Bijrijder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Bijrijder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 10:05

Ik weet dat er over dit onderwerp al veel topics geweest zijn, en ik heb zelfs al met de zoekfunctie gezocht, maar ik word er niet veel wijzer van.

De situatie:
Deze maand heb ik nog vakantie dus doe/rij ik linards gewoon elke dag zelf. Daarna ga ik 3 dagen in de week werken en 1 dag in de week naar school. Wat daar wel lekker van is, is dat ik elke week drie dagen vrij heb. Maar mijn werkdagen en tijden zijn erg onregelmatig. Voor een bijrijder lijkt me dit nogal vervelend. Of voor mezelf als ik net de dagen vrij heb dat mijn bijrijder linards heeft.


Opties:
a. Gewoon zelf blijven doen.
b. Een flexibele bijrijder zoeken, die 1 of 2 keer komt als ik moet werken.
c. Gewoon een bijrijder op een vaste dag, wat weer niet altijd uitkan komen met mijn werk. Maar wel makkelijker is qua afspraken etc.
d. Misschien een verzorger zoeken voor erbij.
e. Andere optie?

Hopelijk kom ik door bokt tot een oplossing of tot andere inzichten OK dan!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:07

Is het geen optie om, als jouw vrije dag toevallig op een vaste dag van je bijrijder valt, het paard gewoon 2x te laten lopen? Zou ik persoonlijk niet wakker van liggen.

Ik denk dat Sanneke Milena vanavond in de les rijdt, maar daarna rij ik zelf ook nog even ivm voorbereiding wedstrijd. Redt ze makkelijk.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:11

Denk dat het moeilijk is om zo'n flexible ruiter te vinden.
Zelf doen lijkt me een optie, of afgesproken dagen. Dan heb je pech als je niet die dag vrij hebt. Ik vrees dat je anders geen ruiter kunt vinden.
Succes.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:13

Is je schooldag wel 1 vaste dag? dan kan je je bijrijder sowieso die dag laten komen. af en toe 2 uur per dag is wel goed voor Lin denk ik hoor Lachen en je kunt 1 rustdag in de week geven, en ff poetsen en uitmesten als je uitje werk komt, dan rij je toch langs de manege zowat

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 10:15

Sonja, dat is misschien wel een idee, om soms gewoon te komen als het mijn dag eigenlijk niet is. Rijden hoeft dan nog niet eens.

Marliesje, Ja dat vrees ik dus ook. En ik vind het eigenlijk ook niet zo 'eerlijk'/handig om iemand telkens weer te moeten optrommelen.

Ik ken trouwens wel een vrouw, die hem af en toe in haar (of mijn les) wil rijden. Zij rijd erg goed op hem en daar heeft hij ook belang bij. Maar voor haar is het uitmest werk etc gewoon te zwaar.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 10:17

Ja mijn schooldag is wel een vaste dag, dus dat zou wel kunnen. Maar het liefst heb ik ook dat de eventuele bijrijder wel in de les rijd. Zowieso 1 keertje in de week. (ouwe zeur he;) )

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:19

Ik heb het gezien bij mijn zusje, eigenaresse belde als ze zelf niet kon. Was echt niet leuk, maar die belde ook gerust om 5 uur 's middags van, ik kan vandaag niet wil jij hem doen...
Ik denk dat als je goede afspraken maakt het wel moet kunnen (bijvoorbeeld aantal weken van tevoren afspreken) of krijg je je dagen echt pas op het laatste moment te horen?
Ik weet nog vanuit mijn eigen bijrijderstijd dat vaste dagen erg makkelijk zijn. Maar loop nu zelf met Bjarni ook wel eens tegen het probleem aan dat ik vrij heb op de dag van mijn bijrijdster en echt ongelofelijke zin om even een flink eind te gaan rijden, tsja dat is dan pech (soms heeft ze dan zelf gelukkig even niet zoveel tijd en kan ik toch lekker gaan).
Het is denk ik een kwestie van vooral goede afspraken maken.

http://www.hestarmoves.nl - bewegingstherapie voor paarden
Gediplomeerd MHC Paarden bewegingstherapeut
*Jaguar* *Bjarni, klein paard met een groot hart, rust zacht!*

Enamorado

Berichten: 2026
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:20

ik zou een soort van flexiebele bijrijder zoeken.
kan je niet zeggen tegen hem/haar: een week van te voren laat ik je steeds weten wanneer ik wel en niet kan.

een bijrijder is vaak erg blij dat hij mag/kan rijden en als je het een week van te voren aangeeft zou ik denken dat dat geen probleem zou moeten zijn.

zo zou ik het doen.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 10:23

bedankt voor de reacties weer Lachen, ik ga ondertussen even brainstormen over alle ideeen Knipoog...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:45

Linardsje23 schreef:
Sonja, dat is misschien wel een idee, om soms gewoon te komen als het mijn dag eigenlijk niet is. Rijden hoeft dan nog niet eens.

Voordeel daarvan is ook dat je je bijrijder regelmatig ziet, en dus bv dingetjes kunt overleggen, kunt zien hoe hij/zij met je paard omgaat en rijdt etc.
Persoonlijk vind ik het altijd wel leuk om mijn paard met iemand anders aan het werk te zien, en leer ik daar ook weer van. Ik vind bijvoorbeeld dat Mileen's galoppade bij Sanneke beter is dan bij mij, en ben dus ernstig aan het spieken wat zij anders doet dan ik Tong uitsteken Daarentegen zie ik Mileen vierkant sch**t hebben aan hulpen bij het wijken bij haar, en dat houdt mij weer scherp op de juistheid van mijn hulpen.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:49

ik ga met sonja mee,een paard kan makkelijk 2× per dag lopen hoor,vinden ze alleen maar lekker al die aandacht!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:54

en Lin is natuurlijk prima op conditie nu, dus ik zou doen:
1 rustdag
1 dag van bijrijder op je schooldag
en evt. nog 1 dag waarop hij dan soms 2 uur loopt.

De rest zelf doen.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 10:57

heey Roos, dat is misschien een idee Lachen,
en waar ik net ook opeens opkwam is dat mijn moeder soms sochtends alvast wat met lin kan gaan doen, dat hij niet de hele dag opstal staat ( voor de duidelijkheid: mijn moeder rijd ook paard)

Daihyo

Berichten: 88002
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:08

Ik deed dit ook met Tal.
Ik had 1 vaste dag, en dan nog een dag die verschilde. Ik kon 2 dagen in de week zoiezo niet, dus er bleven 3 dagen in de week over voor mij, waarvan ik er dan 1 nog naar Winnie ging.
Het is best te doen hoor!
Weet je niet of je bijvoorbeeld allebei de dagen in het weekend moet werken of steeds maar 1, dan zou je al af kunnen spreken bijvoorbeeld op donderdag en 1 dag in het weekend die wisselt.

En een rustdag in de week kan ook geen kwaad, als het niet uitkomt.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:10

b. Een flexibele bijrijder zoeken, die 1 of 2 keer komt als ik moet werken.

ik denk dat als het iemand is die je zo je rooster door kan geven
dat zei daar geen moeite mee heeft
dat dat het beste zal gaan Knipoog

Viral Horses /3 : Instagram - Tiktok - YouTube

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:51

Hoe lang van te voren weet je wanneer je moet werken?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 14:53

Volgends mij is het inderdaad zo dat je het ene weekend wel moet werken en dan het volgende weekend weer niet.
Ook lekker handig met lessen eigenlijk Verward als je telkens op andere tijden moet rijden. Ik rij nu altijd op zaterdagmiddag, maar eventueel heb ik wel iemand die af en toe mijn les tegen betaling wil overnemen. (natuurlijk niet te vaak anders heb ik er zelf weinig aan Knipoog )

Maar zou het niet te veel worden voor 1 paard:
* Mijn moeder die hem 2 dagen ofzo in de week s'ochtends even komt verzorgen, losgooien, even poetsen etc.
* Die vrouw die hem soms rijd, maar wegens gezondheids redenen niet veel in de verzorging kan doen. Maar wel onwijs goed op hem kan rijden.
* Natuurlijk ikzelf.
* En een eventuele bijrijd(st)er.

Zou dat teveel worden voor 1 paard, het is natuurlijk wel zo dat sommige maar 1 keer in de week komen. Of alleen een paar ochtendjes in de week komen verzorgen.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 14:54

Tessebes schreef:
Hoe lang van te voren weet je wanneer je moet werken?


Voor een paar weken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:20

Linardsje23 schreef:
Voor een paar weken.


Maar dan is het toch niet zo'n groot probleem. Stel nou dat je een flexibele bijrijdster vindt. Je doet 1 vaste dag en dat is de dag dat je naar school gaat (neem tenminste aan dat dat altijd een vaste dag is). Zodra je je rooster hebt, spreek je in overleg de variabele dagen af. Geef je bijrijder het gevoel dat ze ook inspraak heeft in de dagen.

Leoni_

Berichten: 2313
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:38

ik ga voor C dat is denk ik toch wel de makkelijkste oplossing

Jits

Berichten: 1165
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:44

Ik zou een flexibele bijrijder zoeken. Ik ben twee jaar bijrijder geweest van een stewardess, die hele onregelmatige diensten had. We spraken per week af wanneer ik kwam en wanneer zij.


Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:24

Krijg je je rooster van je werk niet van te voren voor een maand? In dat geval plan je aan het begin van elke roostermaand welke dagen jij en welke dagen je bijrijder linards doet. Misschien een ideetje.

Faber quisque fortunae suae

dienetje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:25

je kan ook met een schriftje werken, als je bijrijdster dan komt kan ze zien wanneer ze weer kan komen en als ze dan een keer is geweest terwijl jij ook kan dan kan je dat in het schriftje lezen. ik weet niet of je het helemaal snapt maar het lijkt me een goede oplossing ik heb het ook gebruikt bij me verzorgpony's dus.

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:30

Linardsje23 schreef:
Maar zou het niet te veel worden voor 1 paard:
* Mijn moeder die hem 2 dagen ofzo in de week s'ochtends even komt verzorgen, losgooien, even poetsen etc.
* Die vrouw die hem soms rijd, maar wegens gezondheids redenen niet veel in de verzorging kan doen. Maar wel onwijs goed op hem kan rijden.
* Natuurlijk ikzelf.
* En een eventuele bijrijd(st)er.

Zou dat teveel worden voor 1 paard, het is natuurlijk wel zo dat sommige maar 1 keer in de week komen. Of alleen een paar ochtendjes in de week komen verzorgen.


Nee is niet te veel, want het is toch een manegepaard geweest en jij doet hem het meest.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 12:43

Roos (rockylover), ja ik denk dat ik het zo ga doen Lachen als ik later nog een bijrijder wil kan dat altijd nog. Maar volgends mij red ik het zo wel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OleJon, wonderlover en 13 bezoekers