Grote bult op de borst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Grote bult op de borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 14:38

Mijn paard heeft sinds 1,5 week een hele dikke bult op zijn borst. Dit viel mij in het weekend op. Nu had hij de hele dag last gehad van horzels en dazen. (Hij was de hele wei doorgevlogen. Ik was niet thuis, maar mijn vader broertje hebben er heel veel doodgeslagen)
's avonds ontdekkte ik dus die grote bult. Ik dacht dat hij gestoken was en hield het in de gaten. De volgende dag was het gelukkig al een stuk minder. De dag daarna was het al de hellft minder. Toen ontdekkte ik nog een bult achter deze grote.
Die 2e bult is nu helemaal weg, maar die grote bult is wel kleiner geworden de eerste paar dagen, maar is niet weg. Heb ook niet het idee dat het kleiner wordt. Hij heeft er geen pijn aan kan er aan zitten het doet hem allemaal niks.
Als ik gereden heb of als hij even in beweging is geweest is ie ook wat kleiner.
Heeft iemand enig idee wat dit is? Ik vermoed namelijk dat het geen insektenbeet is, die had wel weg mogen zijn.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:20

de mijne is vorige week geprikt, ook vlak naast elkaar, nu zie je nog steeds een verdikking. ( ongeveer 8 dagen later)
kan best lang duren zoiets

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 16:46

Geloof ook wel dat het lang kan duren (ik ben op mijn arm geprikt, niet erg maar je ziet na 2 weken nog een rood plekje), maak me alleen een beetje ongerust. De bult is zo groot en omdat hij steeds van vorm veranderd als ik gereden heb...
Las het zo blijft bel ik toch de dierenarts, maar misschien dat iemand er hier ervaring mee heeft...
maar mijn paard is in ieder geval niet de enige!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:03

Mijn vorige verzorgpaard heeft het ook gehad. De eigenaresse dacht dat het een insectenbeet was, maar anderen dachten dat ze vocht achter haar longen had, door hartproblemen. Dus VA laten komen. Er is eigenlijk nooit wat uitgekomen, dus zal waarschijnlijk insectenbeet zijn geweest.

daylee

Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 20:12

Mijn paard heeft dit ook.. maar dan zat het los van zijn lijf zegmaar, je kon het zo vasthouden. Maar als het los zit was het geen probleem zei de veearts

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 20:52

het zit wel los van zijn lijf, heb ik het idee van. Toch bel ik maandag even de veearts... wil het toch zeker weten....

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 20:26

Paard van een kennis heeft juist hetzelfde. De veearts zegt dat het heel waarschijnlijk van met haar voorhoef op haar borst te slagen is om de vliegen te verjagen. Mijn eerste reactie was dat dat toch niet kon een voorhoef op de borst maar het kan dus wel... De veearts heeft er vocht uitgehaald, indien het niet geneest, wordt het weggesneden.


gr Janna

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-04 22:39

Ik kan me dat echt niet voorstellen dat hij daar met zijn been bij kan...
Elke keer als ik denk nu ga ik de veearts bellen is de bult kleiner geworden.
De bult werd vooral ineens kleiner toen de wei gemaait was... Ik vermoed dat het iets van een eiwit bult was (hij is ook iets een de dikke kant en hij stond in een te volle wei)
Nu staat ie weer in een kale wei en de bult wordt minder... (is nu ook zo goed als weg) toch hou ik het in de gaten...

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (Belgiƫ)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:52

Essie schreef:
Ik kan me dat echt niet voorstellen dat hij daar met zijn been bij kan...
Elke keer als ik denk nu ga ik de veearts bellen is de bult kleiner geworden.
De bult werd vooral ineens kleiner toen de wei gemaait was... Ik vermoed dat het iets van een eiwit bult was (hij is ook iets een de dikke kant en hij stond in een te volle wei)
Nu staat ie weer in een kale wei en de bult wordt minder... (is nu ook zo goed als weg) toch hou ik het in de gaten...


geloof mij, heb het zelf gezien, ze kunnen met de voorhoef op hun borst slaan Lachen Ze heffen hun voorbeen zodanig hoog op om dan zo tegen hun borst te slaan. Ik kon mij dat ook niet voorstellen tot ik het met eigen ogen gezien heb.

gr Janna