1ste Keer gevlochten met naald&draad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

1ste Keer gevlochten met naald&draad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 12:14

Ik heb mijn paard, met lange en dikke manen, voor het eerst ingevlochten met naald&draad voor onze allereerste springwedstrijd. Daar heb ik natuurlijk wel een paar foto's van gemaakt Haha! .

Ik kijk hier lekker vrolijk nadat de tijden 2 uur(!) uitgelopen waren. Maar Steffi (jaja, een bokker anoniem Knipoog ) wist me weer op te vrolijken.
Afbeelding

Dit is het resultaat van de knotjes van bovenaf, let op mijn nieuwe Kieffer hoofdstel *trots*
Afbeelding

Na de wedstrijd nog even op de foto met knotjes Tong uitsteken
Afbeelding

Dit vind ik de mooiste foto die ik tot nu toe van mijn knollie heb (let niet op de zwarte-undercover-witte bandages Clown )
Afbeelding

Dan nog eentje van voren...
Afbeelding

...en toen de vlechten eruit: voila kroeshaar!!
Afbeelding

Voor haar 1ste wedstrijd was Lunatic heel braaf, we hadden er 1 balk af in de B en zijn 3de geworden Lovers .
Steffi heeft ook met haar gesprongen in de N, maar zij heeft de foto's Frusty . Ik scan die foto's ook nog wel, want Steffi was zooooo schattig met mijn knollie Knipoog .

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:18

Je hebt de knotjes wel te klein gemaakt.
Kun je de manen niet ietsje dunner maken met een uitdun schaar??
Als je iets dunnere manen hebt kun je dikkere knotten maken.
Het is namelijk veel mooier met naald en draad als je maar een stuk of 6 knotten hebt ipv 15. Clown Lachen
Verder kun je beter gewoon hele losse vlechten maken dan worden ze ook mooier. Dan gaan ze meer hangen en komen er boogjes, om t zo maar even te noemen. Ze hangen daardoor dus meer op de hals waardoor er meer een boog in de hals ontstaat en de hals breder lijkt. Lachen

Leuke foto's hoor! Errug mooi hoofdstel! Cool

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:24

ik vind 6 wel weinig, maargoed.
leuke foto's en de knotjes zijn goed gelukt alleen ik denk ook dat ze groter wat mooier zijn! het staat hem wel sjiek hoor Kwijl

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:31

Hee,tofff paardje joh!
Ook mooi Lachen
Wat voor een kruising was ze nou?

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:36

Ik vind je knotjes super hoor.
Luna heeft nu eenmaal dikke manen, dat hoort gewoon bij Luna, denk niet dat het veel leuker staat als je ze gaat uitdunnen. ZO'n bos hoort gewoon bij Luna Clown
En 6 knotjes is wel erg weinig?

Enneuh, Je bandages zijn erg mooi wi.. zwart!

Hier "mijn" foto's Haha!
Ze zijn wel wat donker helaas... Boos!

Afbeelding
Iets voor de sprong
Afbeelding
Eroverheen Haha!

En voor Esmeralda: Je held Haha! ... Suppie!
Afbeelding

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 12:46

Mijn Lunaknol is kruising FjordxArabier, dan krijg je dus ongeveer dit Knipoog .

Jippie Surprise staat erop!!!!! Lovers , helemaal geweldig die pony!!

Zoals Steffi al zei, die dikke lange manen horen bij haar en staan haar ook prachtig. Ik vind het zonde om alleen voor een wedstrijd haar manen uit te dunnen of nog erger... inkorten tot handbreedte Misselijk .

Vandaar dat ik met naald&draad heb gevlochten, want dan blijven al die manen netjes zitten Knipoog Clown .

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:01

Leuke foto's, mooie knotjes! Pling Ze horen zoals Nath zegt iets groter te zijn en wat losser zodat er boogjes ontstaan. Mooi hoofdstel ook! Ik vind die foto van opzij van je paardje helemaal ook heel mooi, blijft wel goed staan he? Lovers

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:01

Nu, ik vindt het knap gedaan, ik kan het voor geen meter. Leuk paard heb je hoor Kwijl

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:09

Lunatic schreef:
Vandaar dat ik met naald&draad heb gevlochten, want dan blijven al die manen netjes zitten Knipoog Clown .


ja dat klopt, met naald&draad kun je met gemak 1 dag van te voren invlechten zonder dat er 's ochtends grote plukken los zitten! Tenzij je het neit goed doet Knipoog

maar ik vind die kruisng goed gelukt hoor Kwijl

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:19

Kort maar krachtig: Kwijl Lovers

Wanneer ga je weer? Zal ik wel eens kijken of ik langs kan komen.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:47

Leuk paardje! Kwijl
Ik heb niet zoveel verstand van vlechten en kontjes en hoe ze er uit horen te zien want bij mij lukt het nooit, maar ik vind het er dus wel goed uit zien hoor!

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 19:04

Is het commando "blijf staan" toch nog ergens goed voor Knipoog . Ga ik nog eens een keer doen, erg handig voor de foto's.

Tja, 6 knotjes lijkt me erg weinig, maarre het moet toch een oneven aantal zijn? Daarom zijn het er meer geworden, Napoleon heeft hele strakke vlechtjes gemaakt en ik heb ze vastgenaaid.

Dus bij deze: BEDANKT NAPOLEON Party!! Party!! .

Ik ben heel blij met mijn nieuwe hoofdstel, die is heel fijntjes en omdat mijn paardje een beetje grof is, komt haar koppie wat beter uit Lovers .

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

ALTIJD COMMETAAR !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:05

OH Natalie jij heb ook altijd commentaar !! Boos!

6 knotten ?? ( vind jij dat normaal ?? ) nou ik niet !!
het is vrij normaal als een paard tegen de 12 knotjes heeft !!
ga maar eens op een wedstrijd staan * tip *

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:49

Ow es, wat ziet ze er supergaa uit zeg!

Wow, wou dat het mijn paardje was Haha! Knipoog
Echt gave foto's

xx melis

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:49

Ja die staande foto is ook erg mooi!!

Uitdunnen (of inkorten) voor een simpele manege wedstrijd? jezus komop zeg. dat vind ik nou echt zonde!
Bij Luna hoort nou eenmaal zo'n bos en het staat dr goed!
Enneuh.. heb ook altijd gehoord dat rond de 11 knotjes "normaal" is hoor.

Luna dr nieuwe hoofdstel staat haar erg goed ja, echt mooi met van die dunne riempjes!!

Melissa schreef:
Wow, wou dat het mijn paardje was

Goh, dat dacht ik nou ook Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:57

Knotjes en knotten met naald & draad is heel wat anders.

En Wazzup, ik geef geen commentaar alleen tips!

Ga zelf maar eens op concours staan. Kijk naar mensen die met naald en draad gevlochten hebben.. Daarbij is 7 (incl voorpluk!!!!) een normaal getal, dus 6 zonder voorpluk, maar als je de voorpluk niet doet maak er dan desnoods 7 van zodat t een oneven getal is.
Als je zo vlecht met naald en draad kun je net zo goed met elastiekjes doen. Die blijven ook goed zitten als je stevige hebt.. 1 om het uiteinde van het vlechtje en 2 om het knotje zelf.

Je hoort een gewone losse vlecht te maken, net zoals wanneer je die bijvoorbeeld heel snel in je eigen haren maakt, echt lekker los. En geen hele strakke..

En over die manen trekken. Bij naald en draad mogen de manen lekker lang zijn en hoeven ze geen handbreedte kort te zijn, mag niet eens dan word het heel erg moeilijk. De manen mogen ook heel dik zijn dus nodig is uitdunnen niet. Maar misschien ziet het er iets verzorgder uit wanneer je mijn tips van hierboven opvolgt en de manen wat uitdunt. dan heb je slanke knotjes maar het hoeft dus helemaal neit.

Nogmaals, dit zijn gewoon tips ik wil niet vervelend zijn!!

Afbeelding
Zie hier Lodewijk van Nimber. Die heeft mooie roosjes gemaakt (dus met naald en draad). Je ziet de bogen en ik kijk even snel, het zijn er, ik schat een stuk of 7. Mooi getal, mooi los gevlochten.. Mooie roosjes.
Zo hoort het eruit te zien. Ze liggen dan mooi op de hals waardoor de hals breder lijkt.
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 02-03-02 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: ALTIJD COMMETAAR !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:59

wazzup schreef:
OH Natalie jij heb ook altijd commentaar !! Boos!

6 knotten ?? ( vind jij dat normaal ?? ) nou ik niet !!
het is vrij normaal als een paard tegen de 12 knotjes heeft !!
ga maar eens op een wedstrijd staan * tip *


Ga JIJ maar eens op een wedstrijd staan. Met gewone knotjes hebben de meeste er wel 15, maar bij roosjes is t normaal als je er maar 6 doet. Nath is vaak genoeg met mij mee geweest op concours( daar heeft ze dus kunnen zien dat t er meestal rond de 6 zijn) en ik vlecht altijd roosjes( meestal rond de 6). De bedoeling is toch helemaal weg als je er gewoon 15 op rij gaat zetten??Daar vlecht je toch geen rozen voor, dan kan je er net zo goed elastiekjes in gooien.

maarre luna ziet er wel netjes uit hoor en die ene foto met vieze witte bandages is very cool!!
Ik vind die kruising ook super gelukt...

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:03

a
Laatst bijgewerkt door janna op 03-05-22 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:04

Idd ik vlecht zelf ook altijd roosjes en altijd een stuk of 6!
Ik vind dat je roosjes een stuk of 6 moet hebben en gewoon met elastiekjes 12 tot 15.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:05

Gaaaap ik vind het erg off topic gaan, ze wou alleen haar mooie paardje laten zien en niet HOEVEEL knotjes ze had maar hoe ze het voor de 1e keer had gevlochten....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:08

Moeten we dan niks zeggen en haar altijd met zulke knotjes laten rijden/ We geven alleen tips en ik heb allang gezegd dat ik het een super leuke pony vind!!!!!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:09

Eh off topic??

Gaat volgens mij nog steeds over de knotten. Ze vroeg hoe wij t vonden toch?
Wij geven onze mening daarover en dat moet kunnen .
Aangezien wij het normaal zeggen en niet haar knotjes afkraken.
Het gaat dus nog steeds over dr knotje en dus ON topic

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:11

Smaken verschillen.
Het een is niet beter dan het ander, dat is gewoon een kwestie van smaak.
Ik vind het een beetje kinderachtig om te stellen dat de manier die jij toevallig het mooiste vindt gelijk de enige juiste manier is.

Enne Nathalie, ik vind je reacties toch niet echt opbouwend hoor! "Het hoort niet zo" "je doet het niet goed" of woorden van die strekking klinkt niet echt aardig, zeker niet als iemand heel erg z'n best gedaan heeft.
Breng het dan zo van 'ik zou het anders doen, namelijk.......', je stelt het nu alsof het een soort van wet is hoe je moet invlechten "omdat iedereen het zo doet" (als je vriendin in de sloot springt, doe jij dat dan ook?) en dat al het andere fout is, terwijl dat helemaal niet zo is!
Laatst bijgewerkt door Margreet op 02-03-02 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:13

Nee, maar ze vroeg hoe jullie het vonden en niet hoeveel ze er had en of jullie ze wouden tellen.....