Paard in Vessem tong afgesneden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Paard in Vessem tong afgesneden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 12:17

dit is dichtbij!! 1 dorp verder!

vorige maand gebeurd, maar nu pas bekend gemaakt
de wond is geheeld, paard kan alleen geen brok etc meer eten....ben bang dat die jongen niet meer zal kunnen rijden met een bit in, weet niet hoeveel er van de tong af is gesneden, maar een bit lijkt me voor het paard niet prettig

bah, wie doet er nou zoiets Boos!

dit staat er in het Eidnhovens Dagblad:

Citaat:
Paard in Vessemse wei tong afgesneden
Door onze correspondente TINEKE JOHNSON

Donderdag 29 juli 2004 - VESSEM – In een wei in Vessem is eind juni een paard gruwelijk mishandeld. Onbekenden hebben het dier zijn tong afgesneden. Op 13 juni won de elfjarige ruin Liberty nog de tweede plaats op de dressuur klasse Z1 in Wintelre; twaalf dagen later werd zijn tong teruggevonden in de wei. Het is nog de vraag of het paard de verminking zal overleven, het heeft veel moeite met eten.


„Het was vreselijk toen ik in zijn mond keek“, vertelt eigenares Marianne Saris. Nu, een maand na dato, is ze pas in staat om te vertellen wat er die dag gebeurde. „Wij waren die dag weggeweest en kwamen om vijf uur thuis. Ik deed de brok in de bakken en de paarden kwamen aangelopen. Liberty hield zijn hoofd wat schuin en ik zag dat er bloed uit zijn mond kwam. Ik dacht dat hij een wondje in zijn mond had en riep mijn man om de halster te pakken zodat ik even kon kijken.“

Moeder en dochter zijn ervan overtuigd dat de tong met opzet afgesneden is. Liberty is een zeer mak en gemakkelijk te benaderen dier. „Veertien centimeter tong is met een scherp voorwerp recht afgesneden, het is onmogelijk dat het paard dat zelf gedaan kan hebben“, zegt Marianne Saris stellig.

„Ik begrijp niet wat iemand bezielt om een dier zo te mishandelen“, verzucht ze. „Het eten is echt een probleem. Hooi eten lukt nu gelukkig, dat kan hij met zijn lippen naar achteren werken, maar brok gaat niet op die manier. Nu lossen we brok op in water, zodat hij toch zijn krachtvoer binnenkrijgt.“ De politie tast in het duister omtrent de mogelijke dader(s).


volgens mij ken ik het paard, ik rij regelmatig tegen een paard dat Liberty heet en uit Vessem komt op wedstrijd, dan rijdt een jongen ermee, vind het echt heel erg voor hun, en voor het paard!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:20

Vreselijk Boos!
Je zal je paard maar zo terugvinden.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:20

Getver......wat zijn sommige mensen toch ziek in hun hoofd Boos!
Hoop dat ze de dader(s) snel vinden.

Ann

Berichten: 13246
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:21

Verdorie, het moet toch niet gekker worden Boos!
Wat bezielt de mensen die zoiets doen Scheve mond

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:21

Sjeetje wie doet nou zoiets zeg!!! Scheve mond
Ben je toch echt niet goed bij je hoofd. Bij deze mensen moeten ze precies hetzelfde doen, huppa tong eraf!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 12:23

ik zit dus echt nogsteeds met kippenvel Scheve mond mn paarden staan bij mn ouders(waar ik sinds 2 weken niet meer woon) aan de weg tussen hoogeloon en vessem
al die andere verhalen waren ook verschrikkelijk, maar dit is zo dichtbij, en ik weet dus ook welk paard het is, denk dat ik me daardoor nog beroerder voel dan bij al die andere verhalen

vorig jaar of 2 jaar terug werden er staarten afgeknipt, maargoed dat groeit wel weer aan, dit is echt te erg voor woorden Verdrietig

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:27

Gatverdamme! Ik word er helemaal koud van,... Dat er zulke mensen rondlopen zeg,...

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:43

ielg wat erg
die gene die dat heeft gedaan zouden ze de tong moeten afsnijden Boos!
dat er mensen zijn die dat soort dingen in hun hoorf halen en het ook nog uitvoeren bij zon onschuldig dier!!
kan ik me echt kwaad om maken!!!

ace1987

Berichten: 389
Geregistreerd: 29-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:49

ja ik ook, wat mensen wel allemaal niet in hun hoofd halen! Boos! Ze hebben gewoon geen hart!!

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:50

Ja Renske, ik hoorde het vanochtend op het werk. Echt heel erg is dit! Inderdaad dicht in de buurt. Één paard is natuurlijk al te verschrikkelijk voor woorden, maar ik hoop dat het geen serie-verminker is.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:52

Zo langzamerhand zou je willen dat paarden ook eenkennig worden en zichzelf verdedigen tegen mensen van buitenaf.
Dit is toch weer te zot voor woorden.
Wat moet je toch ziek zijn in je kop om onschuldige dieren zo te verminken.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:03

walgelijk, ik blijf erbij je paard staat het veiligst in je slaapkamer

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:07

weer een vreselijke misdaad! ik ben benieuwd of die tong er al die tijd heeft gelegen of door de dader weer is terug gelegd en of ze op die stal eerder te maken hebben gehad met dit soort misdrijven.
Laatst bijgewerkt door Pellie op 29-07-04 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:08

Gatver.. Dit wordt echt te gek, ik snap niet dat mensen dit doen.. Arm dier..

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:08

Zulke mensen mogen ze van mij aan de hoogste boom opknopen Boos!
Vreselijk, ik moet er niet aan denken mijn paard zo in de wei te moeten vinden. Ik zou helemaal door draaien.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:12

Walgelijk gewoon! Misselijk

=^.,.^=

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:18

Wat vreselijk.
Er lopen meer gekken rond dan dat er vastzitten, volgens mij.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:19

Echt, gadverderrie, niet normaal Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:22

Liberty ik leef met je mee paardje..
wat een verschrikkelijke poedersuiker..
wie doet zoeits..
dan ben je ziek in je hoofd...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 13:37

Pellie schreef:
weer een vreselijke misdaad! ik ben benieuwd of die tong er al die tijd heeft gelegen of door de dader weer is terug gelegd en of ze op die stal eerder te maken hebben gehad met dit soort misdrijven.


paard staat met een aantal andere paarden bij die mensen thuis
hier in de buurt is de ergste mishandeling het afknippen van de staart geweest(alleen het haar, dus groeide weer gewoon aan) pijnloos voor de paarden dus

verder heb ik nog nooit gehoord van mishandelde paarden in deze omgeving

aan de ene kant ben ik blij dat het al een maand geleden is gebeurd, als ik het direct had gehoord had ik geen oog meer dicht gedaan, en mn paarden dag&nacht in de gaten willen houden, het is echt zo dichtbij!

nu is het een maand geleden en is er ondertussen niets gebeurd, dus ben ik er een beetje meer gerust op dat die van mij veilig staan(maar meteen even afkloppen)

voel me nogsteeds niet goed als ik er aan denk Scheve mond echt een rotstreek!
ze hebben echt heel de wei hebben afgezocht naar een scherp voorwerp waardoor het paard het zelf zou kunnen hebben gedaan, maar er is niets gevonden

hoelang is een paardentong eigenlijk? het teruggevonden stuk is 14 cm, wat heeft ie nu nog over aan tong?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:41

Gatverdamme, walgelijk.
Als ze de daders ooit zouden krijgen moesten ze hetzelfde terug doen.
Arm dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:44

getver!
ik hoop dat ze de dader vinden en een gepaste straf zullen vinden (tjakka!)

dehoef
Berichten: 82
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:49

ja !! we moesten hetzelfde doen en nog veel erger zo een paard kunnen mishandelen dat ze de daders maar snel vinden !!

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:55

Je krijgt de neiging als je dit soort berichten leest.. je beestenboel dag en nacht binnen te houden..

Wij sjouwen snachts alles weer naar binnen.. ook schapen etc tot aan het konijn aan toe... Ik vertrouw niemand meer wat dat betreft. Het is gewoon eng..

gentlelover

Berichten: 142
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Ergens in Noord Holland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:13

ik vind dat echt apnormaal Boos! eigenlijk zouden ze dat bij die gene moeten doen als ze hem gevonden hadden!!! Boos!