Spekkie aan het werk gezet.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Spekkie aan het werk gezet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 23:36

Zoals sommigen van jullie al weten heb ik sinds gisteren een klein mega dik welsh a merrietje op stal staan. Ze is ontzettend braaf, mijn dochter wandeld ze als een hondje achteraan. Ik denk alleen dat het arme dier wel 100 kg te zwaar is. Overal zitten hompen vet, de ruggegraat ligt ergens onder een gootje, ribben zijn met geen mogelijkheid te voelen. Om maar gelijk duidelijk te maken dat ze niet in lui-lekker-land terecht is gekomen kon ze vandaag meteen aan het werk.

Eerst Jennifer er maar eens opgezet en een stuk gewandeld. Dat vond ze wel leuk, ze snoepte af en toe nog weleens een hap eten mee van het hoge gras en had een lekker lichtgewichtje op de rug zitten. Na een 20 minuten waren we een leuk rondje door het bos geweest.... Toen vond ze het wel prima maar helaas had ik nog wat anders bedacht....

Daar kwam de longeerlijn en een longeerzweep... Ieuw, werken.... Ik moest heel erg mijn aandacht erbij houden want een moment de andere kant op kijken betekende dat de pony staakte. Na tien minuten was de pijp leeg en zweette ze behoorlijk. Even lekker los in de bak gegooid (ships), weer niet eten, dan maar uitgebreid rollen met dat dikke lijf..... Ze werd iig leuk smerig. Tot slot mevrouw maar weer lekker onder de kraan helemaal schoon gewassen, nog even gestapt en een beetje aan de hand laten grazen. (jennifer gedaan, ik de stal uitgemest)

Daarna lekker schoon weer in een brandschone stal met alleen een plukje hooi en een handje brokken...... Wat een strafkamp hè.

Morgen zal ik eens een postzegel kale wei afzetten zodat ze ook een beetje buiten kan spelen. Eerst moet het hooi er morgen af, dan is het een mooi kaal stukje.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:40

Wat ben jij een dierenbeul zeg Haha!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:42

Ahhhh zielig. Arme beest op een hongerdieet...
En dan ook nog zo hard laten werken. Verdrietig Tong uitsteken

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 23:45

~~}> Erg hè, misschien val ik zelf ook nog af door al dat gewandel. Als de smid geweest is ga ik er maar mee hardlopen denk ik..... Haha!

Ze krijgt overigens 4x per dag een beetje hooi, dus zo erg is het nou ook weer niet hoor. Maar afvallen zal ze Knipoog

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:52

Met afvallen is het overigens wel een beetje oppassen geblazen! Als een erg vette pony te snel afvalt kan hij Hyperlipaemie krijgen. Zaak is om het afvallen met beleid te doen, dus geleidelijk aan voer verminderen en meer beweging geven.

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:57

Hoe kan ze nou zo dik geworden zijn? Heeft ze soms veel te veel eten gehad en geen beweging ofzow...
Goed van je dat je er meteen mee aan de slag gaat want zo dik kan nooit goed zijn voor zo'n beessie!!!!!
Fotow?????

Raimond... Ik hou van je en de hele wereld mag weten dat ik je nooit meer kwijt wil!!!!
Kane is de mooiste tinker die ik ooit heb gezien

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 11:13

Ze liep bij een boer in de wei die haar voor een nichtje had. Nichtje was eraf gegroeid. Pony liep in een grote vette wei samen met merries met veulens. Verder werd er niks mee gedaan.

Zal vandaag eens foto's gaan maken van het Rubensmodelletje

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:24

Schaam je zeg! Dat arme beestje, kun je wel! Haha! Knipoog Haha!

Goed dat het dikkerdje 'gered' wordt van een leven als buikschuiver (benen komen niet meer bij de grond omdat de buik zo dik is Tong uitsteken ) Haha!

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:59

fabienne schreef:
Met afvallen is het overigens wel een beetje oppassen geblazen! Als een erg vette pony te snel afvalt kan hij Hyperlipaemie krijgen. Zaak is om het afvallen met beleid te doen, dus geleidelijk aan voer verminderen en meer beweging geven.

Inderdaad, daar moet je zeker voor op passen!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Sall

Berichten: 6686
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:58

Idd alles met mate, dan komt het helemaal goed!
Heerlijk voor dat dier dat er wat mee gedaan wordt nu, een iets 'strakker model' is iedereen mee gebaat..

op zoek naar bijzondere kunst? www.paulinezeij.nl


Tallie1979
Berichten: 22733
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:05

fabienne schreef:
Met afvallen is het overigens wel een beetje oppassen geblazen! Als een erg vette pony te snel afvalt kan hij Hyperlipaemie krijgen. Zaak is om het afvallen met beleid te doen, dus geleidelijk aan voer verminderen en meer beweging geven.


Zat ik net aan te denken Tong uitsteken

Mijn Winnie heb ik in een maand of 3/4 100/150 kilo laten afvallen.. door hele matige arbeid en heel weinig krachtvoer..

Die is inmiddels een bodybuilder Tong uitsteken Ik zou dus wel uitkijken Knipoog

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:13

Ik wil natuurlijk over een tijdje wel voor en na foto's zien.
Wel goed van je dat je het zo aanpakt, het is voor het beestje ook niet gezond zo dik.
Je zal al die extra kilo's moeten meezeulen met dit weer pfff...

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 23:30


LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 23:32

Die is inderdaad weldoorvoed, maar troost je ik heb het erger gezien, die pony bestond uit vetbulten en is inmiddels uit haar lijden verlost.
Maar met dit schatje gaat het zeker goed komen!!

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 23:50

Heb vandaag maar eens gelongeerd met dubbele longe. Wou ook prima. Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig of ze ook in het tuig gelopen heeft maar ik krijg een van de vorige eigenaren niet te pakken. (zal wel op vakantie zijn)

Ik heb nog een aantal balen hooi 2e snede van vorig jaar en die kan ze mooi opkauwen. Zit eigenlijk alleen nog maar buikvulling in. Ze heeft een liksteen en krijgt iedere dag 1 handje brokken na het longeren als beloning. Daar zal ze het voorlopig mee moeten doen.

Heb haar gisteren even in de wei gehad maar dat was geen succes. Die rotezels van me joegen haar bijna het land uit. (ze kreeg wel veel lichaamsbeweging Knipoog Haha! ) Na een kwartiertje heb ik haar er maar weer uitgehaald en even lekker met de slang afgespoten. (ze was behoorlijk nat van het zweet)

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:18

Ik vind het met haar overgewicht ook nog wel meevallen. Mijn KWPNer was ook behoorlijk dikkig, zijn buik ging er niet meer af. Maar laatst zag ik een fjord waarvan ik dacht dat hij een drachtige merrie was. Juist, het was een ruin met een hangbuik tot op z'n knieën Bloos!
Dan is dit nog heilig! Veel plezier met haar Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:40

Ik vind het ook nog wel meevallen hoe dik ze is! Ik heb wel is dikkere paarden gezien. Maar toch veel plezier met haar!

M'n topper voor altijd...♥Thomas♥

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 07:57

Hoe gaat het nu inmiddels?

Raimond... Ik hou van je en de hele wereld mag weten dat ik je nooit meer kwijt wil!!!!
Kane is de mooiste tinker die ik ooit heb gezien

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 10:51

Ze wordt al minder stijf, is inmiddels een gat in de singel afgevallen. De andere paarden kan ze nu bij in de wei af en toe. Ze wordt er niet meer uitgejaagd door die andere knollen. Alle dagen spuit ik haar de benen even lekker af, eigenlijk meer voor de hoeven. Ze krijgt naast hooi wat gedroogde brandnetels te eten wat ook positief werkt.
Voor de rest is het nog steeds een schatje, ze loopt als een grote hond achter Jennifer aan die elke dag een paar keer met haar gaat wandelen op het erf of in de wei.
Vanmiddag komt haar oude verzorgster kijken hoe ze hier staat want dat meisje mist haar gigantisch. (beetje sneu, maarja.... )
Heb haar alvast een paar foto's gestuurd over de mail en mijn intentie is ook om dat zo af en toe te blijven doen.

Angel22

Berichten: 175
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Ik wil bij raimond zijn....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:14

Lekker dat het zo goed gaat al Lachen Hoeveel moet ze ongeveer denk je?

Raimond... Ik hou van je en de hele wereld mag weten dat ik je nooit meer kwijt wil!!!!
Kane is de mooiste tinker die ik ooit heb gezien


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fleur_yen, janneke584, Leukertje, SassyMoon, Valentinotje en 84 bezoekers