Vraag voor mensen met 2 of meerdere paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Vraag voor mensen met 2 of meerdere paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 21:36

Hebben jullie dan ook voor elk paard een eigen zadel? Ik heb zelf een dressuurzadel en tegen de tijd dat mijn nieuwe paard beleerd kan worden, ben ik van plan om voor haar dan nieuwe spullen te kopen. Alleen ik weet dus nog niet of ik nou weer een dressuurzadel moet kopen of een veelzijdigheids. Mijn vriendin had mij geadviseerd om een springzadel te kopen, dan zou ik een spring-en een dressuurzadel hebben, maar ik spring haast nooit (ja, één keer in het half jaar), dus dat zie ik ook weer niet zitten. Ik 'dressuur' meer...Wat voor zadels hebben jullie dan?

Galactica Wadim X Gemini


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 21:40

als je echt meer dressuurt zou ik voor een dressuurzadel gaan. Ik spring ook heel soms en dat doe ik gewoon met een dressuurzadel en dat gaat echt prima! Ik ben toch geen fanatiek springtalent dus heb ik ook geen springzadel nodig.. En een veelzijdigheids? Tja... het rijdt natuurlijk minder lekker dan een dressuur...

Onderschriftloos :Y)

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 21:41

toen ik Moon nog had had ik 1 zadel voor beide paarden maar straks met hinke wil ik er wel een zadel bij

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 21:49

Beide paarden hebben een eigen westernzadel, omdat Leonardo een hogere schoft heeft, en Milena breder is in de schouderpartij. Ik heb echter wel een Engels zadel (Kieffer veelzijdigheid nijgend naar dressuur) en die ligt op beide paarden (voor onze bijrijdster, die rijdt Engels)

Verder hebben ze wel eigen halsters, hoofdstellen, longeerlijnen, beenbeschermers, dekens en borstels enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 21:52

Toen ik 4 paarden reed (soms zelfs meer)
Had ik 2 zadels, en heel veel droge/zuivere dekjes.
Men kieffer zadels paste vrijwel op alle paarden dus dat was wel makkelijk.
Nu rij ik 1 paard en heb nog steeds 2 zadels. Een springzadel en een dressuur sinds kort.
Ow eigenlijk heb ik er 3 Haha!
1 hele oude die ik gebruik bij het zadelmak maken voor als ze de eerst keer een zadel op krijgen. Maar daar rij ik niet meer mee.
Maar 1 zadel zou best goed gaan als het op allebei je paarden past.
Het voorname is dan dat je zuivere dekjes hebt.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 21:54

Ik rijd dus meerdere paarden en gebruik 2 zadels. 1 vzh en een dressuur. Voor de rest sluit ik me bij kawa aan.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 22:48

Ik heb 2 paardjes en 3 zadels. Een dressuur, een spring en een western. Alle zadels passen op beide paardjes, dus dat is mooi makkelijk. En aangezien ze toch niet tegelijk bereden worden, maakt het ook niet uit ook. Het gaat een beetje duur geintje worden als ze allebei hun eigen zadels zouden krijgen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 09:32

mijn moeder en ik hebben sinds kort 4 zadels voor 2 paarden (2 vzh en 2 dressuur). Ik spring met beide paarden, en zeker tijdens wedstrijden is het handig als je geen zadels hoeft te wisselen maar gewoon op het volgende paard kan stappen. Maar we hebben heel lang twee zadels voor twee (andere) paarden gehad, die we door elkaar gebruikten. Inderdaad genoeg dekjes is dan wel handig.

Ik zou zelf geen springzadel kopen als je bijna nooit springt, een vzh zadel kun je wel overwegen. Springen met een dressuurzadel vind ik persoonlijk niet fijn, en het belemmert wel de echte springzit. Maar als het zadel dat je nu hebt goed past op je nieuwe paard is een ander zadel echt niet noodzakelijk. Zoals Sonja zegt zijn dingen als peesbeschermers, hoofdstel, longe en zo wel zaken die je dubbel moet hebben, althans ik vind dat toch wel praktisch.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 09:38

Ik heb 4 zadels voor 3 paarden,
een dressuurzadel en springzadel van mijzelf en de Friezen hebben ook eigen zadels.
Maar dat is omdat die vaak tegelijk gebruikt worden.

Als ik er een paard extra bij heb koop ik er geen extra zadel voor, er is er eigenlijk altijd wel eentje die pas.
Overigens moet ik nu wel een nieuw zadel hebben omdat Ozep zo veranderd is qua bespiering dat mijn oude zadel niet meer ligt.
Mocht je voor je 2e paard dus wel een eigen zadel gaan kopen, terwijl je andere zadel wel goed ligt, zou ik die zolang gebruiken totdat je paard een beetje spieren gaat krijgen.
Anders heb je de kans dat je in een jaar tijd 2 verschillende zadels moet kopen omdat je paard zo veranderd is.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 10:09

Ik heb pech, mijn twee dames zijn te veschillend van bouw voor 1 zadel. ze hebben dus elk hun eigen.

Maar als ik een samen met een vriendin wil gaan buitenrijden met mijn dames, dan heb ik tenminste wel een zadel voor haar paard!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 10:31

Ze hebben alle vier hun eigen zadel, ook al wordt de jongste nog niet eens bereden. Verder heb ik nog een Pinnokio zadeltje wat nu niet meer gebruikt wordt en mijn oude trouwe zadel wat ik al twintig jaar heb. Die past op geen één paard meer maar ik kan er geen afstand van doen. Er ligt ook nog een oud speelzadel in de stal. Behalve dat oude zadel en de Pinnokio heb ik ze allemaal tweedehands gekocht.
Alle zadels zijn VZH, ooit zou ik er best een westernzadel voor mijn man bij willen hebben en een dressuurzadel voor mezelf Tong uitsteken Voorlopig moet ik mijn geld gebruiken voor het verbouwen van het huis dus blijft het bij wensen Knipoog

Aparte spullen hebben ze overigens ook maar dat kan ook niet anders want ze hebben totaal verschillende maten, alleen voor de 2 Welsh K pony's zou ik dezelfde spullen kunnen gaan gebruiken.

DubbelFun

Berichten: 88483
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 10:36

Ik heb 2 paarden die zeer verschillend van bouw zijn. De ene is bolletje rond met weinig schoft. De ander is smal met een uitgezakte rug en dus wel schoft. Voor beiden gebruik ik hetzelfde zadel. Het is een western Ortho-Flex, die dmv bewegende panelen zich aanpast aan de rug van het paard en meebeweegt met de schouders.
De firma heeft ook ' engelse' zadels.
Kijk voor het principe en modellen op:
www.ortho-flex.com

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 10:38

Ik heb een paard en twee zadels telt dat ook. Wat een luxe he?
ik heb een veelsijdigheids richtig springen en een dressuurzadel

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 11:01

Eigenlijk hebben onze paarden elk een eigen zadel (varierend tussen dressuur en veelzijdigheid). Maar ik gebruik het liefst mijn veelzijdigheids zadel van kieffer, past op alle paarden en zit lekker. Ik neem mijn kieffer ook altijd mee als ik op andere paarden ga rijden. Over een half jaar koop ik er nog een dressuurzadel bij.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 12:13

Mijn Kieffer Aachen VZH ligt op Toon en Kaminka allebei goed. Wel wil ik binnenkort een dressuurzadel voor Toon aanschaffen, of ik de kieffer dan hou weet ik eigenlijk nog niet....

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 12:54

Berber en Isolda hebben beide hun eigen zadel. Dat is omdat we vaak samen rijden. Maar Berber past Isolda's zadel niet. Andersom wel, Berber heeft een "all-fit" zadel Haha!
Straks als Udinde zover is, is het even afwachten wie wat past. Ik wil niet direct een nieuw zadel voor haar kopen, maar als de oudere zadels niet passen, dan moet ik iets anders verzinnen.

Wel wil ik graag ter zijner tijd een dressuurzadel kopen. Ik hoop dus dat Isolda en Udinde beide elkaars zadels passen. Maar aangezien paarderuggen zo verschillend zijn..... Afwachten dus!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 16:28

2 paardjes 2 zadels.
Dressuur zadel en een veelzijdigheidszadel.
Het dressuur zadel past ook niet op het andere paard.

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 16:37

2 pqaardje en 2 zadels.
Ik denk niet dat Joker het zadel van snuit (= shetje) past Haha! .
Als ik weer geld heb, wat nog wel even zal duren, wil ik er een westernzadel bij voor Joker.

17 mensen vinden dit leuk


ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 22:29

Ik heb ook een paard en twee zadels een voor springen en een voor dressuur
Laatst bijgewerkt door ricoh op 01-05-02 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:44

Toen ik Sun nog had had ik een veelzeidigheids voor Sun,en een dressuur voor Bogachka.Maar het veelzeidigheidszadel paste Bogachka niet.
LB maarja

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 11:52

Ik heb 1 westernzadel, maar daar is mijn haffie uitgegroeid.
En ik begon vorige week te twijfelen of hij eigenlijk wel goed op Danno past, hij vond aansingelen niet fijn, bleef niet meer staan bij het opstappen en had wat protest bokjes bij het wegrijden.

Is ie wel 3,5 en net onder het zadel dus het kan dat ie er gewoon probeert onderuit te komen.


Er moet toch snel een zadel voor Felix komen dus dan kunnen ze ff kijken of het zadel Danno wel goed ligt zo niet dan zal ook hij een ander moeten Boos! Frusty

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 14:08

misschien kun je een veelzijdigheids zadel kopen die richting de dressuur is?

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 14:19

Bedankt allemaal Lachen . Ik denk dat ik inderdaad eerst maar kijk of ze Avalon's zadel past en tegen die tijd dat ze meer spieren heeft gekregen en meer is ontwikkeld, ze een eigen zadel krijgt. Denk dat ik hoogstwaarschijnlijk voor een dressuurzadel ga kiezen (en dan in het bruin Haha! )

Galactica Wadim X Gemini

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 18:05

Ik heb een Fjord en een Shet en die hebben ieder hun eigen zadel (kan moeilijk anders Haha! ) maar als ik joe was zou ik geen springzadel kopen als je nooit springt. Daar heb je dan immers toch niets aan. Dan kan je beter een dressuur of veelzijdigheids kopen. Ik heb zelf trouwens voor beide een veelzijdigheidszadel omdat ik zowel spring, dressuur en buitenrij.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 18:46

ik heb voor vier paarden 2 dressuur zadel en 2 springzadels.

De twee dressuur omdat ik op die paarden een "dieper"zadel nodig had.
DE twee springzadels omdat je met springen sneller achter elkaar moet Haha! ( helemaal in je eentje in het m en Z)

Maarre: bij mij passen de zadels overal op, dus heb niet speciaal voor ieder paard gekocht.

Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 2 bezoekers