friezen en springen, wat vinden jullie hiervan?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

friezen en springen, wat vinden jullie hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 12:37

Ik heb ook veel met de friezen gesprongen. Jeltje had IBOP gedaan en Mathilda kon met gemak 1m. springen. Mathilda is dol op springen.

Hoe zien jullie hier tegenaan?

Mathilda heeft BTW met een andere ruiter zo'n 8 jaar geleden ook springwedstrijden gelopen, volgens mij waren ze L-startgerechtig.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:03

Is erg leuk springen met Friezen, heb zelf met onze merrie veel gesprongen.
Maar eigenlijk vind ik een L parcours met een fries al bijna ondoenlijk, ze zijn nauwelijks te schakelen dus moeilijk op afstand te rijden.
Zodra je wat wil toerijden krijg je een giga kabaal onder je en de benen komen langs je oren maar groter galopperen ho maar.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:31

Ik ken een merrie die in de klasse M springwedstrijden heeft gelopen. En dat ging iedere keer hartstikke goed! Om heel eerlijk te zijn stond ik daar verbaasd van, maar vind het ook wel weer leuk.

Zelf sprong ik zo nu en dan wel wat met de Friezen, maar niet dat ik daar nou een wedstrijd mee zou gaan springen. Puur voor de lol dus.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:42

Je hebt friezen en friezen. Met een rijtypische (moderne) fries zal het beter gaan dan met een ouderwets tuigtype.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 14:47

Margreet schreef:
Je hebt friezen en friezen. Met een rijtypische (moderne) fries zal het beter gaan dan met een ouderwets tuigtype.

Dat denk ik idd ook.

En als je er allebei lol aan hebt waarom zou je het dan niet doen.
ook voor een fries is afwisseling in het werk belangrijk.
Dus lekker springen en dan zie je vanzelf tot hoever je kunt gaan.
Wat voor een kwpn-er net zo goed geld.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 14:54

Ik heb ook een friesje gereden, maar de eigenaar was bang dattie met springen zn benen zou breken... yeah sure, over een kruisje van 20 cm... Knipoog

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 15:07

Sorry off topic, maar die beschrijving van Sjuimpje, ik zie het gewoon gebeuren *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 18:05

Nu mijn bak klaar is en geweldig is om in te rijden
vind ik het ook tijd worden om een paar sprongetjes te
wagen!!
Ik ben nogal een broekepoeper Haha!
Maar Jaike kan wel springen, hoe hoog weet ik alleen
nog niet maar dat valt uit te proberen!! Haha!

Ik zou zeggen: als het paard het zelf leuk vind waarom
zou je het dan laten.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 21:15

ben het wel mee eens, ennuh honeybee M??? wow das wel erg goed voor een fries dan!

Mathilda is tsja hoe zeg je dat, ze is een echte tuiger, won dan ook de 1e prijs op een tuigwedstrijd, en is ook vrij fors bij dr borst. Maar ze is heel luxe.

Maargoed ze zijn emt haar gestopt emt springen omdat ze het Te leuk vond -> gevolg: te sterk en sprong alle hindernissen die ze tegen kwam op HAAR weg Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 22:15

Ja, inderdaad M...
Ik wou het eerst zelf ook niet geloven. Vond het echt onvoorstelbaar.. maar heb het toch met eigen ogen kunnen bewonderen.
Ik vind het knap hoor.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 23:22

ja dat is zeker knap!
maargoed, elke fries heeft zo zijn kwaliteiten en die was blijkbaar super goed in springen. Toppie Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 21:33

Ik heb ook een s geprobeert te springen met een fries Haha! hihih Hij liep er dwars doorheen toen ben er erm aar mee gestop want dat leek me niet eerg goed voor de benen. Toen we uit de bak gingen heb je zon zandpaadje (het was op de camping) en daat hadden ze smallen gleuven voor het water gemaakt en wat denken jullie sprinkt tie er overheen Haha! hihiihhi das wel lache Haha! Snape jullie dat nou Verward