Rare vraag: hoe parkiet euthaniseren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Rare vraag: hoe parkiet euthaniseren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 17:32

Ik zit al weken met het dillemma van een zieke parkiet. Het begon gewoon met bolzitten, raar verenkleed, en plekjes op snavel en poten. De dierenarts is voor mijn parkieten geen optie, omdat ze absoluut niet tam zijn. Ik heb ze gewoon in een grote kooi op m'n kamer, en ze komen niet in handen. Dus uit de kooi halen/vervoer naar dierenarts/behandeling/vervoer terug zal teveel stress geven, en dat wil ik hem niet aandoen. Als ik te ver met m'n handen in de kooi kom worden ze al bang. Daarom heb ik geprobeerd het op te lossen met krachtvoer en voedingssupplementen. Maar dat hielp allemaal niet. Hij wordt wel steeds zieker en toen ik vanmiddag aan het voeren was besloot ik dat het zo echt niet langer meer kan. Ik hoop hem steeds dood aan te treffen in z'n kooi, ook al klinkt dat hard. Dan is het maar over, nu zie ik hem steeds maar ziek en ongelukkig zijn. Maar hij blijft maar leven, en ik voel me steeds meer schuldig dat ik hem daar zo laat zitten. Dus ik denk dat het maar het beste is om hem zelf in te laten slapen. Scheve mond Alleen hoe?
Ik vind het al moeilijk genoeg, en ik durf hem niet de nek om te draaien. Dat zal ik dan veel te twijfelend doen, en niet in 1 keer goed, waardoor ik hem alleen maar meer pijn bezorg. Maar 1 ding weet ik nu wel zeker, dit kan zo niet langer. Wie kan me helpen?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:34

Gewoon lekker die kooi in de auto en naar de DA ermee. Wie weet gaat hij helemaal niet dood en kan het met medicatie opgelost worden.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 17:37

Nee, ik weet bijna zeker dat dat niet zoveel zin meer heeft.
En anders zou ik dat wel doen, ik kom voor m'n werk elke week wel een keer bij de dierenarts, dus teveel moeite is het niet. Hij vraagt alleen maar een paar euro's bijdrage voor het asiel, dus dat is ook niet de reden waarom ik het niet zo willen. Het heeft denk ik weinig zin, en vogels zijn wel heel stressgevoelig.
En geloof me nou maar, ik wil echt gewoon het beste voor het dier.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:40

De meeste vogels gaan wel fladderen en worden bang als je met je hand in de kooi gaat hoor. Zo ook onze kanarie, die komt ook nooit in de hand, behalve om af en toe even controle te houden. Verder niets. Gewoon mee naar de DA gaan, bijna zeker is niet helemaal zeker. Je zet zo wel een leven op het spel wat misschien nog gered kan worden.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:42

dan toch nek omdraaien
een "diervriendelijkere" manier weet ik ook niet !
je kunt evt met een hakbijl de kop eraf hakken, dan is het ook meteen gebeurt, maar dat moet je dan buiten doen , op een boomstronk met een scherpe bijl
dus ik denk dat de nek om draaien ( vraag pappie of buurman oid even Knipoog ) toch de snelste manier is !
en ik snap goed dat je niet naar de veearts gaat hoor Knipoog

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:44

in een handdoek wikkelen en in de vriezer! Dat is een hele diervriendelijke methode!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:46

een gasaansteker onder zn snaveltje douwen......... en dan alleen het gas open zetten........... Parkieten kunnen daar dus absoluut niet tegen en leggen gelijk het loodje.........

Vroegah in de mijnen namen ze parkieten mee in kooien, want als er dan ergens een koolmonixide lek was dan gingen die dingen gelijk dood, en wisten de mensen dat het tijd werd om de mijn te verlaten Haha! Haha! Haha!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:47

irish_lady schreef:
in een handdoek wikkelen en in de vriezer! Dat is een hele diervriendelijke methode!


Pardon!?
Weet je hoe lang het duurt voordat het arme beestje dood is?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:47

Dan zou ik zeggen, als je een gasoven hebt, leg hem in de oven en zet het gas open zonder het aan te steken

Wel een beetje akelig topic moet ik zeggen...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:50

Ik had gekozen voor toch even naar de DA.. Wie weet is het tóch te genezen..

Van bovenstaande middelen vind ik eerlijk gezegd de nek om draaien nog het ''diervriendelijkst''.. Of gas dan, zal ook wel snel gaan..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:51

Justy schreef:
Dan zou ik zeggen, als je een gasoven hebt, leg hem in de oven en zet het gas open zonder het aan te steken

...


Dat is denk ik het allerbeste,.......... ik heb geen gasoven, vandaar dat ik daar nou net even niet aan dacht

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:53

Nou, als ik jou was, ging ik gewoon naar de da, stel dat alle moordpogingen mislukken thuis, lijkt me niet prettig voor de parkiet, maar ook niet voor jezelf Clown

Gillian

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:54

Maar wel even een raampje open zetten daarna, voor je een sigaret opsteekt... Haha!

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:54

Gas werkt gegarandeerd

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:56

Sypheron schreef:
Pardon!?
Weet je hoe lang het duurt voordat het arme beestje dood is?


Ze worden gewoon verdoofd door de kou! Helemaal niets akeligs aan.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 18:19

Ik heb al gezegd dat de DA geen optie is, dus dat hoeft niet steeds genoemd te worden. Ik vind het zelf ook al akelig genoeg.

Ik heb inderdaad ook al aan de vriezer gedacht, had eerder ook al eens gehoord dat ze gewoon verdoofd worden. Maar in een handdoek wikkelen is geen optie, hij is denk ik nog wel in staat om daar weer uit te komen.

Het beste is het denk ik als het in 1 keer over is. We hebben erg zware tegels liggen, ik denk dat ik zo'n tegel op hem ga laten vallen. Jeetje, wat klink ik nu hard. Scheve mond Ik vind het echt heel moeilijk, maar ik kan hem zo niet laten zitten. Dan zou ik hem eerst in een zak moeten doen, anders vliegt hij weg. En dan zo snel mogelijk zo'n tegel op hem laten vallen. Verstikking vind ik te lang duren... Oke, dit is dus de mindere kant van dieren houden Verdrietig

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:24

sorry maar dat idee van een tegel vind ik echt wel heel erg goor.. Gewoon met het gas daar merkt ie niets van en anders toch zn nek omdraaien of vraag dat desnoods aan iemand anders..

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:31

Ik snap er echt niks van.
Je kan hem niet mee nemen naar de dierenarts want de stress zou hem te veel kunnen zijn, maar hem in de vriezer leggen of een tegel op zijn kop dat kan wel Verward

Probeer toch eerst of je hem kan redden, dan maar met stress, dood kan hij altijd nog. En mocht de dieren arts vinden dat hij niet meer gered kan worden, kan hij/ zij altijd nog een spuitje geven waardoor hij op een rustige manier in kan slapen zonder dat er een tegel op zijn kop valt.

Jezus, stel dat je die tegel op zijn hoofd laat vallen en hij leeft nog! Dat is pas stress Huilen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:35

Hmm.. die tegel lijkt me niet zo'n goed idee. Wat als de tegel verkeerd neerkomt en je parkiet leeft nog? Lijkt me geen fijn idee..

Ik blijf er toch bij, mee naar de dierenarts, dan indd maar stress.. Dan heb je toch alles voor het beestje gedaan!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:35

Krijg ineens een dejavu betreft het vermoorden van een vis.
Ga naar de DA en laat hem inslapen, of mag het soms niks kosten?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 18:39

Ik heb al eerder gezegd dat de kosten me niks uitmaken dat is maar een paar euro, onze dierenarts vraagt daar nauwelijks wat voor. Een nieuwe parkiet (omdat de andere anders eenzaam wordt) kost meer geld.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:42

Wat een vreselijke ideeen hebben jullie zeg. Als je toch altijd bij de DA komt kun je hem net zo goed even meenemen. Dat alles wat hier genoemd word veroorzaakt ook zat stress. Dat je alleen al op het idee kan komen om een tegel op hem te laten vallen. Damn!
Laat de Da hem dan gewoon inslapen aangezien het geld je niet uitmaakt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:51

Lindy schreef:
Het heeft denk ik weinig zin, en vogels zijn wel heel stressgevoelig.
En geloof me nou maar, ik wil echt gewoon het beste voor het dier.

En het is geen stress als je hem in een plasticzak stopt? of in de vriezer legt? of in een oven?

Als je het beste voor dat dier wilt dan sleep je hem of mee naar de DA en zo heel stressgevoelig zijn ze nu ook weer niet...de vogel van mijn moeder had een abo bij de DA...die had een hernia (vraag me niet hoe dat kan)

Je kan de DA ook vragen bij je thuis te komen heb je vogel geen stress en mocht ie moeten gaan dan kan de DA het gelijk doen

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:51

als je het beest wel uit de kooi kan halen om een tegel op hem te gooien of om hem zn nek om te draaien dan kan hij toch ook wel naar de dierenartas voor een spuitje? en ... als hij nog weg kan vliegen dan zal het allemaal wel mee vallen...

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:53

Gewoon een plastiek zakje ( een klein stukje ervan) om zijn koppie doen, en dan is hij binnen 1 minuut zeker dood.

Mijn moeder heeft het weleens gedaan, bij een ziek vogeltje, die onderging het heel rustig geen gespartel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Barchetta, ElCamino, Facebook, fnpetter1990, gigil, haffiefreak, judithje, karlli, Kinke, Lalladidoo, Saskiaa_, scoebje, teunis001, topsylover, Tucktuck, valine, Weenck en 144 bezoekers