Een eigen paard.. wie denkt er even mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Een eigen paard.. wie denkt er even mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 21:51

Ik mag eigenlijk al heel lang een eigen paard maar zelf had ik steeds dat ik nog even wilde wachten (ivm school ed) maar nu vindt ik toch echt dat ik eraan toe ben.. me vader zei dat ik eens een lijstje moet maken met hetgeen wat we allemaal moeten hebben en belangrijk is.. wie denkt er even met me mee?

paard (lijkt me best handig )
stal
voer
hoefsmid
dierenarts
zadel
hoofdstel
dekjes
deken
beschermers
poetsspullen
......
.....


FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:54

halster,
stro,
hooi,
riek en borstel e.d. om stal uit te mesten,
mogelijkheid om die mest weg te brengen of op te stapelen (mesthoop ofzo),
eventueel wasplaats,
..... (enz enz)

Je kan eigenlijk zo ver gaan als je zelf wil...
(Solarium enzo kan je ook plaatsen)

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:00

Voerbak, poetskoffer, longeerlijn, halstertouw, tandarts, enz.. enz..

Paarden geven mij vleugels op aarde!

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:01

WATER (om te drinken)

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:06

Een hoop spaarcentjes voor de onvoorziene kosten van een hoefsmid en DA, tenzij je je paard laat verzekeren.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:08

Anti-vliegenspul, iets als Acederm voor op wondjes, Betadine shampoo of scrub...Naar verloop van tijd bouw je toch een soort huisapotheek nodig voor allerlei dingen.

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:11

Hihihi ikke hoop echt dat het er komt Daantje!
Even nog wat erbij te vertellen. Paard komt op een manege te staan dus voor de mestspullen hoef je niet te gaan kijken enz enz!!

Daan, morgen heb je een folder hoor!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:12

geld.. veel geld

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:17

Ik denk dat je zelf het meeste al opgenoemd hebt!
Longeerspul is ook handig!
Maar als je je paardje eenmaal hebt en je hebt de "hoofddingen" dan kan je gewoon elke week ofzo weer een paar spullen gaan kopen...
En mocht er nou nu al iets gebeuren kan je meestal altijd wel iets lenen van een stalgenoot!
Hoevenvet en teer enzo is ook wel handig om te hebben Knipoog

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:21

Je ken bij ons op stal altijd alles lenen!!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 22:36

miesie schreef:
Ik denk dat je zelf het meeste al opgenoemd hebt!
Longeerspul is ook handig!
Maar als je je paardje eenmaal hebt en je hebt de "hoofddingen" dan kan je gewoon elke week ofzo weer een paar spullen gaan kopen...
En mocht er nou nu al iets gebeuren kan je meestal altijd wel iets lenen van een stalgenoot!
Hoevenvet en teer enzo is ook wel handig om te hebben Knipoog



jah dat heb ik ook.. als ik het belangrijkste maar heb dan kan ik verder rustig verder kijken voor de rest van de spullen.. Lachen

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:43

ontwormings spul,momenteel geef ik biotine ivm ...hoeven 99.00 euro! kleding,laarzen,cap en als je denkt dat je alles hebt...dan heb je iets nodig wat je nou net niet hebt!!
dus veel spaargeld!!!

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:45

ligt eraan wat je doel is...misschien een trailer en een trailer trekkende auto?????


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:46

FunkyMirko schreef:
halster,
stro,
hooi,
riek en borstel e.d. om stal uit te mesten,
mogelijkheid om die mest weg te brengen of op te stapelen (mesthoop ofzo),
eventueel wasplaats,
..... (enz enz)

Je kan eigenlijk zo ver gaan als je zelf wil...
(Solarium enzo kan je ook plaatsen)


Ja, maar dat is ook afhankelijk of je hem thuis neerzet of pension

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 22:54

ik zet hem neer op een manege want dan kan samantha (tadano16) hem verzorgen als ik eventueel een keer niet kan.. en anders is het een pensionstal ook hier ergens in de buurt.. en een trailer ed. hoef ik zowiezo niet te kopen want ik ga er (natuurlijk) niet meteen mee op wedstrijd.. en alles van rijkleding heb ik al (als ik dat nog niet heb na +/- 9 jaar :S)

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:04

Trailer staat ook nog bij ons op stal!!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:13

volgens mij heeft Gucci_girl hier al heel goed over nagedacht. slim van je, om te wachten met het kopen van een paard vanwege school! ik vind dit absoluut geen "Pennymeisjesbeslissing", mede omdat haar vader hier ook over meedenkt en (zo te lezen) steunt waar nodig.
ik lees hier een aantal reacties "spaargeld, veel geld" e.d.. denk dat iedereen, die een paard gaat aanschaffen, beseft dat dit geen dier is wat geen kosten met zich meebrengt. (afgezien van een aantal uitzonderingen die denken dat t vnl de aanschaf is)
ik heb mijn paard in een opwelling gekocht, had GEEN spaargeld, en daarna nooit meer gehad ook, want alles wat ik had ging op aan mijn paard.
nooit spijt van gehad! het enige waar ik wel heel blij mee was, is dat ik goed verzekerd was. dat heeft me een hoop ellende bespaard.

Gucci_girl, succes met de zoektocht naar je toekomstige paard, en veel plezier met kopen van al die leuke spullen!

sjalalala....twiedeliediedie!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:33

Tadano schreef:
Je ken bij ons op stal altijd alles lenen!!

Lijkt me wel zo verstandig om voor je eigen paard zijn eigen 'nieuwe' spullen te hebben. Als je een borstel gebruikt waar net daarvoor een pony met bijv. schimmel is geborsteld, dat lijkt me niet zo verstandig.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 08:53

Een kast (kan best duur zijn als je die moet kopen) zijn vaak te geef of bij kringloopwinkel.
Losse eenmalige dingen zoals: hoofdstelophanghaak, zadelsteun, andere haakjes voor in de kast (voor je halsters).

Misschien even met een paardeneigenaar mee en alles wat je ziet opschrijven. Bestel de Divoza catalogus en dan weet je ook wat het kost... Veel succes en wat slim om hier vooraf over na te denken!

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 09:00

Een thermometer is ook wel handig...altijd als ik zo'n ding nodig had was er geen 1 in de buurt. Nu heb ik er dus zelf 1 gekocht

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 10:47

bedankt baytje.. en de rest allemaal natuurlijk voor jullie reacties

ik was zelf al op het idee gekomen om de divoza catelogus te bestellen.. die heb ik nu dus ook in huis en die had ik helemaal doorgebladert en alles opgeschreven wat ik nodig heb..

en me (toekomstige) paard zal echt niks tekort komen want daar zullen me vader en ik goed voor zorgen.. niet dat me moeder er niks voor over zou hebben maar die is bang voor paarden Schijnheilig

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:57

Bedenk wel dat je veel dingen van divoza ergens anders vaak goedkoper kan krijgen. Ik zou dus wel wat verder kijken dan alleen daar. Veel dingen kun je gewoon kopen als je ze nodig hebt. Met die deken kun je bijvoorbeeld nog even wachten, totdat hij erop moet, zo kun je je uitgaven een beetje verdelen en komt niet de hele rekening in een keer. Vaak kun je sommige dingen al bij je paard kopen. Ik heb bijv. mijn zadel samen met mijn paard gekocht. Vaak krijg je ook al een halster en touw mee. Ik had zelfs nog het geluk 2 zadeldekjes erbij te krijgen.

In ieder geval wel hardstikke leuk om een paard te gaan kopen. Ik heb toen ook gewacht door de drukte van school.


gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 12:12

jah ik ga ook in verschillende ruiterzaken rondkijken hoor.. ik had eigenlijk die catelogus besteld om ook een beetje te kijken wat ik zoal nodig heb Lachen

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:25

Kastje zit wel al bij ons daan en dan hebben we er 2 en 1 erbij kope kost € 25,- per jaar! Ag aan 2 hebben we toch wel genoeg?
Ikke wil wel mee hoor als je gaat kijken, ga gewoon de 27ste (is dat op een zaterdag) in september mee, boeiend wat hun ervan denken!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 22:37

haha ik kijk nog wel ff.. ken al die mensen niet dus die zullen ook wel denken Verward


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evito_06, GrapeshotBot, Jane808, roosjenat en 43 bezoekers