Hoe laat je je vallen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Hoe laat je je vallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 16:34


Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:37

ontspannen. Mensen die op judo hebben gezeten weten hoe ze het beste kunnen vallen. Dus je kan judo lessen nemen Knipoog . Maar probeer vooral ontspannen te vallen, dan doe je je het minste pijn!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:38

Yep, inderdaad vallessen nemen! En proberen te ontspannen, maar dat leer je bij die vallessen wel Knipoog

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:40

jeetje mijn fjord is maar 1.46 hoog denk dat ik al op de grond lig voor ik na kan denken hoe ik neer wil gaan komen! Gelukkig ben ik er in de afgelopen 6 jaar nog geen één keer afgevallen, dat wil ik voorlopig zo houden.

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:40

Amadeo schreef:
ontspannen. Mensen die op judo hebben gezeten weten hoe ze het beste kunnen vallen. Dus je kan judo lessen nemen Knipoog . Maar probeer vooral ontspannen te vallen, dan doe je je het minste pijn!


Ik heb ook onder Judo gezeten. (Heel lang zelfs)
Maar in zo'n situatie denk je echt niet na over hoe je moet gaan vallen hoor!
Het is wel zo, dat je beter doorrolt na een val, omdat je dit zo aangeleerd hebt.

Rosie

Berichten: 5654
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Kop van NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:44

Ik ben laatst van mn paard gevallen (1.64) en ik dacht alleen maar, "Ik moet proberen niet met mn hoofd op de grond te komen!" Ik had dan wel een cap op ofzo hoor. Maarja.
Ik zat dus in volle galop, in de bak, meneer schrikt zogenaamd van een zonnestraaltje die hij al voorbij was, springt opzij.. En ik hang ernaast... Gehe en ja, voordat ik het wist lag ik op de grond *LOL* Maar hij is iig wel zo lief om niet weg te rennen, maar netjes stil te blijven staan tot ik er weer op zit Tong uitsteken

dani1983
Berichten: 646
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Dodewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:53

das wel lief van je paardje ja...

maar als ik er naast val kijk ik liever of mijn hoofd geen rare voorwerpen raakt , zoals een springpaal , of een ijzeren paal van de bak rand..

want dan heb je wel een beetje koppijn Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:55

Ellende schreef:
Als je geen controle meer hebt en rampen voorziet, hoe laat je je dan het veiligst van een paard afvallen?


Als je daar nog tijd voor hebt: ACHTEROVER op je paard, voeten uit je beugels, 1 been over de hals en op je buik landen met je armen WIJD. Klap vang je op met je onderarmen en de bal van je voeten.

Mocht je gelanceerd worden en op je rug gaan landen, proberen je kin op je borst te houden, armen NAAST je lichaam. Klap opvangen met je onderarmen en proberen door te rollen.


Heb valles gehad Haha!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:57

Dat jullie nog tijd hebben om na te denken hoe je valt tijdens het vallen Haha!

Ben, tot op heden ( *LOL* ) 1 keer van mijn merrie gevallen, en toen werd ik écht gelanceerd, het enige wat ik me nog herinner is het "zweefmoment" Haha! en daarna "AAAUUUU" maar meer ook niet...

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:00

Ik laat me zoveel mogelijk op mijn linkerkant vallen, zo probeer ik mijn rechter schouder heel te houden. (die gaat nogal snel uit de kom)

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:10

Ik probeer echt niet te vallen en het zoveel mogelijk tegen te gaan. De meeste keren is dat ook gelukt, maar drie andere keren dus niet meer. Dat betekende dat ik werd gelanceerd en als geluk bij een ongeluk alle keren op mijn voeten, naar mijn paard kijkend neerkwam. Dus zo zit je erop, zo sta je ervoor. Alle keren had ik ook nog de teugels vast. Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar ik vind het wel best. Ben trouwens 2 keer buiten en 1 keer in de bak gevallen.

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:38

Whahaha mn pa ziet me al aankomen 'ik wil op judo les voorals ik eraf moet springen'.. maar uhm.. tip 1: kijk of er geen boom of pier aankomt.. tip 2: doe eerst je stijgbeugels uit.. tip 3 zorg dat er geen paard achter je loopt die je onder je voeten loopt (nou ja jij hem eigelijk)..

zoiets? hehe.. vetmelig dit!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:41

Ik probeer me dan 'rond' te maken, kin op de borst en benen intrekken... Ik heb het al een tijd niet nodig gehad gelukkig!! Haha!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:48

Ik lig al op de grond voor ik er erg in heb, maar ik bezeer me nooit
ooit in een vorig leven leren vallen (vechtsport) en volgens mij heb ik daar nog steeds profijt van Haha!

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:50

Ik ben een jaar terug toen ik op een paard reed en die vervolgens op hol sloeg ook gevallen maar heb me laten vallen. Echt zo dom Verdrietig Ik raakte in paniek en heb me toen maar echt laten vallen. Dood gevaarlijk, maar ik maakte mezelf dus zo klein mogelijk en liet me gewoon van het zadel afglijden. Ik viel in het gras maar het deed dus wel heel veel zeer. Het paard was niet meer te sturen en had maar één doel: RENNEN. Ik was dus vreselijk bang maar heb hiervan geleerd: voortaan laat ik me niet meer zomaar vallen, echt niet....

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:50

Laten vallen heb ik altijd heel moeilijk gevonden. Vaak bij jonge paarden is het niet zo slecht om je inderdaad te laten glijden Bij je weer in het zadel te trekken, raken ze alleen maar meer in paniek.

Als een paard omhoog komt, of nog redelijk gek staat te doen op de plaats kan ik er nog wel een been overheen slaan en me laten glijden.
Maar als een paard als een gek door de bak gaat
Ja, ik heb me wel eens van een paard 'geduwt' ik zat al zo scheef en wist dat het paard toch niet uit zichzelf zou stoppen. Toen ik uit de buurt van het hek was heb ik me laten vallen. Maar de klap kwam alsnog hard aan omdat ik toch gespannen was gaan zitten.

Als ik er toch afmoet heb ik het liefst het in een snelle, onverwachte beweging. Dan span ik tenminste mijn spieren niet en is de schrik ook niet zo groot Haha!

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:56

had ik op ponykamp dit jaar (2 weke trug) ik zat op passe parout, en die kreunt heel hard als ie gaat bokken Tong uitsteken en hij begint te kreunen en ik denk: ontspan dan doe je je ogen dicht en je ligt Tong uitsteken en klaar is kees.... k viel op mn rug en kreeg een hyper-aanval..... (hb ik de laatste tijd). ik ben blij dat ik het zag aan kome wwant een ander meisje dr paard struikelde over zn eige benen en ze maakte samen een kolrol Scheve mond ze lag op de gron en het paard probeerd zo goed mogelijk te vallen (lag op rechterzijde rolt naar linkerzijde) en probeerd zn benen zo te krijgen dat ze niet op het meise zoude gaan vallen! (zo'n lief gezicht!) hij bibberde wel toen ie stond... nou bibbere.. SHAKE. k ben blij dat ik zo niet ben gevallen.

maar hoe ik laat me vallen? dat is elke keer anders! 1 ding ik ontspan me... vaak! (bij karel niet want dat zag ik niet aan komen :S)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:59

mensen die gelijk vallen, vallen met de minste schade Haha! Haha! Haha! Mensen die koste wat het kost willen blijven zitten, zullen vaak meer schade hebben.

Ik kan heel fijn vallen, zolang ik nog op het paard zit zal ik heel mijn lijf inspannen om het uit te zitten of te corrigeren..... maar ben ik eenmaal Airborn dan ontspan ik me heel makkelijk.

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:00

grandeur schreef:

Ben, tot op heden ( *LOL* ) 1 keer van mijn merrie gevallen, en toen werd ik écht gelanceerd, het enige wat ik me nog herinner is het "zweefmoment" Haha! en daarna "AAAUUUU" maar meer ook niet...


Ik herinner me niet eens het zweefmoment.
De laatste keer liet 'ie zich buiten in draf door zijn voorbenen zakken (schrik) en werd ik over zijn nek gelanceerd.
Ik herinner me nog wel het rolmoment, een mooie koprol. Zal vast wel iets onbewust gedaan hebben.
En idd had ik ook de teugels nog vast.

Ik heb wel geleerd daarna heel rustig te blijven.
Ooit riep ik eens naar een paard dat 'ie moest blijven staan nadat ik er naast lag. Het gevolg was dat 'ie juist de benen nam.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 18:03

Mijn vriend heeft op judo gezeten, en die zegt altijd dat je je lichaam op moet rollen, met ke kin op je borst en je armen om je lichaam, maar eerlijk gezegd denk ik niet na als ik gelanceerd wordt.

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:43

gewoon niet over nadenken gewoon laten vallen !!
ontspannen lukt je toch meestal niet op dat soort momenten!!

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:47

Ik snap niet hoe jullie erbij na kunnen denken hoe je vallen wilt Scheve mond

Ik lig meestal al op de grond voordat ik er erg in heb Haha! Automatisch laat ik me wel altijd op mn armen vallen, zodat ik niet met mn koppie tegen de grond aan kletter.

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:50

Ik heb 1x gehad dat ik dacht van ok, nu wil ik vallen Haha! Ik zat op die grote van mij, net opgestapt met slobberbroek, gympies had nog geen teugels in de handen en mevr. begint ineens een boksalvo, ik krijg de slappelach, en dat helpt niet echt Bloos maar toen ik bijna aan het andere eind van de bak was vond ik de teugels weer en kon ik haar hoofd van tussen haar benen vandaan halen...en ik belandde weer in het zadel, was ook wel fijn...dus was het niet meer nodig om me te laten vallen.
Buiten die keer, kan ik me niet herinneren dat ik er ooit over nagedacht heb

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:55

als kleinop dondertje op een enorm paard probeer ik me altijd zo spectaculair mogelijk te laten vallen, in mijn gedachten maak ik een salto, rol nog even door en sta (uiteraard met mijn teugels nog in mijn handen) recht op naast mijn paard. De praktijk echter wijst uit dat ik doorgaans recht op mijn treiter val, liefst nog tegen of op een boom, in combinatie met een scheur in mijn kleding en een wandeling naar huis!!!!

gelukkig val ik tegenwoordig niet meer zo vaak.

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:05

Ja idd ontspannen vallen! Ik heb een keer op tv gezien, toen was er iemand aan het skieen, hij viel dus en draaiede helemaal rond en kletterde keihard tegen de muur enzo..
En weet je wat er met die man was gebeurt?



Niks want hij was gelijk flauw gevallen, hij had dus geen breuken hier en daar een wond en wat kneuzingen maar niks ernestig!