handelaren slecht?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

handelaren slecht?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 20:34

hello iedereen!
nou ik wou ff me mening kwijt:
ik word er echt zo zat van dat bij veel paarden staat die te koop staan geen handelaren!
veel mensen vinde handelaren slacht en denken dat er slecht voor de paarden gezorgd word,maar ik rijd nu twee jaar bij pension en HANDELSTAL sipko sipkens in hoogkerk.
en daar word echt niet slecht voor gezorgd!
er word altijd naar goede eigenaaren gekeeken en ze komen er zo wat alle dagen uit!
als de paarden he tland in moeten kan dat daar ook en veel paarden die daar komen worden weer opgeknapt!
dus ik vind het niet fijn als elke handelaar bij voorbaat word afgekeurd!
er zijn ook heus wel slecht bij die het echt alleen maar om geld doen maar ze zijn niet allemaal zo echt niet waar!

zo das eruit!

Is dat nou liefde?ja maar soms kan het ook haat zijn.
Je ziet alles en je hart doet pijn,maareu jou leven hoeft niet hard zijn.
slaap......


marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 20:35

hehhe beetje veel taal fouten maar tis wel leesbaar :-D

Is dat nou liefde?ja maar soms kan het ook haat zijn.
Je ziet alles en je hart doet pijn,maareu jou leven hoeft niet hard zijn.
slaap......

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:37

Niet echt een verslag van de dag. Verplaatst naar Paardenpraat.

Fiesta, freiberger, what else?

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:40

Voortaan maar eerst op 'voorbeeld' klikken en dan nog even al je spelfouten verbeteren Knipoog
Ik denk dat er slechte handelaren zijn, maar ook heel veel slechte particulieren
En zo blijf je dat houden...maar toch wil ik liever niet dat mijn pony's bij een handelaar terecht komen. Dat is een gevoel wat ik er dan zelf bij heb, net zoals veel mensen die dus in hun advertentie zetten geen handelaren

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:40

Qua Sipko ben ik t wel met je eens dat die goed is voor zijn dieren, maar hij is heel waarschijnlijk wel 1 van de weinigen, over t algemeen is een paard voor een handelaar alleen maar geld, en verder niet... kijk, en aan zo'n handelaar zou ik mijn paard nooooooooit willen verkopen

I was so wrong to think that I knew you....

Dag mooi lief sterk meisje ... :(

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 20:42

hehehe je moet tasja als ze ooit weggat ook aan mij verkopen

Is dat nou liefde?ja maar soms kan het ook haat zijn.
Je ziet alles en je hart doet pijn,maareu jou leven hoeft niet hard zijn.
slaap......

Natasjaa

Berichten: 2762
Geregistreerd: 06-07-04
Woonplaats: Groningen > Crokydoos nr 88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:45

hehehe dacht jij nou ECHT dat ik natas ging verkopen? hihihi, nee, die hou ik nog wel even Lachen en wat ineke2 zegt, er zijn inderdaad ook erg veel slechte particulieren, ik zou altijd met eigen ogen willen zien waar mijn paardje heen ging ALS ik dr verkocht Lachen

I was so wrong to think that I knew you....

Dag mooi lief sterk meisje ... :(

Diddles
Berichten: 371
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Paarden Land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:56

Je moet het kaf van de koren kunnen scheiden.
Maar dat is in dit geval moeilijk.
Ik ken al meer dan 19 jaar een vee handelaar,
En die is best redelijk voor zijn paarden / pony's.

Er zijn goede handelaren, en er zijn veel middelmatige handelaren, en er zijn slechte handelaren. Maar als er veel geld te winnen is, kijken de meeste handelaren niet zo nauw.
In hun ogen zijn paarden lopende zaken met geld.

Mocht je ooit met een handelaar in zee willen gaan, vraag dan om referenties.

Speechless

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:04

Een vriendin van mij haar vader is handelaar en is ook goed, hij zorgt er heel goed voor. als ze komen meteen door de dierenarts gecontroleerd en als t nodig is komt de hoefsmid. ik vind dat gewoon netjes OK dan! *LOL* voor het geld doet hij t niet, heeft die man zat. maarja er zijn goede en slechte en sommmige zitte ertussen.

Unique Moonlight
Mijn super fjordje! :+:
Monique Light Healing

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:51

maar als je je paard verkoopt, dan doe je m toch wel, wat maakt het dan uit of die bij een goede handelaar of een particulier terecht komt?die doen er allebei toch mee wat ze willen....het paard is immers niet meer van jou, die particulier kan m ook weer doorverkopen aan een handelaar...

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:52

Ik geloof ook wel dat er veel goede handelaren bestaan: een slechte naam heb je al snel (eerder dan een goede naam), dus om je geld te kunnen verdienen moet je volgens mij wel eerlijk zijn en goed voor je paarden (slechte uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd). Ik zou wel een paard van een handelaar kopen, er staan meer paarden bij elkaar dus dat is makkelijk en een (goede) handelaar is objectiever dan een particulier (die prijzen natuurlijk hun eigen paard de hemel in Haha! ). Maar mijn eigen paard zou ik NOOIT aan een handelaar verkopen. Ik zou zelf de mensen en stal willen zien waar hij naar toe gaat en zelf beoordelen of het klikt of niet ! Als ik er geen goed gevoel bij heb, zou mijn paard nooit weg gaan.

~Turbohoof Solutions ~

esprit1989
Berichten: 12
Geregistreerd: 12-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:42

soms kunnen handelaren toch heel slecht voor hun paarden zorgen... jij hebt misschien wel veel geluk dat hij dat niet doet... want 1op de 100 handelaren zorgt goed voor zijn paarden..... ennuh jij kan ook niet erg goed nedelands ga dat maar eerst eens lezen inplaats van naar die stal gaan!!!!!!!!.....

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:16

esprit1989 schreef:
soms kunnen handelaren toch heel slecht voor hun paarden zorgen... jij hebt misschien wel veel geluk dat hij dat niet doet... want 1op de 100 handelaren zorgt goed voor zijn paarden..... ennuh jij kan ook niet erg goed nedelands ga dat maar eerst eens lezen inplaats van naar die stal gaan!!!!!!!!.....


als de handelaar zijn paarden slecht verzorgd, denk ik niet dat er nog veel mensen zijn die bij hem een (slecht uitziend) paard gaan kopen. Knipoog
Tuurlijk heb je rotzakken er tussen, maar dat heb je overal.

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:21

het is zo je hebt slechte en je hebt goede maar de goede lijden onder de slechte net als buitelandse mensen Haha! klinkt hard maar het is wel zo

profieltjuh vernieuwd

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 11:22

Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je 'geen handelaren' interpreteert alsof men handelaren slecht vindt. Want ik denk niet dat dat zo is. ALs ik mijn paard zou verkopen dan wil ik ook niet dat hij bij een handelaar komt. NIet omdat die persoon slecht zou zijn, maar omdat ik te allen tijde zou willen proberen een vast huis voor hem te vinden en niet dat hij van hot naaar haar gaat. Dat is een beslissing die je kunt nemen. Bij een handelaar komt een paard toch uiteindelijk weer voor de verkoop. En dat zou ik niet willen. Maar legio die daar verder geen probleem mee hebben.

'Paint' it 'Black'

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:29

Fasel schreef:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je 'geen handelaren' interpreteert alsof men handelaren slecht vindt. Want ik denk niet dat dat zo is. ALs ik mijn paard zou verkopen dan wil ik ook niet dat hij bij een handelaar komt. NIet omdat die persoon slecht zou zijn, maar omdat ik te allen tijde zou willen proberen een vast huis voor hem te vinden en niet dat hij van hot naaar haar gaat. Dat is een beslissing die je kunt nemen. Bij een handelaar komt een paard toch uiteindelijk weer voor de verkoop. En dat zou ik niet willen. Maar legio die daar verder geen probleem mee hebben.

ik heb mijn pony's ook via een handelaar verkocht
vooral de "kleinste" droeg mijn hart
ik heb met de handelaar afgesproken dat hij hem alleen aan een serieuze particulier mocht verkopen en ik eisde 1 malig contact zodat ik kon zien waar hij terecht was gekomen.
die handelaar heeft zich prima aan zijn afspraak gehouden want hij nam hem mee en wist er al iemand voor
binnen 48 uur werd ik gebeld door de nieuwe eigenaresse en binnen een week was ik bij hun op stal
hij had een superstalletje gekregen met een lieve meid als eigenaresse ik heb nu nog wekelijks contact en bezoek hem regelmatig
de andere pony eisde ik niks voor maar de handelaar heeft me uitgenodigd om eens naar hem te komen kijken want die gaat ook super ...die heeft hij namelijk verkocht aan de beste vriendin van zijn dochter Haha!
kortom: mijn ervaring is prima met zo'n handelaar
handelaren worden vaak over 1 kam geschoren
ik vind dat je het per persoon moet gaan bekijken want ook particulieren kunnen etters zijn
vraag eens om je heen of iemand die handelaar kent en of er goede ervaringen mee zijn
ik vind uberhaupt het wordt handelaar niet zo geweldig ik noem het liever tussenpersoon Knipoog

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:14

Nogmaals, je hebt slechte handelaren, je hebt goede handelaren. Je hebt slechte particulieren, je hebt goede particulieren.
We blijven allemaal mensen alleen is de groep particulieren zó ruim bekeken tegenover de groep handelaren dat het onmogelijk is om daar een beeld over te schetsen. Wat bij handelaren makkelijker, niet terecht, maar toch makkelijker is.

Het is ieder zijn eigen smaak/keus om te bepalen wie goed genoeg is om je paard aan te verkopen. Of dat nu een handelaar of particulier is.

Wij hebben een kleine handel en africhtings-stal en onze paarden komen echt niks te kort. Elk paard dat hier staat, particulier of handelspaard komt elke dag even lang op de wei, staat in even ruime buitenboxen en ze worden vrijwel elke dag gereden, krijgen goed voer en ook worden ze net zo verzorgd als onze paarden die niet voor de handel zijn. Ze komen dus alles behalve iets tekort.
Maar ik ken ook stallen/particulieren waar ze behandeld worden als kistvee.

In plaats van dan alles over een kam te scheren kun je ook er het jouwe van denken en op zoek gaan naar een stal/persoon die wél bij jou past.

Zo denk ik het mijne over mensen die vooroordelen over ons hebben Haha! Veel beter voor het hart dan me eraan ergeren.

enyatje

Berichten: 17
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: jabbeke (brugge)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:18

handelaren zijn helemaal niet slecht! Mijn paard komt ook van een handelaar, en ze werd heel goed verzorgt, ze stond daar ong. twee weken en was lekker rond, zat regelmatig in de piste enz... Maar soms staan bij handelaren ook wel zielige paardjes, die meestal naar de slacht gaan.
Toch vind ik dat er ook slechte zijn, daar ben ik zeker van.

ஐMet enya naar de zeeஐ

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:21

Zonder handelaren zaten héél veel mensen zonder paard! Haha!

enyatje

Berichten: 17
Geregistreerd: 29-07-04
Woonplaats: jabbeke (brugge)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:28

ja das zeker waar, waar moet je anders een paard gaan zoeken? er zijn ook niet zoveel mensen die hun paard verkopen

ஐMet enya naar de zeeஐ

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 13:33

Bij fokkers, maar daar zijn er lang niet genoeg van om alle paarden vandaan te halen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:05

Naadje (wat een eeuhm grappige naam Haha! ), dat is wat ik bedoel met ieder maakt die keuze voor zich. De een doet het via een handelaar en evt. met de afspraken zoals jij het gedaan hebt en de ander liever naar een particulier. En particulieren kunnen ook erg zijn. Zeker weten doe je het nooit. Heb ik met mijn kittens vroeger ook gehad. Je kan nog zo proberen maar je hebt met mensen te maken.

Ik noem handelaren niet slecht. Ze zijn alleen bedrijfsmatig bezig waardoor ze hun boterham moeten verdienen. En ik zou liever gewoon naar een particulier doen.

'Paint' it 'Black'

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 15:26

esprit1989 schreef:
soms kunnen handelaren toch heel slecht voor hun paarden zorgen... jij hebt misschien wel veel geluk dat hij dat niet doet... want 1op de 100 handelaren zorgt goed voor zijn paarden..... ennuh jij kan ook niet erg goed nedelands ga dat maar eerst eens lezen inplaats van naar die stal gaan!!!!!!!!.....


Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens. Ik rij zelf ook bij een handelaar en zoals bij de meeste wordt er goed voor de paarden/pony's gezorgd. We proberen de ze te verbeteren en dan door te verkopen.

Ik denk dat de slechte handelaren alleen in de hele lage prijsklasses zitten. Dus pony's/paarden die eigenlijk al rijp zijn voor de slacht.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:05

Fasel schreef:
Naadje (wat een eeuhm grappige naam Haha! ), dat is wat ik bedoel met ieder maakt die keuze voor zich. De een doet het via een handelaar en evt. met de afspraken zoals jij het gedaan hebt en de ander liever naar een particulier. En particulieren kunnen ook erg zijn. Zeker weten doe je het nooit. Heb ik met mijn kittens vroeger ook gehad. Je kan nog zo proberen maar je hebt met mensen te maken.

Ik noem handelaren niet slecht. Ze zijn alleen bedrijfsmatig bezig waardoor ze hun boterham moeten verdienen. En ik zou liever gewoon naar een particulier doen.

ik gebruikte jou stukkie als voorbeeld omdat ik 1 van die legio ben Knipoog
ik was eerst ook er fel op tegen om naar een handelaar te doen totdat ik een aantal goede bezocht had.

bij ons in de buurt is ook zo'n sjoemelaar waar ik nooit een paard aan zou verkopen,de paarden krijgen wel goed eten maar hebben alleen beweging in de zomermaanden want dan staan ze op het land
mesten doen ze ook wel maar stro hebben ze nog nooit van gehoord of ze vinden dat lastig ofzo
mijn hart huilt als ik dat zie. Verdrietig

ik vind het echt jammer dat dat soort sjoemelaars goede handelaars een slechte naam geven Scheve mond
ik vind dat ze net als vele bedrijven gewoon keuringen zouden moeten krijgen en certificaten moeten halen zodat die sjoemelaars sterk afnemen en de goede er sterk bovenuit komen
en dat je als klant kan zien dat je bij een goed bedrijf zit

Landelijk meldpunt voor besmettelijke paardenziektes (droes en rhino) https://www.facebook.com/groups/1892196 ... TIPXfWuQYQ

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:45

Okkie1 schreef:
Nogmaals, je hebt slechte handelaren, je hebt goede handelaren. Je hebt slechte particulieren, je hebt goede particulieren.
We blijven allemaal mensen alleen is de groep particulieren zó ruim bekeken tegenover de groep handelaren dat het onmogelijk is om daar een beeld over te schetsen. Wat bij handelaren makkelijker, niet terecht, maar toch makkelijker is.

Het is ieder zijn eigen smaak/keus om te bepalen wie goed genoeg is om je paard aan te verkopen. Of dat nu een handelaar of particulier is.

Wij hebben een kleine handel en africhtings-stal en onze paarden komen echt niks te kort. Elk paard dat hier staat, particulier of handelspaard komt elke dag even lang op de wei, staat in even ruime buitenboxen en ze worden vrijwel elke dag gereden, krijgen goed voer en ook worden ze net zo verzorgd als onze paarden die niet voor de handel zijn. Ze komen dus alles behalve iets tekort.
Maar ik ken ook stallen/particulieren waar ze behandeld worden als kistvee.

In plaats van dan alles over een kam te scheren kun je ook er het jouwe van denken en op zoek gaan naar een stal/persoon die wél bij jou past.

Zo denk ik het mijne over mensen die vooroordelen over ons hebben Haha! Veel beter voor het hart dan me eraan ergeren.


Niks meer aan toe te voegen, maar ja, ik sta dan ook op dezelfde stal.
Paarden kunnen beter bij een goede handelaar terecht komen en daardoor een betere baas vinden, dan bij een slechte particulier.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: J30d, MissWeenie, Poety, Ruai, Tara_13 en 73 bezoekers