Laarzen of western rijlaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Laarzen of western rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 00:25

Ik rijd momenteel met laarzen van 100 gulden, met een gladde onderkant, welke dus eigenlijk niet geheel gebouwd zijn op het rijden van paarden. Maar merk je nou verschil aan westernrijlaarzen? Ze hebben een stroeve onderkant, dat is het enige verschil wat ik eraan gemerkt hebt. Kan iemand me nog meer verschillen vertellen?

Ik vind ze ook erg duur, op bijvoorbeeld de western experience (ja ik kom niet zo vaak in winkels enzo) heb ik ze nagenoeg alleen gezien van ongeveer 220 gulden, en dan zou ik dus eerst even door moeten sparen Lachen
Laatst bijgewerkt door XoNo op 04-03-02 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 08:24

Voor 220 gulden??? Hey, ik wist niet dat ze ze zo goedkoop hadden... Haha! Tsja, ik weet niet hoe lang jou gewone laarzen mee gaan, maar mijn 1e paar "echte" laarzen (golden retrievertjes) kostten dan wel f300,- maar ik heb er ruim 3 jaar heel veel plezier van gehad zonder een enkel tripje naar de schoenmaker. Dus ik vind ze het geld wel waard...heb nu nieuwe gekocht, maar weeeeeehhh, ik mis mijn retrievertjes...ik heb nu sancho's gekocht en ik geloof dat de hiel verstevigd is met staal...ik moet ze nog steeds inlopen, rijd nu op mijn stalschoenen. Haha! Heb geen zin in blaren op mijn hielen, maar ik hoop dat ze net zo lekker zitten als mijn retrievers als ze eenmaal ingelopen zijn...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 08:27

Ik heb gewoon engelse veterlaarsjes, en die gaan ook al 3 jaar mee. Ze zijn intussen wel aan vervanging toe, omdat de binnenzool het begeeft. Die van mij waren ook geen fl300,- maar ik heb er wel nieuwe hakken onder moeten laten zetten.

Je suis Charlie.

DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 08:49

Ik heb 2 paar: 1x zwarte die waren F75 en die lopen heerlijk, maar de schacht is niet van leer, de voet wel. En een paard Ariats, die waren f350 (slik), maar ik dacht laat ik die eens proberen. Ze lopen ook lekker, zijn wel stugger. Beide hebben rubberen zolen (lekker soepel), want ik hou niet van die dikke leren zolen. De meesten laten daar toch ook rubber zolen onder zetten om ze stroever te maken.
De Ariats hebben trouwens ook een speciaal voetbed met vering.

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 09:15

Heb je al eens geprobeerd om er af te vallen met normalen rijschoenen
Je blijft dan wat langer aan het zadel en vooral aan de beugel gehecht.
Heeft ook zijn voordelen maar je verdraait je voet zo. Verward doe mij dus nu maar echte laarzen Verward

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 09:29

Ik rijd ook gewoon met een licht type bergschoen (dus een halfhoog laarsje met veters). Kostte geen drol (excusez le mot) en ik heb ze al jaaaaren. Ze zien er niet meer uit, maar ze hebben een hakje -voor de veiligheid- en zitten heerlijk. Ik hoef alleen maar af en toe de veters te vernieuwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 09:37

Ik heb me gelukkig Durango's aan laten smeren. Zitten super, en blijven lang waterdicht (we rijden vaak door een ven en ik kan er acht keer doorheen voordat het vochtig wordt in m'n laarzen *LOL* ) Ik heb ze ook gewoon aan met mesten en loop er mee door de baggerwei enzo; gaat prima (hoef je met je leren dressuurlaarzen niet te proberen)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 10:09

Mijn eerste les heb ik gereden op veiligheidsschoenen, met stalen neus. Die bleken spekglad te zijn in de beugels, dat was dus geen succes. Toen heb ik dik een half jaar met kisten gereden. Dat rijdt echt geweldig, lekker stevig en je hebt heel lang geen sporen nodig. Zelfs het meest doorgewinterde manegepaard heeft respect voor een paar schoppen... Bloos Alleen jammer van die profielzolen, daar blijft de halve stal onder zitten. Boos! Toen ik zeker wist dat ik door wilde met western, heb ik een paar "packer boots" gehaald (350,-). Met veters tot bovenaan. Lekkere dikke zool, heel stevig leer en een voetbed waar ik helemaal in wegzak. Het merk weet ik niet meer, maar ik smeer ze af en toe in met vet, dan zijn ze ook behoorlijk waterdicht. Ik loop er al bijna drie jaar op en er is niks aan te zien. Ik doe zelfs nog met het eerste paar veters... Pling

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 11:09

Het gene wat je rijlaarzen wel moeten hebben zijn hakken, zodat je niet door de beugel kunt schieten. Verder zou ik geen hikingboots of zo nemen want die zijn zodanig breed dat als je er af valt je zou kunnen blijven hangen in de beugel.

Stop N BullionBrandy, al weer vijf jaar oud!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 11:17

Thuis rijd ik met de jodhpurboots van Mountainhorse, super dingen en niet zo truttig. Haha!
Hebben een stalen neus, je krijgt geen koude voeten en ze zijn waterdicht, wat erg fijn is deze winter..... Knipoog Deze waren ongeveer Fl 150,= en volgens mij zijn ze onverslijtbaar.
Ik vind het een beetje zonde om mijn dure (Fl.300,=) laarzen door de prut te stampen dus die houdt ik zo een beetje netjes.

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 11:23

's Winters heb ik heerlijke met bont gevoerde enkellaarsjes aan met een omgeslagen bontrandje erboven, een rits in het midden en een extra sluiting voorlangs met klitteband. Héérlijk warm *LOL* Ziet er heel onwestern uit, maar daar heb ik sch*t aan Haha! , warme voeten vind ik belangrijker.


jesdepes
Berichten: 246
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:18

ik heb dus wel redelijk dure laarzen €135,- Lips are sealed
maar ik heb er heel veel schik mee. Vork
eerst had ik die van de Ariat gezien type: hexel maar die kosten dus ongeveer €300,-
die ik nu heb lijken erg op die hexel alleen zijn ze van Sendra (spaans merk) en ze zijn stukken goedkoper, dus eigenlijk was het een koopje Haha!
hier een paar foto's van mijn boots
toen waren ze nog nieuw:
Afbeelding
en hier zijn ze dus wel gebruikt:
Afbeelding
Afbeelding
nu zijn ze in gelopen en zitten als gegoten... Haha!

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 21:01

Ik rij al jaren op mijn (inmiddels afgetrapte) Mountain Horse stalschoenen van f 185,--....Volgens de verkoopster zouden ze bij intensief gebruik ongeveer een jaar a anderhalf meegaan, maar ik heb ze nu al 3 jaar Lachen . Ik merk nu toch wel dat ik aan vervanging toe ben, ze zijn pas nu niet echt meer waterdicht en ook de binnenzool begint nu een beetje los te liggen en te scheuren Huilen .
Ik heb een beetje moeite met laarzen, heb hele smalle kleine voetjes terwijl mijn kuiten normaal zijn...probeer dan maar goedpassende laarzen te vinden Boos! ! Zitten ze aan de bovenkant perfect, blijven mijn hakken niet goed in de schoen zitten Verdrietig . Drama! Nee, ik hou het maar bij hoge stalschoenen met veters.....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 21:07

Same here: schoenmaat 37 en stevige kuiten, geen gewone laars te vinden. Dus ik moet wel met veterlaarzen rijden. Heel on-western, maar ze zitten goed..

Je suis Charlie.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 16:43

Ik doe nu al zo'n 4 jaar met de twee paar bergschoenen van de Perry sport die ooit voor de vakantie gekocht zijn.

Het ene paar dat van een soort stofje gemaakt was zat wel heerlijk maar stofjes gaan toch een beetje dood van modder, mest, paardenhoeven ed. en water is ook niet hun favo hobby Haha!

Het andere paar gebruik ik nu nog dagelijks....dat paar heeft al veeeel overleeft, van survivaltochten tot paardrij gebeuren....blijft waterdicht, ze waren ooit donkerblauw, nu eerder donkergrijs, maar de zitten heerlijk, de buitenkant is keihard.... 1x is de veter geknapt, maar deze is zolang dat hij gewoon nog in gebruik is Pling Hij komt tot je enkel en das best prettig als je je paard uit het modderbad gaat halen of als windkracht tien je been via de onderkant probeert te onderkoelen.
Ik heb wel een ernstig vermoeden dat dit zijn laatste jaar gaat worden...en ik weet nog niet wat ik dan ga kopen.

Boots vind ik super mooi....maar mijn portomonnee idd niet zo....dus misschien dat ik toch opnieuw de perry ga overvallen!!
geloof dat die schoenen daar ooit eens zon 160,- (gulden) gekost hebben.

Greetzz Elise Party!!

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 18:16

Ja, in principe wil ik ze niet zo heel duur hebben. Het hoeven geen dure ridingboots te zijn, alhoewel die me toch het fijnst lijken. Maar dat is dan weer zo zonde. Binnenkort gaan we een paard kopen, en dan zou ik dus elke dag met die dure rijlaarzen rijden...beetje zonde! Dus ik ga ook maar eens voor een extra paar goedkope laarzen kijken *LOL*

Ik heb verder niet zo'n moeilijke maat, geen gigantische kuiten, wel iets dikker dan normaal (van het lichtrijden in de dressuur overgehouden *LOL* ), en maatje 42...vind ik wel redelijk voor iemand van 1.88m ongeveer!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 18:46

Ik heb in September 2000 Durango's gekocht en ik vind ze heerlijk zitten. Ik had eerst altijd gewoon bergschoenen aan op stal, maar op wedstrijd had ik 's middags al last van mn voeten, met deze laarzen loop ik 's avonds om 8 uur nog te rennen als het moet. Ook modder en water overleven ze, dus ik neem nooit meer wat anders!

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 15:47

ik heb ook ariats (350,-) maar ze lopen echt super,is een echte aanrader

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-02 21:08

Ik zweer ook bij mijn Durango's, ze zijn al weer van een aantal Western Experience's terug maar heb ze echt iedere dag aan. Door regen en wind en modder en ook zomers geen natte voeten (maar daar heb ik nooit niet zo'n last van)

Mandy_oud

Berichten: 26
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Son & Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 01:17

Even een adviesje...Ik las dat een aantal mensen paardrijden met schoenen die een stalen neus hebben, maar dat is erg af te raden. Als een paard hier met z'n volle gewicht op gaat staan, vervormt de neus. Als deze naar binnenn klapt (in je voet dus Gaaaap Huilen ) krijg je hem niet snel meer terug.

DubbelFun

Berichten: 88480
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 10:43

Sterker nog.. je kunt je tenen opnieuw laten aannaaien... Huilen

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 10:49

kijk eensnaar de laarzen op mijn site.
american bootmaker de best!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers