Grrrr auto stuk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Grrrr auto stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:36

Bah wat merk je dan dat je afhankelijk van die dingen bent zeg...
Willen we van de week de auto starten, nou vergeet het maar helemaal niks. Nou ja dan maar even een accupack erbij en starten, want er zal wel een lampje zijn blijven branden.
Dus accupack erop, nog steeds niks. Nou ja misschien was die pack niet goed opgeladen dus dan maar aanslepen.
Buurman ervoor met zijn auto, kabeltje ertussen, in z'n twee en rijden maar, koppeling hard oplaten komen en starten. En ja hoor! Hij startte!! OK dan!
Dus vriendlief helemaal happy naar het werk. Wil om 6 uur de auto starten... ja raad het al WEER NIKS Boos!
Dus weer hetzelfde liedje. Buurman gekomen, auto aangesleept en naar huis maar. Thuisgekomen dachten we "Joh laten we meteen even starten, mischien dat de accu niet helemaal lekker is dan kunnen we andere dingen uitsluiten", nou niet dus, weer niet starten.
Nou ja dan maar de motorkap open en zoeken. Ik kon op zich niets vreemds ontdekken op de startmotor na. Dus dan maar hup naar paps toe.
Die kwam erachter dat de startmotor verbrand was. Boos!
Leuk zo'n apart model auto, maar probeer eens de onderdelen op de sloop te vinden. Dat is gewoon niet te doen.
Dus met een beetje pech ben ik straks weer 600 euro armer Huilen
Maar ik zit nu mooi wel, ik moet nog boodschappen doen voor mijn verjaardag komend weekend. Ben ik nou de enige die zo afhankelijk geworden is van een auto? Of is dit een herkenbaar iets?


Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:53

Ja ik ben ook echt helemaal de pineut als mijn auto het niet doet.
Mijn werk duurt met het OV vellanger dan als ik met de auto ga en ik rijd tussendoor ook nog veel voor werk.
Ik vind het ook vreselijk als ik zonder zit. Heb laatst ook weer een reparatie van 600 euri gehad.. ik wordt er niet vrolijk van.. mijn auto is soort van mijn tweede huis (zoe ziet ie er ook uit helaas)
Succes!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:56

Nou moet zeggen sinds mijn auto op voor de deur staat ik ook lekker overal heen scheur hoor. Fiets bijna nooit meer Bloos
naar mn werk ga ik wel met het OV en strax met de fiets maar dat is omdat ik geen onkn vergoeding krijg Knipoog

Succes met het vinden van de onderdelen!!!
Enne fietse dan maar he Tong uitsteken

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:22

Ja dit is echt klote. Nu heb ik het voordeel dat ik alles met dealerkorting kan krijgen en dat ik geen arbeidsloon betaal, maar dan nog is het een hele hoop geld.
Ik ben al de hele tijd sloperijen aan het afbellen. Maar wat me gisteren gebeurd slaat werkelijk alles.
Ik bel een willekeurige sloop op en dit gebeurd:
Ik: "Goedemorgen u spreekt met autobedrijf *** ik ben op zoek naar wat onderdelen voor een alfa 164."
Hij: "Ah hallo mevrouwtje, uw karretje doet het niet meer?"
Ik: "Euh heeft u wel eens iemand aan de lijn gehad die onderdelen voor een goed lopende auto bestelde dan?"
Hij: "haha u heeft wel lol he?"
Ik: "Nee ben blond, maar goed ik heb een startmotor nodig en een condensor voor de airco, oh en ook maar meteen een klokkenpaneeltje met een digitale kmteller."
Hij: "zozo u heeft de handleiding doorgelezen! Maar ach mevrouwtje waarom belt u niet gewoon de wegenwacht in plaats van zelf conclusies te gaan trekken."
Ik: "Weet u wat?! Ik kom wel even langs met de auto! Is dat mischien een idee?"
Hij: "Ja hoor... maar hij is toch stuk?"
Ik: "Ach dan bel ik de wegenwacht en die brengen me wel naar u toe. Tot straks"

En ik hang op.
Ik naar de zaak toe ik pak mijn vaders auto, hang daar de trailer achter en daarboven op mijn auto. Ik gooi mijn kist gereedschap erbij. En karren maar richting meneer sloop. Extreme duivel

Dus ik kom daar het erf op, en aangezien ik meneer al niet meer zo aardig vond, heb ik de auto inclusief trailer pontivicaal voor de deur gezet.
Dus ik naar binnen.

Ik: "Hallo ik heb vanmorgen gebeld over een alfa, had ik u aan de lijn."
Hij: "Ah u bent toch gekomen!" (zegt hij al lachend met zijn collega's achter hem die het ook erg leuk vonden).
Ik: "Ja dat zei ik toch. De wegenwacht was niet te bereiken dus ik heb het zelf maar even gedaan! Loopt u even mee?"

Ik loop naar buiten stap op de trailer en open de motorkap van mijn auto. De zeer onvriendelijke man loopt schaterend achter me aan en klimt erbij.

Ik: "Nou zie hier een kapotte condensor."

Ik haal dat kreng eruit en laat meneer precies zien waar hij stuk is. Lachen

Ik: "Oooh kijk nou!! Een verbrande startmotor!"

Ik haal ook dat ding (met veel geetter) eruit en laat hem het defecte deel zien.

Ik: "Oooh en het klokkenpaneel moet ik ook nieuw hebben. Zal ik die er ook even uithalen?!"

Dus ook dat onderdeel lag er zo uit. Haha!
Ik stop hem de delen in zijn handen en veeg mijn handen schoon en gooi de kap dicht en leg het gereedschap weer in mijn auto terug.

De heren stonden me wat vaag aan te staren.

Ik: "Ja heb ik even opgezocht in de handleiding! Was een goede tip van u! Schijnheilig Maar kunt u nu even kijken of u deze delen heeft?!"
Hij: "Jaaaa maar mevrouwtje dit is niet stuk hoor."

Zij hij terwijl hij een verkoolde startmotor omhoog hield.

Hij: "En deze doet het ook nog prima."

Dit zij hij terwijl hij de koelvloeistof, afkomstig uit de lekkende condensor, van zijn kleding probeerde te vegen. Blond

Het leuke was dat zijn collega, die inmiddels uitgelachen was, mij gelijk gaf door te bevestigen dat die dingen wel degelijk kapot waren.
Toen mocht ik lachen. *LOL*
Inmiddels had een ander de delen opgezocht en wist te vertellen dat ze die niet hadden. Verdrietig

Ik: "Nou dan ga ik maar weer. Oh ik geef u mijn kaartje, als u ze binnen heeft kunt u mij dan bellen?"

Op mijn kaartje staat het volgende:
<mijn naam>
Autoschade expert
Autobedrijf blablabla

Je had die koppen moeten zien Tong uitsteken Haha!

Dat was echt ZOOO komisch
Ik heb er zo'n hekel aan als dat soort gasten zo tegen mij beginnen. Ik heb er na al die jaren dan ook een sport van gemaakt ze op hun nummer te zetten Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:28

Sorane schreef:
Op mijn kaartje staat het volgende:
<mijn naam>
Autoschade expert
Autobedrijf blablabla



*Ligt hier helemaal dubbel van het lachen*

Sterkte met je auto, ik hoop dat je de onderdelen snel bij elkaar krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:32

CCCCorine schreef:
*Ligt hier helemaal dubbel van het lachen*

Sterkte met je auto, ik hoop dat je de onderdelen snel bij elkaar krijgt.


Dank je!! Ik heb zojuist een telefoontje gekregen van een bedrijf die waarschijnlijk de startmotor hebben Hyper! Ze bellen zo terug om te vertellen of het de juiste is.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:40

Goeie actie Sorane OK dan!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:51

Geweldig!!! Dat is net zoiets als voor seatpipes voor je motor gaan en ze beginnen elke keer tegen ze je vriend te praten totdat hij zegt "Ze zijn niet vor mij hoor! Ze zijn voor haar!"

Je zou het eventueel ook via onderdelenlijn.nl kunnen proberen.

=^.,.^=

De grootste overwinningen zijn behaald door nog even vol te houden...Remember before you point your finger at someone else to blame, you point at least three fingers at yourself...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:04

Via mijn vaders garage zitten we op een netwerk van bedrijven. Het is bijna als de onderdelenlijn alleen iets uitgebreider. Daar heb ik ze ook al opgezet.
Het is alleen zo moeilijk te vinden.
Alfa brengt van (bijna) ieder type een Quadrifoglio uit. Dat zijn bijna om te zien bijna de zelfde auto's als de standaard typen uit die lijn.
Alleen zijn ze net even wat breeder en lager en er zit een speciaal type motor in. Dus ook allemaal aparte onderdelen. Ik heb het geluk zo'n quadrifoglio in mijn bezit te hebben. Er leuk allemaal totdat er iets stuk gaat zoals nu. Verdrietig Die delen zijn praktisch niet gebruikt te vinden. Ja nieuw, maar dan betaal ik me scheel.
Maar mocht mijn zoektocht naar gebruikte onderdelen op niets uitlopen dan toch maar nieuw, want weg doe ik hem echt niet.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:04

Tsssk net of vrouwen er geen verstand van kunnen hebben he?!
Belachelijk!!

Super goeie actie! You go girl!!!!

Succes nogmaals!! Echt een strakke actie Haha!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:40

Heel erg goed Sorane!! Ik heb op de HS ook geleerd motoren e.d. uitlkaar te halen en weer in elkaar te zetten en ook ik heb altijd veel pret bij garages die me proberen te naaien.

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:55

*klimt weer op haar stoel*
Strakke actie. Ik zie het al helemaal voor me: Zo mevrouwtje, u denkt dat u weet waar het mankement zit. We lopen wel effies mee.....

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:33

Pfff dat rottige onderdeel is NERGENS te krijgen. Mijn vader is gisteren avond een tijdje bezig geweest om het te reviseren. Lovers En hij doet het weer. Nu mijn airco nog maken en ik ben HAPPY Haha!
Hoef ik ook niet meer die ellendige sloop op te bellen Schijnheilig

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:49

In Hoogeveen zit een in Alfa onderdelen recycling bedrijf. Heb je die al geprobeerd?
En ik snap je probleem, ik heb een triumph Dolomite en moet er dus ook wel wat van af weten. Wordt niet gewaardeerd door onze redders in nood. Clown
Het mooiste overkwam ons echter toen een vriendin en ik aan het shoppen gingen voor een 2-paards trailer. We gingen in haar Fiat Panda. Zegt die gek: maar mevrouw dat mag uw auto niet trekken hoor Frusty
Hij was inderdaad Blond
Mijn vriendin was wel adrem: meneer hij heeft dan ook geen trekhaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:56

Jaaa das Berjan, dat is een kennis van m'n vader. Maar ook hij heeft ze niet Boos! Gebeurd niet vaak dat hij het niet heeft...

muppetmayo

Berichten: 3391
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:04

whahaha stoere actie!!! dat heb ik altijd met auto-tunings enzow Tong uitsteken whaha meisje zal dr wel niks van weten enz enz enz Knipoog
Heel veel sterkte met t zoeken naar onderdelen!!!

Onderschriftloos....

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:10

Hoe is je Italiaans? daar wonen pas echt kerels die je te grazen kunt nemen, daar is zo'n autosloper niks bij. Gewoon googlen op italiaanse sites als (italiaans als voorkeur opgeven) en je woordenboek ernaast houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:12

Ooh mijn italiaans is wel ok. Ik heb enige tijd geleden namens mijn paps het hoofdkantoor van alfa in Italie mogen bellen om hun mee te delen dat het een stelletje prutsers zijn Schijnheilig

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:14

Bon giorno,(van de onderbroeken)
Chaui, arriverderci, mille gracie en prego. Maar wat is prutsers in te Italiaans?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:21

amondi schreef:
Bon giorno,(van de onderbroeken)
Chaui, arriverderci, mille gracie en prego. Maar wat is prutsers in te Italiaans?

sciocco Haha!

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:22

Mille gracie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:27

amondi schreef:
Mille gracie!

No problema

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:30

Jij bent eg goed! ben je ook wel eens op een spoedcursus italiaans geweest? wij waren een keer verdwaald in Zuid-tirool aan de italiaanse zijde. Dan leer je snel! 100 meter verderop spraken ze weer duits, gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:32

Nope mijn oude buurman is Italiaans en mijn beste vriendin ook, en ik pik snel talen op Haha!

Bah het reviseren heeft niet geholpen Boos! Ze zijn nu op zoek naar een andere mogelijkheid


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:42

ideaal als zo'n lastig onderdeel moet hebben. het gaat er niet om wat je kent maar wie je kent, dat zeg ik altijd maar! Over welke revisie heb je het nou, de startmotor? die zal toch niet"wereldschokkend" afwijken van een huis tuin en keuken Alfa?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amaniblauw, Appeltje00, IASCrawler, Lielle en 166 bezoekers