Massage voor mijn paard!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Massage voor mijn paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 15:14

Gister had mijn paard een onderzoekje (gewoon op stal) van een paarden-fysio! Hij heeft nl hoefkatrol onsteking (n 2tje) waardoor hij soms last heeft van zijn rug. Op dit moment is hij de eerste 10 minuten best wel stijf rechts-achter, daarna loopt hij super!
Het was echt heel boeiend wat ze allemaal wist te vertellen. Ik moet eerst -voor het rijden- een aantal oefeningen doen om hem in zijn rug te laten hollen en bollen en dan zijn hals losser maken door hem naar zijn voeten te lokken met z'n snuit, dan langzaam door naar z'n knie en vervolgens nog iets hoger. Daarnaast moet ik voor z'n rug natuurlijk laag en diep rijden (dat deed ik al) maar voor de hko moet ik hem juist weer hoog instellen.
Maandag komt ze weer, en wil ze m onder de man zien, dan geeft ze me nog meer 'huiswerk'.
Vorig jaar was ik al in Bodegraven vanwegen zijn rug klachten, maar de fysio verwacht dat we dat deze ronde voor zijn en ook kunnen voorkomen! OK dan!

Overigens heeft de fysio-dame Omar van Anneomie (hier op Bokt) ook heel goed geholpen!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:35

leuk! vanavond komt er ook een paarden-fysio voor Evita, omdat ze (waarschijnlijk) problemen heeft met de schouderspieren, ik ben erg benieuwd Lachen
over een paar jaartjes hoop ik het zelf te kunnen Haha!

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:05

fysio is heel er goed voor ze maar je moet er ook wel een heleboel zelf aan doen anders heeft het maar een tijdeljike werking
het kan soms dag en nacht verschil zijn als de fysio is geweest in de bewegingen van het dier

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 16:17

vannie schreef:
fysio is heel er goed voor ze maar je moet er ook wel een heleboel zelf aan doen anders heeft het maar een tijdeljike werking
het kan soms dag en nacht verschil zijn als de fysio is geweest in de bewegingen van het dier


Als ik het zelf 2 a 3 x per week doe, kan ik m al beter los krijgen! En dan blijft hij 'in onderhoud', dwz dat zij m eens in de 2 of 3 maanden even onder handen neemt.
En ik hoop dat het idd een goed verschil maakt als ze m maandag doet.
In elk geval ga ik vanavond lekker met m hollen en bollen, haha.

ShirleyA

Berichten: 2001
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 16:18

Ireentjuh schreef:
leuk! vanavond komt er ook een paarden-fysio voor Evita, omdat ze (waarschijnlijk) problemen heeft met de schouderspieren, ik ben erg benieuwd Lachen
over een paar jaartjes hoop ik het zelf te kunnen Haha!



Laat je morgen weten hoe t ging? Hoop dat t helpt....