Reflexpunt in het oor?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Reflexpunt in het oor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 11:05

Hoi,

Weet iemand meer van reflexologie / acupressure met betrekking tot oren? Ik heb dit mooie plaatje gevonden
http://www.sunhealer.com/HORSIE.jpg

Een manegepaard heeft een knobbeltje in zijn linkeroor (vlak bij het puntje) en dat komt overeen met z'n voorbeen. Nou vindt ik altijd al dat hij linksvoor niet echt lekker loopt. (instructeur zegt dat hij niet kreupel is) Heeft dit iets met elkaar te maken? Zou het dan helpen als ik dat puntje masseer? (hij vind het wel erg lekker )

Ja, ja ik snap ook wel dat een DA of fysio o.i.d. beter is, alleen dat duurt wel even voordat ik de manege daarvan overtuigd heb Scheve mond dus heb het daar gewoon maar niet over.

Alvast bedankt.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:27

Bijna alle paarden hebben daar een bobbeltje. Daar zit juist het acupressuurpunt. Het is een punt dat ervoor zorgt dat een paard rustig wordt. Als je paard het fijn vindt dat je aan zijn oren zit moet je het maar eens zachtjes masseren, je zult zien dat hij zijn kop dan omlaag doet en gaat staan te genieten. De meeste paarden vinden de bobbels tussen de oren ook heel fijn (schedelknobbels).

Niets zo charmant als een paard in her land.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 12:16

Ok, maar hij heeft in z'n linkeroor dus echt een klein knobbeltje en in z'n rechteroor duidelijk niet. Kan natuurlijk ook iets van een vetophoping zijn. Het voelt als een kraaltje van 0,5cm doorsnede.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sintara en 25 bezoekers