openingstijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

openingstijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 15:41

Ik zit nu met mijn paard op de manege in de buurt. Verder niks op an te merken vind ik zelf behalve dan dat de openingstijden tegenvallen. Vroeger nooit last van gehad omdat ik op school zat en daarna parttime werkte.
NU ik fultime werkt heb ik al een verzorgster/bijrijdster, maar in de dagen dat ik zelf ga moet ik uit mijnwerk zonder eten gelijk naar de manege. Ik ben dan kwart over 6 half 7 thuis. Moet me gelijk omkleden. Het sluit op de manege om 21.00 en als de paarden uit de les zijn afgezadeld. Dus als ik me na het omkleden en erheen fietsen om half 8 arriveer moet ik alles vrij snel haasten en heb dan nog niet eens gegeten.

Nu gaat het idee door mee heen om terug te gan naar de pensionstalling waar ik eerst stond, eigenlijk zonder sluitingstijd. Veel vrijjheid dus. En bijna altijd wel plek om iets te beoefenen met je paard, wat hier op de manege iets moeilijker is omdat er veel mensen staan.

Nu zal ik voor mijn gevoel van de manege weg moeten om mezelf en mijn paard wat meer tijd te gunnen, maa rik vind het zo rot om het tegen de manege eigenaar te vertellen. Dat ik wegga dus Boos!
Hij heeft erg veel voor mij en mijn paard gedaan, maar ja wat weegt nu zwaarder he moet je je afvragen.

Nou ja ik heb een vriendin gevraagfd of er nog plek was op die stalling en alleen geinformeerd. Dus niks is nog vast, maar die drukte van een manege vind ik gewoon veel.

Ik ben benieuwd hoe ik dit zal gaan doen.

Groetjes van mij en mijn paardje!

gentlelover

Berichten: 142
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Ergens in Noord Holland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:46

nou je kan een nette brief schrijven en vertellen dat je het erg rot vind maar ik vind dat hij dat dan gewoon moet accepteren!

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 15:48

ja hij wordt ok zeker niet boos, maar ik ben erg loyaal wat dat betreft. En brief.. ik praat liever persoonlijk, maar het is toch wel een redelijk wijze beslissing toch ?

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:55

Je kunt ook eerst aan de manege eigenaar je dilemma uitleggen en vragen (met nadruk schrijf ik 'vragen') om hem mee laten denken Haha! of hij misschien een oplossing weet... Misschien kan hij een uitzondering maken. Nee? Dan is het niet meer zo moeilijk om uit te leggen dat het voor jou dan prettiger is naar je oude stal terug te gaan, de reden heb je dan net uitgelegd. Voor hetzelfde geld mag jij wel de stallen afsluiten oid, je weet maar nooit. Of misschien op een of twee vaste dagen, ik roep maar wat. Soms is er meer mogelijk dan volgens de regels is toegestaan.

Je schrijft dat hij veel voor jou en je paard heeft gedaan. Zo te horen bevalt het je daar goed, op de openingstijden na. Niet vergeten te vertellen dat je voor de rest heeel tevreden bent OK dan!

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 16:24

nee de boel afsluiten is geen optie, maar ach voor mij zijn die tijden nadelig.
Maar ja voormijn paard is het prettiger als ik meer tijd zo voor d'r heb!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:36

Kan je niet vragen of je na b.v 21.00 ook nog mag komen??

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 16:39

nee lukt niet, helaas anders ha dik graag gebleven, ik hou niet vante veel veranderen.

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 16:40

21.00 uur is de laatste les afgelopen en gaan ze als iedereen heeft afgezadeld sluiten. Daarom is dit erg vervelend, maar ja bij die pensionstalling heb ik het ook wel naar mijn zin gehad hoor Lachen

En de menage eigenaar zal niet boos worden. Ik hou er alleennooit van om die dingen te vertellen Knipoog

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 19:44

Maar je stond eerst al bij die andere stal? Waarom ben je dan bij die manege gaan staan als je het daar naar je zin had?

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 10:02

omdat ik 2 paarden had op 2 verscillende stallen en dus leek een manege mij beter om ze beiden te stallen, zeker omdat ik dat andere paard nog niet gekocht had, maar nog lease en na een jaar koop.. 2 verschillende stallen was dus erg vervelend en aangezien dit ene paardje al wel gekocht was konik die beter voor mijn gevoel verplaatsen, maar ik mis ook wel die rust van een pensionstalling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:19

bij mij op stal (manege) kun je maandag tot en met vrijdag van ongeveer 0800 tot 2300 terecht.
op zaterdag van 07.30 tot 20.00 en op zondag van 0900 tot 1600.
Maar als je zondag heel vroeg weg moet of pas na 1600 terug bent ivm concour oid dan kun je dat gewoon melden en dan is de stal open

2100 vind ik wel erg vroeg!!

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 12:21

ik ook daarom, sommige werken ook vandar dat ik hetn iet red. Een manege bestaatniet alleen uit schoolgaande kinderen..
Ik wacht op bericht van een vriendin en dan zal ik de stap zetten. Op zich vind ik het helemaal niet erg, maar het vertellen vind ik persoonlijk altijd zo moeilijk

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:33

Weetje wat het is... Lachen Mijn vriendin heeft ook een aantal pensionpaarden op stal staan... En het is gewoon heel lastig als de ene om half 8 's avonds klaar is, en de ander pas om 22:00... Zij wil ook wel een keer een avondje weg, maar de stallen moeten wel afgesloten zijn... En het is gewoon heel vervelend als je op iedereen moet gaan zitten wachten... Helemaal op een manege, daar staan vaak nog veel meer pensionklanten...

Bij ons kun je in princiepe nog tot 21:30 's avonds komen, en daarna gaan de deuren dicht... En natuurlijk kan er heus wel eens een uitzondering gemaakt worden...

Maar ik begrijp van jouw kant wel dat het lastig is... Lachen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 01:09

ik vind 9 uur voor door de weeks ook wel erg vroeg, bij ons het is van maandag tot en met vrijdag van 7uur/half 8 tot half 12/12 uur geopend, en op zaterdag van 7 uur/half 8 tot 7 uur, en op zondag van 7 uur/half 8 tot 2 uur, op zondag vind ik het best balen, maar dat is al jaren zo, dat is dan ook de enige dag dat hun een beetje vrij zijn. Maar als je wedstrijd of iets anders hebt, houden ze er rekening mee en krijg je gewoon de sleutel.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-04 08:23

Zo uit je verhaal te lezen heb je voor jezelf al een beslissing gemaakt.. Ik zou persoonlijk meer tijd voor mn paard willen hebben..Bij osn sluiten we door de week om 12 uur en zaterdags om 9 uur en zondag vaak uurtje of 10.. Zaterdags zo vroeg omdat ze dan ook wel is een keertje rust willen .. Je mag dan nog best komen maar ze zijn er dan niet blij mee..Dat kan ik me best voorstellen als je zo'n redelijk groot bedrijf hebt.. Maar goed..Ik zou als ik jou was dus weer terug naar je oude pensionstalling..Je neemt wel een paard om er zelf ook van te kunnen genieten toch?? Haha!

Jess_vH
Berichten: 1291
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 14:04

Dat was mijn keuze ook ja, maar het is fijn om het ergens kwijt te kunnen. Nu moet ik ongeveernog 3 maanden wachten, maar met dit weer...gaat ze lekker naar buiten!

Pharlap
Berichten: 1665
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: spijkenisse

weg bij manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:47

He jess,
Ik weet dat je lekker op vakantie bent, maar als je terug bent lees je dit toch .
Je weet wat ik naar je e-mail gestuurd heb, bij ons kan je tot 22:00 rijden en op woe avond en vrij avond zijn er helemaal geen lessen, dus is heel de avond de bak vrij (we hebben een binnen en buitenbak ). Ook zit je zo in de bernisse.
Ze worden elke dag gemest en gaan ook naar buiten,ook hebben we een paddock.
Je betaald iets meer als bij Kraak nl 255 euro.
Maar je krijgt er wel een hoop voor terug plus dat we weer samen buiten kunnen gaan rijden.
Groetjes Brenda (pharlap)