geen bix meer willen eten....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

geen bix meer willen eten....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-02 23:32

Hai allemaal,

Sindskort krijgen de paarden bij ons op de manege alleen nog bix en geen mix meer.Op zich niet echt een probleem want Chinouc was op de vorige manege ook gewend alleen bix te krijgen.Maar ze eet het gewoon niet meer.Als ze bix ruikt trekt ze haar neus op..ze moet het niet.
Ik had zelf al een mix gekocht,maar dat wil mevrouw ook niet.
Ik was bang dat ze iets mankeerde..haken op haar kiezen ofzo..en ze moeten inderdaad geveild worden...maar buiten dat..verder eet ze appel,peen,brood gras enz.Maar bix wenst ze niet meer te eten.
Heeft iemand een tip??

groetjes
janneke

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 23:42

Misschien kun je appel, peen enzovoorts mengen met bix? Zo krijgt ze toch de vitaminen en mineralen binnen die ze normaal ook krijgt.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-02 23:45

Op zich natuurlijk een goed idee..maar zodra ze al bix ruikt aan een appel hoeft ze het al niet meer..gek paard Frusty

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 23:52

Krijgt ze verder nog hooi of kuilvoer?
Ik ken een paard die kreeg kuilvoer op zijn nieuwe stal, en at toen het bix nauwelijks meer op...
Bleek dat hij gewoon dat kuilvoer hardstikke lekker vond, en er behoorlijk veel van kreeg, en daarna geen honger meer had en dus het bix liet staan!
Toen ze met kuilvoer iets minderden at hij ineens wel zijn bix op haha.
Maar jah, als dit het probleem niet is, zou ik het ook niet weten.
Succes met vinden van een oplossing!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-02 23:57

Hmmm..nou ze krijgt geen kuil..gewoon hooi..maarrr ze heeft wel iets ander stro..is wat vlasiger en als ze de stal in loopt begint ze wel daar meteen aan te eten..zou dat het soms zijn???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 23:58

Dorine schreef:
Krijgt ze verder nog hooi of kuilvoer?
Ik ken een paard die kreeg kuilvoer op zijn nieuwe stal, en at toen het bix nauwelijks meer op...
Bleek dat hij gewoon dat kuilvoer hardstikke lekker vond, en er behoorlijk veel van kreeg, en daarna geen honger meer had en dus het bix liet staan!
Toen ze met kuilvoer iets minderden at hij ineens wel zijn bix op haha.
Maar jah, als dit het probleem niet is, zou ik het ook niet weten.
Succes met vinden van een oplossing!

Kawa krijgt sinds kort ook kuilgras.
En als je dat nog nooit gevoerd hebt is dat ff wennen hoeveel je dat moet geven.
Hij kreeg dus ook teveel en liet zijn brokken staan.
Nu weten we hoeveel ze moeten hebben en eet hij zijn brokjes weer braaf op.

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 00:13

Zou toch even de DA laten checken. Een paard stopt negen van de tien keer niet zomaar met eten.
En mischien is er wel iets simpels aan de hand dat zo te verhelpen is en waardoor je een lange martelgang uit de weg gaat.

Kim

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 00:33

De veearts komt dinsdag toch zowiezo voor haar entingen..dus dan vraag ik hem meteen waardoor het kan komen.
In elk geval bedankt!!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:05

misschien is ze gewoon erg verwend. mijn jaarling vind het maar niks als ik hem 2 maanden 8er elkaar dezelfde musli geef bix eet hij wel gewoon altijd.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:14

Er zijn zat andere oplossingen voor. Ons paard krijgt sowieso maar een kwartje biks (niet met een X). je kan toch heel veel soorten Pavo blerf kopen. Houtpaard vuurpaard ofzo iets?

Ook hooi slobber met alles erop en eraan luzerne hooi kuil muesli ander soort biks, granen mais enz enz.

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 15:46

kan idd ook van het stro eten komen. Merk je dat ze daar veel van eet? Er is nml verschillende soorten stro- tarwe stro en gerste stro (geloof dat het zo heet) zijn de meest bekendste. de ene soort stro (vergeet welke het is mijn paarden staan nml op zaagsel) vinden paarden heel erg lekker en eten het dus vaker op. Misschien is dit de reden dat jouw paard zijn bix niet meer eet?