En opeens ben je dan terug van vakantie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

En opeens ben je dan terug van vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:37

We hadden een weekje Sauerland geboekt bij het reisbureau omdat we er toch nog even uit wilden. Met mijn opa hgaat het namelijk al jaren slecht (o.a. hartkwalen, suikerziekte, problemen met de bloedvaten, hersenbloedingen en tot overmaat van ramp had hij er nu ook nog ouderdomskanker bij gekregen), maar de laatste tijd ging het wel héél erg achteruit. We besloten dus om niet heel ver weg te gaan. Maandagmorgen vertrokken we dus en het was best gezellig, we hadden een mooi hotel en een mooie omgeving.
Gisteravond werden we plotseling gebeld, of we wel terug wilden komen. Het ging héél erg slecht met mijn opa en waarschijnlijk haalde hij de volgende ochtend niet. Halsoverkop zijn we dus teruggereden. Natuurlijk reden we op een gegeven moment ook nog helemaal verkeerd ook. Rolleyes
Maargoed. Mijn moeder is de hele nacht bij mijn opa en oma geweest en de rst van de familie was ook onderweg (mijn oom bijv. woont helemaal in Den Helder). Vandaag waren we er weer heengegaan, en mijn opa zag er echt gewoon zó slecht uit. Ik kwam de kamer binnen waar iedereen zat (ook mijn opa) en ik volede echt ál die emoties, verschrikkelijk. Ik kan het bijna gewoon niet aanzien hoe hij daar ligt op dat ziekenhuisbed, zo zwak als hij is, hij kan amper meer hoesten dus zijn longen stromen gewoon vol. Hij kan zelfs bijna niet meer praten.
Vandaag had hij dan nog een betere dag (maar dat hoor je vaker bij mensen die bijna aan hun einde zijn). Hij praatte wat, maarja, wartaal natuurlijk. Hallicunaties, rare zinnen die nergens vandaan komen, echt vre-se-lijk. Mijn nicht (die in het ziekenhuis heeft gewerkt) had zelfs al 'lijkplekken' gezien. Ik kan het niet aanzien. Het liefst zou ik er gewoon helemaal niks mee te maken hebben, zou ik willen dat ik even niet meer bestond en later weer terug keerde, maar dat kan natuurlijk niet. Het slaat ook nergens op. Ik kan het gewoon niet aanzien. Om iemand zó te zien liggen. Het is echt te erg voor woorden. Mijn opa, die altijd zó goed was en ábsoluut niet dom, die nu wartaal uitslaat en namen noemt van overleden mensen.
Sorry, ik moest dit even kwijt.

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:39

Sterkte meid!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:40

Wat vervelend voor jullie zeg.

heel erg veel sterkte Ach gut

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:46

Jeetje meid, echt heel erg vervelend.

Heel erg veel sterkte Ach gut

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:07

Ik weet wat je nu meemaakt meis, ik heb precies hetzelfde meegemaakt met mijn opa.. Wij waren in de Efteling en werden gebeld, halsoverkop terug naar het ziekenhuis, toen ik binnenkwam riep m'n opa: INGE! dat vergeet ik nooit meer.. Als je nog iets kwijt wil mag je altijd PB'en..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:46

Dank jullie wel.. Jij ook nog veel sterkte Vanillia. Ach gut

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:03

Mijn opa is 3 jaar geleden al overleden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:07

Maar daarom kun je er nog wel veel verdriet om hebben, toch?

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:15

probeer alle leuke momenten vast te houden in je herinering. Er zullen er best veel zijn. Het is vreselijk iemand te zien aftakelen en van een verstandig persoon een gedrag van een klein kind zien krijgen. Heel veel sterkte en wees een rots van kracht voor je familie, ze zullen je nodig hebben.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:21

Sammm schreef:
Maar daarom kun je er nog wel veel verdriet om hebben, toch?


Ik PB je even..

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:13

Heel veel sterkte Ach gut

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:17

Heel veel sterkte ermee!!!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:38

heel veel sterkte!
mijn oma had dat ook, die hallicuniaties, dat het dak openging, dat ze een koor prachtig hoorde zingen en dat ze haar man en haar ouders zag....
ook al klopte het niet en was het eng, ik vond het toch wel een fijn idee

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:50

Soms denk ik dat ook wel eens... kon ik nu maar een week slapen, mijn automatische piloot erop en die dan de vervelende dingen verder doormaakt...

Ik wens je heel veel sterkte!!! Knap dat je zo naar je opa toe durfde te gaan!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:27

lieve meid,NU heb je de kans nog om te zeggen wat je wilt zeggen tegen die lieve man!
bedenk je dat je hem nu nog lief toe kan spreken,en ik gellof er sterk in dat ,hij dat nog goed kan horen/voelen,die liefde in die kamer!
en voor jezelf als herinnering !

mijn vader heeft zo nog één dag na een hersenbloeding in het ziekenhuis gelegen,we waren er allemaal bij,nog 8 uur heeft hij geleefd,gewacht tot wij er allemaal waren(oudste broer moest uit Limburg komen) ,en tot hij netjes door een pastor 'bediend" was,toen is hij vredig ingeslapen,we hebben allemaal nog kunne zeggen wat we wilden zeggen!(en dan nog blijven er dingen onbesproken........)

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:39

Heel veel sterkte.

Knap dat je durfde te gaan, ik hoop dat het ook niet meer te lang gaat duren voor je hem.

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:43

sterkte...

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:24

Heel veel sterkte, dit is echt heel moeilijk.
Maar geloof me, ook al is het zwaar, wees blij dat je in ieder geval je opa nog kan zien. Mijn opa is 12 jaar geleden overleden, ik was toen 6. Hij heeft nog 9 dagen in het ziekenhuis gelegen, en ik mocht er niet heen van mij oma. Ook niet naar de begrafenis, terwijl ik een hele goede band met mijn opa had.
Het is echt heel erg als je niet fatsoenlijk afscheid kan nemen. Hij begrijpt vast wel wat je zegt, hij voelt de liefde.

Nogmaals heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:52

Ik hoop eigenlijk ook dat het niet te lang meer duurt, al klinkt dat natuurlijk stom. Maar het gekke is, ik heb wel en héle goede band met mijn opa,maar we zeggen nooit veel. We begrijpen elkaar al zonder woorden.
Zucht.. Hij was altijd een best stevige man door zijn suikerziekte, en nu is er gewoon niks meer van hem over. Een hoopje botten wat daar op bed ligt. Verdrietig

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:56

jee wat een naar verhaal
wel knap hoe je het allemaal beschrijft!
idd wat de meesten zeggen, gewoon le steun nog betuigen aan je opa
ik weet zeker dat ie je nog voelt en hoort!
ik zal bidden voor een snelle en vredige dood... als het zo ver is

heel veel sterkte !

Klopping
Berichten: 295
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Retie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:16

Het is niet stom dat je op een snelle afloop hoopt, want voor je opa zal het een zegen zijn. Logisch wil hij nog niet weg en jullie willen hem ook nog niet laten gaan. Woorden zijn vaak niet nodig, één blik doet duizend woorden in het niet vallen. Ga er zo veel mogelijk naar toe en laat hem voelen dat je er bent. Later zul je weten dat je goed hebt gedaan ook al is het niet fijn. Ga in ieder geval, want anders heb je later spijt. Over doen gaat niet, dus maak er nu het beste van. Sterkte en groetjes Marij