Argentaan, Aurigan, Cyprium, Koper: wat zijn de verschillen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Argentaan, Aurigan, Cyprium, Koper: wat zijn de verschillen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 17:11

Wie o wie kan mij de duidelijke verschillen en werkingen vertellen tussen deze materialen voor bitten. Ik wil nl. een nieuw dubbel gebroken bit aanschaffen, maar wil me er eerst eens goed in verdiepen.

Dus wie kan me de verschillen en werkingen van Argentaan, Aurigan, Cyprium en Koper bitten vertellen?


paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Argentaan, Aurigan, Cyprium, Koper: wat zijn de verschil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 17:35

Honeybee schreef:
Wie o wie kan mij de duidelijke verschillen en werkingen vertellen tussen deze materialen voor bitten. Ik wil nl. een nieuw dubbel gebroken bit aanschaffen, maar wil me er eerst eens goed in verdiepen.

Dus wie kan me de verschillen en werkingen van Argentaan, Aurigan, Cyprium en Koper bitten vertellen?


wil ik ook wel eens weten. ik heb koperkleurig (voor de rest weet ik het materiaal niet)

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 18:42

Voor zover ik weet bevat argentaan 60% koper en bevordert het kauwen op het bit.
Aurigan bevat 80% koper en paarden gaan nog meer kauwen, er beter van ontspannen.
RVS is neutraal.
Overig ken ik ook niet.

Maar ik denk, dat het materiaal in de mond niet bepaalt of het paard wil ontspannen.

Volgens mij heeft het meer met de ontspannen houding te maken, (laag)
Als mijn paard die onspannen houding aanneemt zonder bit, gaat hij ook "kauwen"

Bij mijn paard heeft Aurigan geen ander effect dan bij RVS.
Echt niet. Verward

Het een zal wel in verband staan met het ander, dat geloof ik zeker wel, maar als een paard niet ontspannen is gaat ie dat zeker niet opeens wel doen omdat hij Aurigan in zijn mond heeft.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 01:34

Verward Verder niemand die mij wat meer kan vertellen? Verward


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 09:07

Ik weet dat ik nu sinds kort een argentaan dubbelgebroken bitje heb en dat Jur hem superlekker vind... Raar paard. Ons menbit is geloof ik ook van dat materiaal. Maar over de werkingen ed kan ik je ook weinig meer vertellen dan er al staat.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:25

ik merk het verschil wel..
ik had eerst n RVS bitje en heb toen een k&k ultra aurigaan gekocht (dubbelgebroken)
ik merkte dat hij daar veel beter op liep
Manda (van bokt) heeft ook dat bitje en haar paard liep er ook beter op...
Doordat het materiaal de werking van het speeksel stimuleerd zal het paard eerder gaan ontspannen (tuurlijk moet je hem ook daarna toe rijden en het hangt er vanaf welk paard je hebt)

..... leeg .....

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 11:31

Dat paarden er over het algemeen beter op gaan lopen is mijn bekend, maar wie kan mij vertellen wat er in zit?

Dus wat zit er in Aurigan?
Wat zit er in Argentaan?
Wat zit er in Cyprium?
Wat zit er in Koper?

En wat zijn de verschillen tussen deze vier bitten? (qua werking)

Ik moet dus zoals al eerder gezegd een ander bit aanschaffen. Om dan maar een stelling te doen.. moet ik 150 gulden spenderen aan een Aurigan bit? Of kan ik ook 50 gulden spenderen aan een koper bit?

Vandaar dat ik graag concreet wil weten wat de verschillen zijn tussen deze soorten bitten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Big_Appie, lovelance, Taartje en 31 bezoekers