wanneer kan lucky zijn dek volledig af??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-01 10:13

hij is natuulijk gescoren vanwege die schimmel. nu staat hij dus op de dag zonder dek mits het warmer is al 10 graden. en snachts nog met dek. maar wanneer zou het het nou af kunnen laten???


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 12:26

Ik weet niet wat voor stal hij heeft buiten of binnen.

De deken gaat er bij mij af wanneer het ´s nachts boven de 10 graden blijft. Anders wil ik er nog wel eens een dunne zomerdeken op doen.
Ley s krijgt snle dikke haren en die wil ik graag voorkomen.

Hoe is het scheren gegaan goed?

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-01 12:54

hij is nog niet geschoren want mijn tondeuse moet eerst gerepareerd. dat zal nog wel een week duren voor ie weer terug is. het is een buitenstal waar hij instaat. op de dag is het meestal rond de 10 graden dus laat ik hem af maar snacht is ie nog op. ik dacht dus het zelfde. zodra het snachts boven de 10 graden is af halen??

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 13:42

Pie en Isa hadden vorige week nog de dekens op, ook overdag, maar ik denk dat de eigenaresse ze nu heeft afgelaten. Maar dat betekend dat ze ook in de stal zonder deken staan, met een raampje open voor de frisse lucht en de afleiding. Pie is niet geschoren, maar Isa heeft bijna geen vacht meer vanwege de mineralen die ze kreeg. Best koud 's nachts denk ik?
Wat doen jullie? Even voor de duidelijkheid:
1. Is je paard geschoren en wat voor paardje is het?
2. Buiten of op stal een deken op of juist niet, en bij welke temperatuur?
Groetjes, Dorine.

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 15:35

De mijne is ook geschoren geweest maar is al weer redelijk in de zomervacht. Ik heb er vorige week nog een onderdeken onder gehad, het was toen ook zo koud, maar nu heb ik haar een tussendeken op, geen zomer en geen dikke winter. Gewoon overdag en 's avonds. Als het 15 graden is laat ik hem pas overdag af dus het moet zeker wel 10 graden zijn 's nachts en liefst hoger voor ik haar de deken helemaal aflaat.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 17:24

voor Dorine

De hele winter met dek op gestaan en eind februari rustig afgebouwd met een steeds dunnere deken.
Nu loopt ie al bijna een maand zonder dek buiten en ook op stal.
Hij is niet geschoren geweest en zat net zoiets als Pie in z'n vacht toen ik bij jullie was

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

carola

Berichten: 8683
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 17:25

Ik denk wel dat je met Lucky extra voorzichtig moet zijn hoor! Zijn weerstand zal wel niet zo geweldig zijn en hij heeft dus meer kans om ziek te worden of om een koudje te vatten.


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-01 19:54

Wij hebben onze paarden liever een beetje extra dun in het haar. Die staan snachts nog onder een zweetdeken en zomerdeken. Overdag met het zonnetje staan ze lekker bloot buiten. Joop heeft altijd een enorme vacht, daar doe je met 10 dekens nog niets aan. Maar daar gaat het hier niet om he? Snachts blijft het wel lekker voor m denk ik. Kannie lekker warm gaan slapen, lijkt me wel nodig!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-01 09:49

Ik zou het dek bij Lucky nog even op laten. Het beestje heeft weinig haar en weinig weerstand door alle ellende en voor je het weet loopt hij iets op.

Mijn Toontje is geschoren (in november) en staat nu met een 200 grams waterdicht tussendek op. Dag en nacht. Als het overdag boven de vijftien graden en 's nachts ook wat warmer is doe ik het dek af of verwissel dit dek door een dun regendekje.

Het probleem is dat ik door de MKZ niet twee keer per dag op stal mag komen, dus ik kan niet alleen 's nachts een dek op doen. Toon is een redelijke koukleum, dus hij zal het niet snel te warm hebben. Als ik merk dat hij onder zijn dek gaat zweten doe ik hem af of ruil hem voor een regendekje.

Maar Lonneke, ik zou Lucky bij de huidige temperaturen nog lekker even onder zijn dekje houden. Natuurlijk kun je overdag als het zonnetje een keer lekker schijnt, dat dek even een paar uurtjes af doen, maar je loopt dan wel weer het gevaar dat hij zijn huid verbrand (als hij werkelijk zo weinig haar heeft), dus das ook weer link... Verward
Moeilijk hoor. Arm dier!

Succes Lonneke en volg je gevoel, dan komt het allemaal goed!

Groetjes Mieke


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blacky94, Dian12345, Inney, Oza04 en 91 bezoekers