Mellenie @ work met pessoa (veel foto's)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Mellenie @ work met pessoa (veel foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 18:18

Hier een paar foto's van Mel @ work met pessoa. Ze loopt er nog niet zo lang mee, dus graag alleen opbouwend commentaar.. Lachen
De foto's staan op volgorde..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En even rollen na het longeren...

Afbeelding

Liefs Aniek

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:22

ziet er goed uit Aniek... Lachen Hoe doe je dat toch... longeren en foto's maken tegelijk? Haha!

Wat is Mel trouwens mooi gespierd geworden!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:26

Ik vind hem wel wat strak staan eerlijk gezegd. Ze loopt behoorlijk diep en zelfs als ze wat meer opgericht loopt, dan blijft ze achter de loodlijn. Persoonlijk zou ik ook niet galoperen op deze stand. Gebruik je wel eens een hogere stand?

SnelleMarz
Berichten: 8846
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:11

Ik heb het gevoel alsof ze soms een beetje met de verkeerde stelling loopt.. Scheve mond
En zoals Tessebes al zegt vind ik haar ook op sommige foto's erg diep lopen. Lachen

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:19

mooie fotos!!
misschien zal je het binnestelijntje wat strakker moeten doen want kijkt op de meeste fotos niet echt lekker voor zich!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:50

ziet er netjes uit, ik ben alleen niet zo'n fan van zo'n pessoading..! Mooi paard heb je ook! Ik heb alleen het idee dat hij wat naar buiten gesteld staan, kan aan mij liggen, probeer anders de volgende keer de longeerlijn door het bit aan de singel vast te maken, als je de longeerlijn dan iets korter maakt kan je zelf bepalen hoeveel stelling je hebt Knipoog Veel plezier!!

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 10:39

SmithsGirl"]
ziet er goed uit Aniek... Lachen Hoe doe je dat toch... longeren en foto's maken tegelijk? Haha!
[/quote]

Oefening baart kunst.. Knipoog

[quote="Tessebes"]
Ik vind hem wel wat strak staan eerlijk gezegd. Ze loopt behoorlijk diep en zelfs als ze wat meer opgericht loopt, dan blijft ze achter de loodlijn. Persoonlijk zou ik ook niet galoperen op deze stand. Gebruik je wel eens een hogere stand?
[/quote]

Hij stond ook wel een klein beetje strakker dan normaal.. had ik zelf niet gedaan..
Een stand hoger heb k nog nooit gedaan..

[quote="joortje schreef:
misschien zal je het binnestelijntje wat strakker moeten
doen want kijkt op de meeste fotos niet echt lekker voor zich!


Hoe strak ik de binnenste ook doe.. ze krijgt het altijd voor elkaar om naar buiten te kijken.. Verward

iig bedankt voor de reacties..

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:46

in de laagste stand wordt niet geadviseerd om te galloperen volgens de gebruiksaanwijzing... ze loopt soms wat diep zoals de anderen al zeggen maar daardoor gaat ze naar mijn idee niet super kort lopen.

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 10:48

Ze is juist onwijs ruim.. Ik heb de gebruiksaanwijzing dan ook niet.. want heb de pessoa van iemand geleend die geen paard meer heeft.

Weet iemand misschien waar een gebuirksaanwijzing op internet staat..?

Tienn
Berichten: 3557
Geregistreerd: 04-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:24

hey aniek!
mooie foto's mel ziet er goed uit !

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:46

Anike schreef:
Ze is juist onwijs ruim.. Ik heb de gebruiksaanwijzing dan ook niet.. want heb de pessoa van iemand geleend die geen paard meer heeft.

Weet iemand misschien waar een gebuirksaanwijzing op internet staat..?


Hallo? Als je niet weet hoe je zo'n ding moet gebruiken dan gebruik je het toch gewoon niet? Scheve mond

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 18:43

Uhm.. als iemand je eerst helpt met het gebruiken..
Ik weet gerust hoe ik m moet gebruiken hoor..
Bij ons op stal doet iedereen galoperen aan de pessoa..

riskjuhruled

Berichten: 1737
Geregistreerd: 19-02-04
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:17

loopt mooi hoor!! ik vind het er goed uit zien. loopt wel diep maar da kan toch geen kwaad? is toch juist ontspannen? en of je der nou mee galoppeerd of ni da maakt volgens mij ook nix uit. ik vind het er goed uitzien!! OK dan! mooi paard trouwens!

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:07

leuk beesje. Het lijk idd of je paard naar buiten gesteld staat. Miss moet je de longeerlijn door het bit en vervolgens aan de singel vast maken zodat je stelling kan vragen dit hoef niet extreem te doen enkel het neusje naar binnnen. Ik gallopeer nooit aan de pessoa teugel.

meggiemeg

Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:09

ze zullen het wel niet voor niets in de gebruiksaanwijzing zetten lijkt mij.
ze advisreren om in de laagste stand te beginnen en hier geen galop te doen daarna steeds een standje hoger en dan mag de galop wel

Assiej
Berichten: 3670
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:17

netjes hoor Lachen leuk beestje Haha!:D ziet er opzich netjes uit hoor Lachenik heb namelijk geen ervaring met de pessoa...

Renaat1337
Berichten: 10
Geregistreerd: 27-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:25

Goed bezig hoor ! Ze mag van mij zelfs nog iets lager, maar met het neusje net achter de loodlijn, zodat ze mooi nageeflijk blijft. Je moet wel het idee hebben dat ze het neusje wil blijven uitschuiven, anders gaat ze op de automatischepiloot en krijg je dat mooie ruggebruik niet meer.
Stelling komt straks vanzelf wel , zou ik persoonlijk niet teveel gekke dingen voor gebruiken. Dit is een kwestie van aanleuning. Je kan ze wel in een stelling dwingen maar daar gaat ze aan de longe alleen maar van uitzwaaien. Als je echt wil verder spelen aan de longe met stelling moet het een keer met dubbele longe proberen. Iets achter de benen kent ze nu toch al . veel plezier

Renaat1337
Berichten: 10
Geregistreerd: 27-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:37

foto 6 en 7 geven ongeveer aan wat ik bedoel. Hier laat hij mooi z'n hals ontspannen vanaf z'n schoft. Z;n rug is nu ook mooi ontspannen. zodat hij z'n achterhand mooi onder brengt.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:05

Liekjuh schreef:
leuk beesje. Het lijk idd of je paard naar buiten gesteld staat. Miss moet je de longeerlijn door het bit en vervolgens aan de singel vast maken zodat je stelling kan vragen dit hoef niet extreem te doen enkel het neusje naar binnnen.


Wilde ik net zeggen Haha!

Zo te zien loopt hij lekker ontspannen.

Wat ik wel heel erg vind, is dat echt helemaal niemand hier ziet dat dit paardje een ontzettende valse knik heeft... Verdrietig

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:21

mooi paardje heb je en echt een hele ruime draf.. Haha!

wat me opvalt is idd wat liekjuh al zei: iets meer naar binnen stellen.. en hij loopt te diep na de galop.. volgens mij mag je niet galoperen met de pessoa maar weet ik niet cker.. ik denk dat dit te zwaar voor hem is.. als die te diep loopt moet je hem meer schakelen zodat die achterhand er weer wat meer onderkomt en die dus meer opricht en zn neus naar vore doet..

voor de rest.. toppiej OK dan!

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 10:30

Missouri schreef:
Wat ik wel heel erg vind, is dat echt helemaal niemand hier ziet dat dit paardje een ontzettende valse knik heeft... Verdrietig



Ze heeft geen valse knik!! Ik heb het daar met me instructrice over gehad, omdat ik graag wou weten wat het nou precies is..! Maar zij heeft het zeker Niet!!
Want dan wou je zeggen dat dit ook een valse knik is.. Verward
Afbeelding

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:08

Op de rijfoto niet. Die zat ik net ff in je andere topic te bekijken en dat ziet er echt goed uit.

Je ziet op de rijfoto duidelijk dat de hals vanuit de schoft rond wordt gemaakt, en op de longeerfoto's heeft ze een rechte hals met een 'knik' net achter haar oren. L#llig gezegd alsof ze een stok heeft doorgeslikt.

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 11:10

Het zijn moment opnames.. dat blijkt wel.. maar tijdens het longeren heeft ze erg der best gedaan en bijna de hele tijd met der neus over de grond gelopen.. Lachen

dimola

Berichten: 514
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: s-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:14

ziet er goed uit hoor en ...heel knap van dat foto's maken hoor:)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:32

Of hij nu wel of niet te strak staat... ik vind dat je een leuk paardje hebt