modderbeentjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

modderbeentjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 15:45

wij hebben ze best vaak op de wei lopen.zodra het een beetje weer is mogen ze naar buiten..
op dit moment is de wei echt zo vies dat ze er helemaal vies uit de wei komen. laatst had ik ze een half uur voor de ponyclub de paarden van de wei gehaald (ik was laat thuis) en toen waren der beentjes echt helemaal zwart IPV wit..
tja en probeer het dan maar eens schoon te krijgen voor de ponyclub.
iemand tips..want dit gebeurt eigenlijk best vaak!!

dus als iemand een snelle manier weet om even de beentje schoon te krijgen...
dan zou ik dat graag willen weten!

Groetjes Nicole


Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 15:51

even afspuiten

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 15:51

Clubles is maar clubles, zo denk ik erover... Het is geen schoonheidswedstrijd. Zelf borstel ik dan even over de witte voetjes heen, en als het niet helpt, tja, jammer dan. Ik was ze sowieso 1x per weerk, om het nog een beetje toonbaar te houden. Verder hecht ik er niet veel waarde aan om met (spier)witte voetjes op de les te komen, wedstrijden zijn andere koek, want daarvoor worden de voetjes gewassen met Zilvershampoo van de Kruitvat. Dan zijn ze pas echt goed wit.

Toos paardloos

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 16:01

Ik heb echt handig spul in mn kast staan!!
Je woont niet echt in de buurt anders mocht je t zo op komen halen voor een paar euro.

Het is een soort vloeibaar spul wat je erop spuit, zon 15 sec. in laat trekken en dan even met een borstel erover en je poetst al de modder weg.. en je hebt weer een wit voetje! Pling

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 16:09

Nathalie, is dat dat witte spul in een groene fles??? Dat is echt troep. Mijn buurman heeft het voor de witte plekjes van zijn Tinker, maar het werkt dus echt voor geen meter. Echt heel erg gezond lijkt het mij ook niet....

Toos paardloos

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 16:13

Nee het is blauw spul in een witte fles. Haha!
Het werkt echt super!
Riona was een Redroan en had witte voetjes. Ik gebruikte dat spul heel vaak bij haar voetjes, elke dag wel eigenlijk.. en het hielp super!!!!!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 16:43

Gewoon met voldoende waterdruk afspuiten en eventueel nadrogen met een handdoek. Of eerst naar de ponyclub rijden, dan zijn ze echt wel droog, en dan afborstelen. Ze hoeven toch niet wedstrijdwit te zijn?
Als mijn pony uit de modderige paddock of wei komt spuit ik hem dus meestal af. Als hij gerold heeft (bleeh), dan moet hij eerst drogen, want een echte laag modder krijg je er niet af... Haha!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 17:05

Waarom moet ze voor de ponyclub schone hoeven hebben Verward
Maar als je ze inderdaad schoon wil hebben (al zie ik niet echt in waarom, maar goed dat terzijde) is het denk ik het snelst om ze gewoon even af te spuiten.

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 16:50

nou het is wel schamen als je op de ponyclub komt en je paard heeft zwarte beentje ipv wit..afspuiten is wel handig..moet alleen nog wel effe proberen of mijn pardje dat toestaat!!

..Nathalie..waar koop je dat spul??
en hoe duur is dat..lijkt me namelijk erg handig!!

Groetjes Nicole

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 17:33

Pff, ik heb het bij Hyporama gekocht vorige zomer geloof ik. Hoe duur het is weet ik niet in euros ik heb er geloof ik 30.- voor betaald.. er zit wel veel in zon fles.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 17:53

Tja dat afspuiten moet hij ook leren Nicolietje.
Als je ooit aan een wedstrijdje mee doet moeten zijn benen toch ook schoon?
Of als hij kreupel is en elke dag het been afgespoten moet worden met water volgens de dierenarts, dan is het beter als hij er al aan gewend is.

Als hij het niet kent, gewoon onderaan even over de voorhoef spuiten, paard laten kijken naar wat er gebeurt, eventueel iemand anders hem vast laten houden.
Daarna steeds met kleine stukjes omhoog, wel water van boven naar beneden laten stromen in het begin, en nog niet zo harde straal.

Ik verzorgde een paard dat het heel vervelend vond, maar later had ik hem in de zomer zelfs zover dat hij water dronk dat uit de slang kwam, heel schattig, slurpslurp... Vingers aflikken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21 en 31 bezoekers