[nh] Respect?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

[nh] Respect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 21:23

Ik heb een geweldige merrie, altijd braaf, gigantisch rustig (vandaag voor 't eerst over een viaduct, vond ze totaal niet boeiend). Bijna niet bang. En wil wel wat voor je doen.

Alleen het trailerladen... Bloos! De ene x gaat ze er zo op. Maar de andere... Huilen
En bij anderen, loopt ze er zo op. Ze staat er ook gigantisch rustig voor, soms zelfs gewoon op rust. Dus angst? Nee, en ja, alleen zijn vindt ze niet geweldig leuk. Maar goed, waarom loopt ze er de ene x dan zo op en de andere niet. Het heeft dus waarschijnlijk gewoon te maken met respect. Tjaa, en dan blijf je vragen. Maar 't werkt niet en als ik goed boos op haar wordt, wel. Wat vinden jullie? Straffen? Of blijven vragen?

En hoe krijg ik toch meer respect van haar?


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:26

op rust staan is niet altijd op rust staan........ kan ook spanning zijn.

Je moet het gewoon niet goedvinden dat ze een andere kant op gaat dan jou volgen......... ook in het niet trailer laden. Zorg ervoor dat je met zn tweeen ben, liefst met zn drieen.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 21:30

gijsenkim schreef:
op rust staan is niet altijd op rust staan........ kan ook spanning zijn.

Je moet het gewoon niet goedvinden dat ze een andere kant op gaat dan jou volgen......... ook in het niet trailer laden. Zorg ervoor dat je met zn tweeen ben, liefst met zn drieen.


Is gaan spanning, hoofd ontspannen omlaag. Staat heel rustig. En hoe zorg ik dat ze mij volgt.
Ben altijd met z'n 2.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:31

beste is vragen

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:32

Een of twee "drijven" en jij leid Haha! Haha! Desnoods met een longeerlijn achter zn billen

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 21:39

Dat wil allang niet meer met haar, paardje met een geschiedenis. Drijven helpt niet. Kent ze ook al...

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 21:40

Th0mas schreef:
beste is vragen

En als je met een half uur vragen nog nergens komt?

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:55

Half uur? Ik ben 3 uur bezig geweest met mijn paard op de trailer krijgen Knipoog Uiteindelijk zelfs moeten verdoven.
Straffen kan bij het ene paard helepen nij het andere paard niet. Ik weet niet of het een 1,5 of een 2paards is, dat kan ook veel uitmaken.
Waarschijnlijk bemerkt ze bij jouw iets van onzekerheid..
Als ik jouw was zou ik een cursus trailerladen gaan doen, of je moet het niet erg vinden dat het wat langer duurt

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:04

Rescect heb je wel hoor!! Maar het paard is er gewoon bang voor.
Met touwen en al die troep maak je het paard alleen maar banger mee.
Want dan word ie gedwongen.
Ga een tijdje trainen, zet een trailer neer en ga vervolgens ervoor staan met het paard.
Niet trekken maar geduldig wachten en met lieve woordjes totdat ie naar voren gaat. Al is het maar een klein stukje, gelijk belonen. Ookal springt ie weg niet straffen, hij heeft een stapje gezet.
Ga zo een tijdje door dan kom je er vanzelf.
Met geduld kom je verder dan met touwen gaan lopen werken.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:44


Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:33

Ja die manier is heel goed als die daar word uitgelegt. Super gewoon!!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 12:14

Milkaatjuh schreef:
Rescect heb je wel hoor!! Maar het paard is er gewoon bang voor.
Met touwen en al die troep maak je het paard alleen maar banger mee.
Want dan word ie gedwongen.
Ga een tijdje trainen, zet een trailer neer en ga vervolgens ervoor staan met het paard.
Niet trekken maar geduldig wachten en met lieve woordjes totdat ie naar voren gaat. Al is het maar een klein stukje, gelijk belonen. Ookal springt ie weg niet straffen, hij heeft een stapje gezet.
Ga zo een tijdje door dan kom je er vanzelf.
Met geduld kom je verder dan met touwen gaan lopen werken.

Dat kent ze, ze weet ook dat ze niet tegengehouden wordt als ze weer achteruit gaat, dus sindsdien krijgt ze alleen eten als ze er helemaal op staat. Fres is er zeker niet bang voor. Dan zou ze zich heel anders gedragen!


Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 12:15

marina schreef:
Half uur? Ik ben 3 uur bezig geweest met mijn paard op de trailer krijgen Knipoog Uiteindelijk zelfs moeten verdoven.
Straffen kan bij het ene paard helepen nij het andere paard niet. Ik weet niet of het een 1,5 of een 2paards is, dat kan ook veel uitmaken.
Waarschijnlijk bemerkt ze bij jouw iets van onzekerheid..
Als ik jouw was zou ik een cursus trailerladen gaan doen, of je moet het niet erg vinden dat het wat langer duurt

Jou paard werd waarschijnlijk gek, die van mij staat er zo voor van. Uhhh nee, geen zin in, heel rustig, hoofd omlaag.

blazelover

Berichten: 953
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:07

ik ben 1,5uur bezig geweest met hem erop te krijgen uiteindelijk hebben we hem moeten dwingen omdat we ergens naar toe moesten dus hebben we de trailer met 1 kant tegen de muur gezet en aan de andere kant een lijn gespannen en wat bij hem hielp met de schop dreigend gaan staan niet omhoog houden ofzow maar gewoon daarnaast gezet (raad ik je trouwens af ) uiteindelijk toch erop gekregen. een paar dagen later had een vriendin van mij een trailer buitenstaan toen ben ik op men paard gestapt en heb ik hebeen aantal keren op de laadklep laten lopen eerst sputterde hij wat tegen maar uiteindelijk zette hij alletwee zijn voeten op de laadklep toen heb ik hem goed beloond nog een paar keer gedaan toen heb ik hem afgezadeld en heb het nog een keer geprobeerd en heb hem gevraagd voor helemaal in de trailer te lopen en gek genoeg deed hij het zo ik was wel helemaal alleen en zo heeft hij vertrouwe in mij gekrege nu ben ik zon jaartje later en ik laad men paard altijd alleen in (mensen staan op de achtergrond) en hij loopt nog steeds erop want die van mij stond er ook altijd heel rustig bij te kijken en was absoluut niet bang maar hij hield mij gewoon voor de gek dus ik zou zegge probeer eens! *LOL*

~*~*~*~*~*~*BLAZE~*~*~*~*~*~*

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 21:03

Dat is haar probleem niet, het respect is gewoon niet groot genoeg, het ging vandaag trouwens wel veel sneller, gewoon door heel veel strenger te zijn. En met het touw op haar flank te slaan als ze weigerde. (alleen heb ik het gewoon niet zo op het slaan van mijn paard en het boos worden, maar goed, als een uur daardoor 5 minuutjes wordt...)

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:16

Tomaatje schreef:
Jou paard werd waarschijnlijk gek, die van mij staat er zo voor van. Uhhh nee, geen zin in, heel rustig, hoofd omlaag.

uhh nee Knipoog zo stond hij ook. Hij had gewoon geen zin, maarja ik was niet 3 uur voor niets gereden Scheve mond

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 11:46

Nou ja, blijkbaar is straffen in dit geval bij haar wel beter dan belonen. 2x erop, binnen 5 minuten Scheve mond Tjaa, vind 't jammer dat het zo moet, maar goed, als zij niet mee werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:12

Er was gezegd over mn paard dat ze niet de trailer inwil, nooit.
Een keer hebben mensen die haar er na 2 uur nog niet inkregen
(duwen werkt niet, het is een sterke haf, en ze voelt het als je het ff snel wil doen, teveel dwang), een trekker erachter gezet. toen hebben ze die keihard laten draaien en zacht tegen haar kont geduwd. toen sprong ze de trailer in.
Met gevolg: ze wilde nu helmaal niet meer de trailer in.
twee weekjes geleden ging ik het voor het eerst met haar proberen.
Klep open, ik kwan aanlopen, en Lisa stond stil. ze rook aan de klep, ik ging erop op mn hurken zitten en klopte op de klep..
toen legde ik brokjes op de klep, die ze opat, telkens ietsje verder, en ineens zette ze haar been op de klep. Mn vriendin tilde haar andere been op en zette die ook op de klep. zo stond ze met 2 voorbenen op de klep, achterbenen op de grond. telkens deed ze een stapje verder, en toen ze merkte dat ze op de klep stond liep ze rustig de trailer in en liet zich vastzetten. toen via voor uitlaad er weer uit, dat ging helemaal perfect.

dat hebben we een keer of 5,6 herhaald, en de laatste keer liep ze er zonder twijfel in. geduld hebben is het belangerijkste!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers