Ripping Hoeve in Bergschenhoek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Ripping Hoeve in Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-04 19:52

Hoi hoi,

Wie kent de pensionstal Ripping Hoeve in Bergschenhoek?
Wat is jullie ervaring met die stal?
Wil graag alles weten ervan...

Reed daar vorig jaar zomer vaak met mijn ijslander langs en je kan er geweldig leuk rijden, dat weet ik al Lachen

Groetjes Marcia


_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 21:10

Nooit van gehoord , sorry

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 07:11

Ik ben in die omgeving opgegroeid toen mijn paarden nog op Lansbergen stonden,maar ik heb van deze pensionstal nog nooit gehoord

Paardentaxi Zeeland

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 10:02

Weet zeker dat die bestaat Lachen
Heb er wel eens langs gereden met de auto...
Als ik bij zoekfunctie die stal in typ is er 1 bokker die er een verzorgfjord heeft staan. Heb haar al een pb-tje gestuurd, maar nog niks terug gehoord helaas Boos!

Hoop dat er meer mensen zijn die die stal kennen...
Hoor altijd graag van andere mensen hoe hun een pensionstal vinden, ipv de eigenaar.

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:11

De moeder van Popcorn staat er. Ik vind het een zeer fijne stal met ruime openingstijden, elke dag mesten, gratis warm water, 2x per dag voeren, alleen een gedraineerde buitenbak en longeerbak wel altijd in goede staat, gratis weidegang.

De nadelen vind ik dat je alleen mag losgooien in de longeerbak, kleine kastjes en er is op de dag weinig toezicht, de eigenaren hebben weinig verstand van paarden (wel heel aardig en bereidt om alles te leren).

Doe eens maf met een haf!!!

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:21

Persoonlijk ken ik het niet. Een stalgenootje van mij heeft haar shetlander een poosje gehad daar. We zijn hem onlangs wezen ophalen. Het zag er allemaal netjes uit. Stonden goed in het stro, schoon enz. Maar wat me wel opviel was dat alle paarden nog binnen stonden (half mei). Dit was ook de reden dat zij haar shet heeft opgehaald. Puur omdat ze hem op de wei wilde hebben.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 11:48

Ben daar 2 jaar geleden geweest en vond ze belachelijk duur voor wat ze te bieden hebben 270 euro (voor een pony). Toen werd ons verteld dat hijzelf uitmaakte wat je paard te eten kreeg, iets waar ik het dus helemaal niet mee eens ben, hij weet immers niet wat ik met mijn paard doe. Waren niet echt flexibel en idd hele kleine concourskastjes.
Voor de trailer kwam er nog eens 20 euro extra bovenop.
Ik vond en vind het dat geld absoluut niet waard.
Ze hebben ook geen land, ook belangrijk aandachtspuntje.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Rodi
Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Krimpen a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-04 21:17

Bedankt voor de reactie's
Ben op zoek voor de wintermaanden naar een plek voor mijn 2 ijslanders. Liefst waar ze overdag buiten kunnen lopen, 24uur is helemaal geweldig natuurlijk. Verder weinig eisen, als je er maar lekker kan buiten rijden. Woon zelf in Rotterdam-Beverwaard, wil max. half uur rijden met de auto. Iemand tips?

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 22:47

In de delfse hout in delft staan een aantal ijslanders zag ik op icelandic horses. Is dat niet wat, of is dat te ver weg?

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 07:29

Kun je beter komen staan waar ik nu op zomerland sta. kost maar 70 euro, box met uitloop en overdag op het land maar verder dus helemaal niks..... en op maar 10 minuutjes stappen van het bergse bos...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

An_J

Berichten: 1486
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 10:07

Vippie,

Zijn dit ook winterprijzen en mogen ze dan ook op het land ?

An_J

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 11:09

An_J schreef:
Vippie,

Zijn dit ook winterprijzen en mogen ze dan ook op het land ?

An_J


Volgens mij wel, zal het eens navragen.... ik kon er iig voor 70 euri blijven staan. Maargoed hij heeft dus verder helemaal niks, geen bak, geen licht, geen stromend water. Wel 3 binnenboxjes en 2 boxen met grote uitloop en megaveel land.
Niks voor ons dus houwel het verder ong 50m van mn huis vandaan is, echt jammer want zo voor de zomer is het leuk.

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:41

Vippie schreef:
Ben daar 2 jaar geleden geweest en vond ze belachelijk duur voor wat ze te bieden hebben 270 euro (voor een pony). Toen werd ons verteld dat hijzelf uitmaakte wat je paard te eten kreeg, iets waar ik het dus helemaal niet mee eens ben, hij weet immers niet wat ik met mijn paard doe. Waren niet echt flexibel en idd hele kleine concourskastjes.
Voor de trailer kwam er nog eens 20 euro extra bovenop.
Ik vond en vind het dat geld absoluut niet waard.
Ze hebben ook geen land, ook belangrijk aandachtspuntje.



Het kost voor iedereen hetzelfde pony/paard en of je 1 of 3 kilo biks per dag eet maakt niets uit iedereen betaald EUR 275.- Hiervoor krijg je DAGELIJKS WEIDEGANG want ze hebben zelfs twee stukken land, ruinen en merries staan apart, voor shetlanders hebben ze ook twee stukken land met schuilstalletje want die staan zomers n.l. 24 uur per dag buiten de rest vand e paarden alleen overdag. Je mag zelf aangeven wat voor voer je paard moet hebben ookal wil je iets bijzonders. Als je het klaar zet en natuurlijk zelf koopt dan geeft hij het met de normale voerbeurten, alleen gaat er niets van de prijs af iedereen betaald hetzelfde!

Ik vind EUR 275,- niet weinig maar ook niet veel voor de voorzieningen die je daar hebt. Gedraineerde buitenbak en longeerbak (altijd kaarsrecht en precies goed) gratis warmwater op de spuitplaats, boxen van 3.5 x 3.5m (de meeste met luikje naar buiten), elke dag uitmesten, zomers dagelijkse weidegang, uithangrekken voor dekens, gratis koffie/thee, schone toiletten, direct aan het ruiterpad richting het bos/rottemeren. het enige nadeel is inderdaad de kleine kastjes.

Als ze hengsten aan zouden nemen dan stond ik er al!

Doe eens maf met een haf!!!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:17

Ik rij er altijd langs. Gisteren nog. Toen vroeg ik me nog af waar die naam vandaan komt. Klinkt een beetje bandietachtig.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:20

Ik ken het alleen van het 'langsrijden'.
Ik vind het er altijd zo stil en rustig uitzien.
Het ligt op een mooie plek, maar ik vind het behoorlijk aan de prijs.
Met een pony heb je voor ongeveer hetzelfde geld een box bij HC Rottemeren en dan heb je paddocks, longeerring, 20 x 60 buitenbak, 20 x 60 binnenbak, kantine, stapmolen, spuitplaatsen en 2 x per week kan je in een manegeles meerijden.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:22

Sta jij op HC Rottemeren dan Kleintje??

Ik was dus gisteren onderweg naar HC Rottemeren. Ging daar een dressuurles meepakken. Onder de man heen en terug. Weer een mooie endurance training.

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:33

Nope, mijn paard stond daar, ik niet Knipoog
Maar we zijn er sinds zondag weg!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:37

Ripping Hoeve, zit die daar niet vlak bij Artihove?
Ik ken het zelf niet, maar hoor er minder goede verhalen over.
Voor die € 275 moet je ook zelf uitmesten en dat hoeft bij HC Rottemeren niet. Maar aan de andere kant, heb je bij HC Rottemeren niet echt weidegang. Alleen op de dag en dan moet je daar ook nog eens € 25 voor betalen en dan je boxhuur.
Je zit daar wel heel mooi om buiten te rijden. Je stapt dan zo van het erf op het ruiterpad, als het die stal is die ik denk dat het is natuurlijk.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:43

HC Rottemeren heeft voor de pensiongasten 4 paddocks waar je gratis gebruik van kan maken. Het enige nadeel is dat je niet weg mag gaan en je andere er ook gebruik van moet laten maken. Ik zet mijn paard er regelmatig een uur of 2 a 3 in. Niet zo fijn als de hele dag op de weide, maar ze kunnen lekker buiten staan.

Kaleido's El Rosso (Kaleido's Don Pedro x Kennedy)
Daina van het Leemven
Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:14

Mistic schreef:
HC Rottemeren heeft voor de pensiongasten 4 paddocks waar je gratis gebruik van kan maken. Het enige nadeel is dat je niet weg mag gaan en je andere er ook gebruik van moet laten maken. Ik zet mijn paard er regelmatig een uur of 2 a 3 in. Niet zo fijn als de hele dag op de weide, maar ze kunnen lekker buiten staan.


6 paddocks hoor, en longeerkraal en buitenbak mag je ook losgooien maar vergeet dna niet dat rijden/longeren voor losgooien gaat. Maar het is een optie. Dus in principe 8losgooimogelijkheden..

Als je paard losstaat mag je idd niet weg naar huis maar ik ga nog wel eens even naar het zeeltje als de kantine dicht is en dat maakt niets uit, of als je je andere paard buitenrit maakt volgens mij ook niet?! Verward

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:17

Voor die € 275 moet je ook zelf uitmesten en dat hoeft bij HC Rottemeren niet.

Er wordt bij de Rippinghoeve dagelijks voor je uitgemest, opgestrooid en gevoerd (zelf mag je ook nog zoveel uit je box halen als je wilt alleen kun je niet zomaar nieuw stro pakken, dus er is zelfs mogelijkheid voor 2x meste per dag mits je zelf 1x de riek pakt natuurlijk). Bij HC Rottemeren wordt er alleen dagelijks voor je opgetrooid en als ik me niet vergis hooguit 2x in de week gemest .

Doe eens maf met een haf!!!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:25

ff offtopic:

Ja, bij Hc wordt op maandag en donderdag gemest, maar ik heb nog nooit gehad dat Gracy een viese stal had, hoogstens een scheppie poep in de hoek,, dat kun je zelf ook even weghalen desnoods..

Haley - 19 mei 2013

Esmée - 29 juli 2016

pokoloco

Berichten: 162
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:28

Jorie schreef:
Ik rij er altijd langs. Gisteren nog. Toen vroeg ik me nog af waar die naam vandaan komt. Klinkt een beetje bandietachtig.



Hahaha misschien zijn het ooit bandieten geweest!! Ripping is de familienaam van de eigenaar.

Doe eens maf met een haf!!!

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 11:57

Ik zelf ken de stal wel en rijd er vaak langs maar ben er verder nooit geweest maar van verschillende mensen hoorde ik dat hun het geen leuke stal vinden

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:09

pokoloco schreef:
Het kost voor iedereen hetzelfde pony/paard en of je 1 of 3 kilo biks per dag eet maakt niets uit iedereen betaald EUR 275.- Hiervoor krijg je DAGELIJKS WEIDEGANG want ze hebben zelfs twee stukken land, ruinen en merries staan apart, voor shetlanders hebben ze ook twee stukken land met schuilstalletje want die staan zomers n.l. 24 uur per dag buiten de rest vand e paarden alleen overdag. Je mag zelf aangeven wat voor voer je paard moet hebben ookal wil je iets bijzonders. Als je het klaar zet en natuurlijk zelf koopt dan geeft hij het met de normale voerbeurten, alleen gaat er niets van de prijs af iedereen betaald hetzelfde!

Ik vind EUR 275,- niet weinig maar ook niet veel voor de voorzieningen die je daar hebt. Gedraineerde buitenbak en longeerbak (altijd kaarsrecht en precies goed) gratis warmwater op de spuitplaats, boxen van 3.5 x 3.5m (de meeste met luikje naar buiten), elke dag uitmesten, zomers dagelijkse weidegang, uithangrekken voor dekens, gratis koffie/thee, schone toiletten, direct aan het ruiterpad richting het bos/rottemeren. het enige nadeel is inderdaad de kleine kastjes.

Als ze hengsten aan zouden nemen dan stond ik er al!


Als je goed leest kun je zien dat ik daar 2 jaar geleden ben geweest toen hij net geopend was, toen stonden er hooguit 5 paarden ofzo en had hij dus geen land. Eneehhh 275 + evt extra voerkosten vind ik voor wat hij te bieden heeft echt veel teveel, stallen zat waar je hetzelfde hebt voor veel minder geld.
Maargoed ieder zn meug toch?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ABC_Pony, Barchetta, Celebi, Claudia1993_, JackieT, jojoleinee, Kabayo, Lotje033, m0niekkkie, meniekske, neline11, Rainer, Wilkje en 101 bezoekers