hoeveel voer zouden jullie geven?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

hoeveel voer zouden jullie geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 13:58

Lachen Ik ga zaterdag naar een nieuwe stal waar mijn merrie 1.68 m dag en nacht buiten komt te staan deze zomermaanden.Waar ze nu staat staat ze veel op stal en krijgt ze 3 keer 1 kilo bix. Nu ze daar in de wei staat kan ik haar 1 keer per dag voeren als ik daar ben,hoeveel bix zouden jullie dab geven? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:30

Ik denk dat het handig is om te vermelden wat voor arbeid het paard verricht en op wat voor weide ze komt te staan. Heeft ze onbeperkt goed gras tot haar beschikking, of staat er nauwelijks een sprietje om aan te trekken?

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:36

zelfde als hierboven

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 15:53

ze rijdt nu ongeveer een half uurtje per dag,en denk dat de wei al aardig opgegeten is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:57

Maar wat vindt jij een half uurtje rijden? Is dat een half uur (ex in- en uitstappen) intensieve wedstrijdtraining, of een half uurtje hobbelen? (Veel ruiters overschatten zichzelf hier namelijk erg in en overvoeren daardoor).

Als je paard in dat halve uurtje niet erg intensief werkt, zou ik niet eens brok bijvoeren als ze wat te neuzelen heeft in de wei. Dan zou ik hooi of kuil voldoende vinden. Goede mineralenlikemmer erbij en klaar is klara.

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 16:01

sorry ik bedoel een uurtje per dag.En dat is op zich nog niet zo intensief,moet het gaan opbouwen met haar,vorige eigenaar deed er weinig mmee.Meestal draaf ik 20 min en de rest is rustig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:12

Waarschijnlijk is het dan toch een paard dat vrij snel "slijt", als ze op nog minder arbeid al 3 kilo biks nodig had. In dat geval zou je er een halve tot hele schep per dag kunnen voeren.
Ik voer meestal gewoon op het oog, en ben niet zo van het vele krachtvoer. Ik geloof meer in ruwvoer en aanvullen met krachtvoer indien nodig.

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 16:23

ja zo denk ik er ook over,maar heb haar net 2 maanden dus is nog ff uitvogelen hoeveel ze nodig heeft