Wat is dit gedrag?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Wat is dit gedrag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:15

Hoihoi,

Ik heb een vraagje,
Mijn pony bijt vaak in hout, niet echt bijten maar dan zet ze haar tanden in B.V. 1 houtendeur, en daar knabbelt ze dan op.
Ook doet ze het bij een ijzeren hek, en zelf aan haar stalmuur (daar zit een ribbeltje in..
Nu vraag ik me af, is dit kribbenbijten of misschien zelfs luchtzuigen?
Ze strekt haar hele hals en neemt een ontzettend rare houding aan, wat er best melig uitziet Tong uitsteken maar ik laat het toch niet toe...
Heeft iemand een idee?
Kan het ook zijn dat ze uh hoe heet dat ook al weer iets van 'hoekjes' in haar tanden heeft?
Help me asjeblief ik begin me nu echt zorgen te maken..

Groetjes Jamie


ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:25

het klinkt een beetje als het begin van luchtzuigen!
in ieder geval komt het voort uit verveling!(als je leest dat ze het overal aan doet!)
meschien een speelbal ofzo in de stal hangen,en als de d.a binnenkort langskomt,kun je eens vragen wat hij er van denkt,maar het lijkt me geen probleem m.b.t haken aan tanden hoor!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:39

Het is volgens mij in ieder geval kribbebijten....en misschien inderdaad het begin van luchtzuigen!

Freedom's just another word for nothing left to lose

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:48

kribbebijten is een teken van later gaan luchtzuigen.
Mijn paard doet het ook als ie de kans krijgt, hij trekt zo de weidepalen uit de grond als het gras op is en hij zich dus verveelt.

Voor de weinige tijd dat ie in de winter in een box doorbrengt, heb ik een heel arsenaal aan speeltjes die ik beurtelings ophang, dat houdt hem bezig

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:05

er is kans op dat ie gaat luchtzuigen hang allemaal speeltjes in de stal dat helpt

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:10

lijkt me idd kribbebijten/luchtzuigen..
zorg voor veel afleiding, liefst zoveel mogelijk naar buiten, speelgoed ophangen in de stal helpt ook, voetbal. balkjes hout, verzin maar iets..

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:15

Oeps....ik sluit me aan bij de rest...!!

Culemborg here I come!!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:21

Citaat:
speelgoed ophangen in de stal helpt ook,


ik hing zo'n mini colaflesje gevuld met musli op, daar was ie uren zoet mee en een boredombreaker, maar die kregen voorbijlopende mensen tegen hun harses aan gegooid Schijnheilig en de wortels kreeg ie nooit in de voerbak, maar die gooide ik gewoon door de box: ook weer goed voor een kwartiertje vermaak.....

maar het beste is om het paard gewoon in de wei te zetten met een kudde vriendjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:25

Bedankt voor jullie reacties, ze staat echt elke dag buiten, in de zomer meestal dag en nacht, maar nu nog niet, ik zal het gaan proberen, echt bedankt!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:38

geef het paard veel afleiding door te rijden etc of iets anders wat je graag doet met je paard, dit onstaat vaak uit verveling.

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana


gentlelover

Berichten: 142
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Ergens in Noord Holland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:09

jah speelgoed is goed idee Knipoog heb ik oowk bij me verzorg paard gentle hij houd daar heel erg van heb een soort bal op gehangen en een zoutblok hij speelt er meer mee dan aan likken Tong uitsteken

silvana is een lieverd!!

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:19

smurf schreef:
ik hing zo'n mini colaflesje gevuld met musli op


Wat bedoel je dan? Kan hij daar ook uit eten tijdens het spelen (om het interessant te houden). Zat er dan een gaatje in ofzo? Of was het gewoon een gesloten flesje met musli als gewicht (waarom dan musli en geen zand oid).

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:28

gewoon een leeg flesje zonder dop vullen met musli en aan een strotouwtje ophangen, hij moet het flesje heen en weer zwiepen om de musli eruit te krijgen en dat heeft een paard met maar 1 hersencel zoals de mijne binnen een minuut door!

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:58

Ga ik ook proberen. Die van mij is geen kribbebijter of luchtzuiger, maar vreet d'r hele stal leeg!

Trouwens, voor de TS, dit klinkt idd als kribbebijten/luchtzuiger. Een speeltje in de stal is zo gemaakt. En zorg dat je paard zoveel mogelijk met andere paarden op het land staat en in stal het liefste contact kan hebben met andere paarden. Ik weet het, als je op een pensionstal staat zijn dat soort dingen niet altijd makkelijk te realiseren. Veel succes ermee!

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:32

die van het cola flesje is idd heel goed! ga ik ook doen voor mn merrie vind ze vast wel leuk Haha!

Hoe oud is je paardje en weet je de vader en moeder ervan? Luchtzuigen is ervelijk dus dan kan je bij de fokker navragen of de moeder en de vader het doen..

Shoot Annika en Sophie.. Ook een shoot van je paardje!? PB snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 10:06

Papa (kadour ox) is doood, over Mama (beauty) weet ik niks.
Ik heb het colaflesje geprobeerd, maar ze vind er niks aan, ze is niet zo speels, ik gooi haar wortels enzo wel door de stal, maar ja, ik kan op jhet mmoment niet rijden omdat mijn benen verbrand zijn en ik geen rijbroek aan kan Boos! mijn pony is 12 en staat bij huis...

ellepel

Berichten: 47325
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:47

misschien er nog een pony bijzetten?
eentje van iemand anders of een shetlander?

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 12:53

Of zonder rijbroek rijden Knipoog

Longeren, wandelen, fietsen... Werken jij ~~}>

You don't need eyes to see, you need vision.
De Jack Meagher methode is dè oplossing voor al je ontspanningsproblemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 14:27

Haha, mevrouw staat met 2 ruinen in het land!
Ik werk hard hoor! Tong uitsteken
Ze loopt elke dag minstens een half uur (maar ze hbe natuurlijk ook dagen vrij haha) en ze krijgt elke dag aandacht!
Hebben jullie nog tips, voor speeltjes, die ik zelf kan maken, en die geen paard kan weerstaan Tong uitsteken Tong uitsteken

LauraS1983
Berichten: 7
Geregistreerd: 01-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:37

Hoi, dit is echt een hele tijd geleden maar ik ken deze pony vanaf dat ze 2 was .... Zou graag in contact komen om meer te weten over de tijd nadat ze weggegaan is bij de ponyclub waar ik voor haar zorgde!
Groetjes Laura

anca

Berichten: 1778
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:54

LauraS1983 schreef:
Hoi, dit is echt een hele tijd geleden maar ik ken deze pony vanaf dat ze 2 was .... Zou graag in contact komen om meer te weten over de tijd nadat ze weggegaan is bij de ponyclub waar ik voor haar zorgde!
Groetjes Laura


De ts is geen lid meer en het topic is uit 2004 :+ dus denk niet dat er nog reactie komt
Hoe ken je deze pony want er staat volgens mij niets herkenbaars ?

hartelijke groeten,
anca


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 bezoekers