Hij is niet meer...........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Hij is niet meer...........

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:48

De arme ziel...........gisteren haalde ik de paarden van de wei en toen liep het oude manegepaard van de buren stok en stok kreupel. Hij is sinds een jaar of 4 met pensioen, en mijn buurvrouw ( zus van manege eigenaar) had er voor gezorgd dat hij hier nog lekker van zijn oude dag kon genieten.

Gisterenavond lag hij al de hele tijd, en doordat hij zo stokkreupel was dacht ik dat het een zweer was. Dus de veearts zou deze vanochtend eruit komen snijden. Omdat hij zo pijn had hadden we hem een zakje buut gegeven. Aangezien hij hier heel snel van opknapte, was ik al bang voor iets wat ernstiger was. Als een paard een hoefzweer heeft, reageert hij amper op buut. Vanochtend kwam de veearts met de mededeling dat hij door zijn hoefbeentje is gegaan. Gelukkig kon hij vandaag nog gelijk afgemaakt worden. Vanavond heeft hij in zijn eigen stal een spuitje gehad, bewust hebben ze niet voor het slachthuis gekozen omdat laden een ramp is, en daarnaast is hij echt stokkreupel. Dus dat wilden we hem maar niet aandoen.

Hij heeft een supergoed leven gehad..............maar toch ga ik die grijze oude eigenlijk zeer lelijke maar altijd goedgehumeurde Opa missen. De rest van de paarden zijn de hele middag al onrustig. Hoop maar dat het snel opknapt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:49

sterkte.. Ach gut

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:03

ja dat gemis zal wel tijd kosten. als hij een lang en fijn leven gehad heeft, 4 jaar van zijn pensioen heeft kunnen genieten en zo heengegaan is, is dat zo mooi voor hem.

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:08

Ach ja, ik heb wat met Manegepaarden, die werken altijd zo hard voor je boterham. Vaak zijn ze mooi van lelijkheid. Het is maar beter zo, maar hij was zo'n vrolijke noot altijd. Die grote kop van hem over de deur, en altijd braaf, altijd lief......

Maar ja, het kon gewoon niet anders........het is alleen maar egoistisch om zo dier te laten leven.

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 00:56

Het is de beste beslissing die je kunt nemen in zo'n geval, maar dat maakt het nog niet makkelijk...
Het klinkt alsof hij een mooi leven heeft gehad!

Nulla tenaci invia est via

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 01:42

Pfff das altijd k l o t e zoiets..........ik vrees ook dat we een keer zoiets mee moeten maken met die 32jarige die hier in pension staat .........

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:25

Zo te horen hebben jullie een goede beslissing gemaakt en heeft hij een heel fijn leven bij jullie gehad! Sterkte nog ermee Ach gut!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:29

Ik kan me voorstellen dat je zo een oude vrolijke opa zal missen.......... vaak hebben de oudere, gepensioneerde paarden een heel speciaal karakter......... Haha! Haha! Haha!

Dat jullie de juiste beslissing hebben gemaakt, hoef ik je niet te vertellen, vervoeren is geen optie.

Wens jullie nog veel sterkte, want ook al zat het er aan te komen......... toch ben je er nooit op voorbereid.

Fijn dat het paard bij jullie nog zo van zijn oude dag heeft kunnen genieten, zouden meer mensen een voorbeeld aan kunnen nemen

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:15

Ik ben het met gijsenkim eens.
Heel veel sterkte Ach gut

Rona, Linanda en Oackly

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:42

arm paard, maar gelukkig heeft hij geen pijn meer en ook nog eens heerlijk van zijn oude dag kunnen genieten. Menig paard kan jaloers op hem zijn.
sterkte

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:55

gets wat jammer sterkte.Toch fijn dat hij nog 4 mooie laatste jaren heeft gehad!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:47

Och, zo'n ouwtje, arm dier dat hij nog zo'n pijn heeft moeten hebben op het allereinde. Maar jullie hebben kordaat ingegrepen, en vanuit het hart besloten niet omwille van een paar centen toch dat dier nog op een trailer te duwen. Goed zo.
En 4 jaar pensioen voor een manegepaard... bestaat er iets mooiers?

Hoe gaat het vandaag?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:59

Sterkte Ach gut, maar toch fijn dat hij nog 4 jaar heeft kunnen genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:16

Ik heb de buren nog niet gesproken vandaag, ik was om 7 uur al de deur uit. Ik zelf kende hem nog maar net, en daarnaast de nodige ervaring met dit soort dingen dat ik wat makkelijker mee omga. Maar ze hebben het er heel begrijpelijk moeilijk mee.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:22

Och jeetje... wel fijn dat die oude zo'n lang pensioen heeft gehad. En inderdaad, een hele goede beslissing om niet te lang aan te modderen met zo'n dier die dat eigenlijk niet meer verdient.
Zo een paard wordt wel echt het 'gezicht' van een manege he! Begrijpelijk dat het moeilijk is... maar zo is het beter

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:22

Da's geen leuk bericht... het is altijd vervelend om afscheid te moeten nemen.

Deze manegepony heeft nog het geluk gehad om 4 jaar van een welverdiend pensioen te kunnen genieten, put daar troost uit. Ach gut

Toos paardloos

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:24

Ach wat sneu...
Tis altijd moeilijk zoiets!

Sterkte ermee..

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:30

Arm dier...het is inderdaad rot om afscheid te nemen, maar gelukkig mocht hij wel oud worden. En wel heel fijn dat hij in zijn oude vertouwde omgeving kon inslapen. Ik ben daar heel erg voor. Veel sterkte, ook voor de eigenaren.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:36

imker schreef:
Da's geen leuk bericht... het is altijd vervelend om afscheid te moeten nemen.

Deze manegepony heeft nog het geluk gehad om 4 jaar van een welverdiend pensioen te kunnen genieten, put daar troost uit. Ach gut


Hij was 1.76m en het type Gronings Haha!


Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:39

Ach, wat sneu voor de buren. Gelukkig kunnen ze terug kijken op 4 mooie pensioenjaren.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:33

Sterkte!! Gelukkig heeft hij nog een tijdje van zijn pensioen kunnen genieten!!

hoefjes

Berichten: 210
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:41

Sterkte de ged8e dat hij een goed leven heeft gehad zal je vast goed doen Ach gut

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131946
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 21:03

Ach gossie, zoiets is altijd triest.
Ik denk dat jullie de enige juiste beslissing hebben genomen.
Maar dat neemt niet weg dat hij ontzettend gemist zal worden; ik wens jullie allemaal veel sterkte !

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:28

achh echt zielig, jammer dat ie niet meer van zijn oude dag bij hun kan genieten

    Emily Nevita L2 + 2 <3
      Lief, jij blijft jouw leven lang bij mij!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 112 bezoekers