Ondeugend schetlandertje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
daantje58
Berichten: 7
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: schiedam

Ondeugend schetlandertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 12:26

Hoi iedereen hoe krijg je een pony aan de teugel?En als het om een ondeugende schet gaat mij lukt het niet!

hulp is zeeeeer welkom
groetjes daan

hoi iedereen..i love my pony's bonnie spettertje en Beertje en ook boefie al is die verkocht :'(


M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:33

hoi, ik heb ook een shet, die heb ik helemaal zelf beleerd. ik rijd er nu L2 mee!! maar je moet je pony net als andere ponys aan de teugel krijgen!! dus kneepjes geven, en de paarde(ponymond) als het ware voelen!! en als het niet wil kun je nog altijd hulpteugels gebruiken!! succes!! gr maaike OK dan!

That awkward moment when someone asks you to tell more about yourself,and you're like: OH GOD, WHO AM I?!?

Peachy
Berichten: 1997
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:11

Veel voltes rijden dan komen ze vanzelf wel naar beneden. Ook veel figuren dus niet alleen voltes.

01-02-08 Lotte!

daantje58
Berichten: 7
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 16:38

ILUFFDRIBBEL schreef:
hoi, ik heb ook een shet, die heb ik helemaal zelf beleerd. ik rijd er nu L2 mee!! maar je moet je pony net als andere ponys aan de teugel krijgen!! dus kneepjes geven, en de paarde(ponymond) als het ware voelen!! en als het niet wil kun je nog altijd hulpteugels gebruiken!! succes!! gr maaike OK dan!



Wat leuk een eigen shet! *LOL* me love shetjes

hoi iedereen..i love my pony's bonnie spettertje en Beertje en ook boefie al is die verkocht :'(

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:40

een shet moet je net zo rijden als een andere pony
*les nemen* is erg handig
leer om een pony aan het werk te zetten, veel overgangen rijden, (en schijnovergangen) zodat hij goed aan je been hulpen staat.
en als hij goed actief loopt, kijken of hij je hand wil volgen (keepjes geven) net of je sponsen uitknijpt Tong uitsteken
maar ik kan dit niet zo goed uitleggen, er zwerven vast mensen rond hier op bokt die je het kunnen vertellen
maar les is erg belangrijk

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:53

les zoals my dominique het zegt!!

en vooral veel voltes rijden... sluiten/openen
zorg dat die erg gehoorzaam is aan het been

stelling vragen....
ontspanning....

als je dit allemaal voorelkaar hebt zal met een beetje druk en wat kleine kneepjes je shet zo mooi rond gaan lopen Knipoog

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:54

ILUFFDRIBBEL schreef:
hoi, ik heb ook een shet, die heb ik helemaal zelf beleerd. ik rijd er nu L2 mee!! maar je moet je pony net als andere ponys aan de teugel krijgen!! dus kneepjes geven, en de paarde(ponymond) als het ware voelen!! en als het niet wil kun je nog altijd hulpteugels gebruiken!! succes!! gr maaike OK dan!

hulpteugels... is toch denk ik het laatste waar ik aan zou denken...

als jij je shet zo rijd Lips are sealed
en voor de kneepjes komt heel wat meer kijken!

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube


patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:06

ga goede les halen, aan de teugel is niet zo belangrijk, rijd je paard ontspanning en zorg dat het goed loskomt. als je dan contact maakt, n dat ondersteunt met been, stelling, ontspannen meeverende arm, kom je al een heel eind. NEEM GOEDE LES wil je meer leren, kan het zo niet uitleggen!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:03

ILUFFDRIBBEL schreef:
hoi, ik heb ook een shet, die heb ik helemaal zelf beleerd. ik rijd er nu L2 mee!! maar je moet je pony net als andere ponys aan de teugel krijgen!! dus kneepjes geven, en de paarde(ponymond) als het ware voelen!! en als het niet wil kun je nog altijd hulpteugels gebruiken!! succes!! gr maaike OK dan!


hierbij krijg ik het zaag idee??
Enne, waarom als die niet wil, knal je er maar meteen iets aan vast dat hij wel MOET ! (hulpteugels vind ik zowieso niks)

Een pony gaat BIJNA nooit aan de teugel lopen als de achterhand er niet goed onder is.
Die krijg je door van voren naar achter te rijden, veel stelling, tempo wisselingen, schijn overgangen, voltes sluiten en weer openen. Goed voorwaarts houden, Als hij zijn achterhand eronder zet, wordt zijn rug vlakker(geloof ik) het zit ook vele ontspannender, en gaat hij slomer lopen, dit is omdat hij zijn rug moet gebruiken(zijn moter aan zetten zeggen ze bij ons Knipoog ) end at kost veel energie,
Hou je teugels netjes op maat, je mag wel ene beteje spelen met je teugels, maar niet ZAAAG ZAAAG ZAAAG doen,
Enne, neem les, of anders vraag aan je instructeur(trice) of die je kan helpen daarmee.
enne, je meot er ook aan dneken dat shetlanders ene kleinere nek hebben dan een kwpn`er, dus het is al moeilijker voor ze, enne, omdat hij neit ana de teugel wil is die meteen eigewijs?
Laatst bijgewerkt door Monster op 30-07-04 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 19:05

Cloverdale schreef:
les zoals my dominique het zegt!!

en vooral veel voltes rijden... sluiten/openen
zorg dat die erg gehoorzaam is aan het been

stelling vragen....
ontspanning....

als je dit allemaal voorelkaar hebt zal met een beetje druk en wat kleine kneepjes je shet zo mooi rond gaan lopen Knipoog

ja idd !!

en vooral geen hulpteugels

Nomy_Baby
Berichten: 354
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 12:43

waarom hulteugels Lips are sealed ik vind dat echt niet nodig eerst héél goed je best doen en zorgen dat je goed les krijgt!!! goede begeleiding is het halve werk!!
KiZz...

Horses are like fire . . . some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life . . . and some people, they touch it and get too hot and they drop it

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 13:40

Hoi daan, ik zou ook goede les nemen. OK dan!
Het beste is prive les, dan word er alleen maar gelet op jouw en je pony.
Je moet idd. beginnen met je pony goed stelling te laten geven, voltes rijden, stelling wisselen met slangenvoltes enz. Het is raar, maar op een gegeven moment krijg je het door hoe je het het beste kunt doen.
(Ben raar Knipoog:D) Suc6

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:58

Als je samen met je instructeur eerst gaat oefenen op het met een beetje stelling lopen, voorwaarts zijn en je hand volgen, dan gaat je pony op een heel klein beetje druk al langzaam aan de teugel lopen..
Belangrijk hierbij is wel..
Hoe oud is je pony, kan hij het al??
Of is het nog een onbeleerde pony en moet hij ales nog leren?

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

M_aaike
Berichten: 924
Geregistreerd: 26-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:10

hoi, ik gebruik ook noooit en te nimmer hulpteugels, soms een martingaal maar meer ook niet!! dus niet te snel oordelen graag!!

That awkward moment when someone asks you to tell more about yourself,and you're like: OH GOD, WHO AM I?!?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:53

laat ik eens origineel zijn: "neem les" Haha!
een goede instructeur/trice kan je véél beter helpen dan 100 mensen op bokt samen.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers