FF flink gal spuwen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

FF flink gal spuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 20:51

Want ik stond werkelijk weer eens te koken vandaag Stoom uit je oren

Vorige week met Danno op pad geweest rondje bos.
Ik ben een brave ruiter die altijd netjes op het ruiterpad rijd. Helaas zijn hier een antal ruiters die nog nooit van zo'n pad gehoord hebben , deze ruiters hebben ook nog eens een 4/5 ganger onder de kont dus denken dat ze dan alles mogen.

Tegemoet komend in flink tempo tolt passeerde ze mij over het VOETPAD!(ik reed dus op het ruiterpad he Knipoog ), Danno in de stress en zich heel groot maken klaar om te exploderen.
Mijn angst sloeg toe....gelukkig Danno bleef rustig en was me weer een hoop ellende bespaard.
Meidje reed gewoon door zonder blikken of blozen .. ach ja wat zou het haar schelen als er weer eentje van zijn paard klettert. Verward
Of stel je voor dat je iemand op een fjord gedag zal zeggen ~~}>


Vandaag met Felix: Rijd gewoon zoals gewoonlijk weer netjes op het ruiterpad in het bos tussen de bomen door, pad is prima dus geen enkele reden om je op het voetpad te begeven(IK STAP DAN ALTIJD AF EN LOOP ERNAAST, niet rijden op het voetpad).
Ineens schiet Felix zo onder me vandaan, ik weer een klap in mijn rug Boos! paard niet te stoppen helemaal overstuur.
Ik dacht aan een hond, nou ja jammer dan een hond. Maar toch nog even kijken verderop wat zich daar begaf in tempo op het VOETPAD.
En ja hoor... weer een meid op zo'n ijsco die het kennelijk weer allemaal okay vond om notabenen op het voetpad te gaan tolten.

Het wordt weer tijd voor ene brief aan de gemeente denk ik.
Ik kan hier gewoon niet meer tegen Stoom uit je oren . Niet dat mijn paarden gek worden, intresseert me niet zoveel maar wel omdat ze het voor andere verknallen en dat er andere mensen ook graag en veilig gebruik willen maken van het bos.

Is het nou zo erg als je met je ijslander op het ruiterpad gaat rijden?
Of breekt ie zijn benen ofzo als ie daar loopt.

Mensen met ijslanders, voel je nu niet gelijk aangevallen svp. Het is hier nu eenmaal zo.
Ben zelf ook dol op ijsco's zou er zo 10 willen hebben, maar het volk wat er af en toe opzit

Bloos! nu zal ik wel de volle laag krijgen denk ik, behalve van 1 medebokker die denk er nl net zo over als ik Knipoog Bloos!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:31

het maakt geen fluit uit op wat voor knol je rijd
je hebt je gewoon te gedragen
erg stom van de dame op, in dit geval de ijsco om lekker aso zomaar voorbij te komen op tempo
ik heb het op stage ooit gehad, ik reed met redelijk jonge ijs in bos en komt er opeens een tiep op een kasteel van een kwpn voorbij in sjeestempo draf
ja , dan wil paard daar maar al te graag achteraan
of dat ze je in galop tegemoetkomen en dan, per gratie gods nog even afremmen naar hand galop
twee meter achter je zetten ze hem weer in rengalop
errug fijn

kijk of ze je nu in stap of tolt passeren , wel in een langzaam(vlot staptempo) tempo

maar ik ben het gewoon met jee eens, en dat uit de mond van een ijsco eigenaar Haha!
die toevallig gek is van fjorden Tong uitsteken

j0rinda

Berichten: 412
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:37

nou ik vindt het idd maar aso dat slaat nergens op dat ruiterpad is er niet voor niets toch ohw daar kan ik altijd zo boos om worden nou hebben we bij ons geen ruiterpad maar wel gewoon fietspad enzo maar als er dan al iemand met een scooter (die kunnen ook zo achterlijk doen)bijvoorbeel langs rijd en eerst er niet langs gaat wordt je paard al onrustig toch en dan ineens met een snelheid van 40 km ofzo lang scheuren:@dat is niet normaal meer en paarden zijn kuddedieren zien ze er 1 hard wegrennen willen ze mee dan moet je ze maar zien in te houden:@

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:38

Ik wilde dat ze hier eens ruiterpaden aan gingen leggen in het park waar wij buitenrijden...ik zal er maar al te graag gebruik van maken (mits natuurlijk normaal berijdbaar...af en toe zie ik ergens ruiterpaden daar zak je een kilometer in weg tja...)
Maar ik passeer altijd in stap, voetgangers, fietsers en andere paarden...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:38

wat asio, kan je niet als ze je probeert te passeren gewoon midden op het pad stil gaan staan?? en er dan wat van zeggen??
------
als ik rijd met arzu, en er komen voetgangers voorbij op de stoep, dan ga ik altijd netjes stappen, en met drukke honden, sta ik nog wel eens stil, en groet netjes de tegenliggers.
Vriendin van me rijd ze gewoon in middendraf voorbij, en als het kan zelfs in galop, wat boeit het haar, vind het gewoon asio, en als ze op arzu rijd, moet ze maar stappen met tegenliggers.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:50

Tjezus, dat doe je toch ook niet Scheve mond 1x gaat nog, maar als je het daarna nog niet weet...

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:21

ga de volgeden keer zonder paard het bos, en kom je dan zo,n meid tegen, pak d,r bij d,r lurven en en en en. Nee niet zo, maar ga idd een keertje zonder paard of probeer uit te vissen waar die mieden vandaan komen, en probeer je probleem voor te leggen, zal moeilijk gaan, maar wie weet. succes

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:30

Helaas Helaas Helaas!!!!
Ze hebben een ontzegging! Ze mogen dus op het voetpad rijden. Dit in verband met de trainingsactiviteiten van Siggy. Hij heeft de gemeente kunnen overtuigen dat je niet kunt tolten op een ruiterpad, maar dat je daar een verhard pad voor nodig hebt. Bij ons wordt iedereen er ook scheitziek van, maar je kunt er niets aan veranderen.

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:13

Nou lekker aso hoor.
En of het nou mag of niet op een voetpad ze kan op zijn minst het fatsoen opbrengen om in stap iver te gaan als ze iemand passeert. Dat lijkt me niet meer dan normaal Verward

Irsa

Berichten: 562
Geregistreerd: 02-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:25

Ik moet eerlijk bekennen dat het idd fijn tolt op een fietspad, omdat de paden hier nou eenmaal vaak mul zijn en dat maakt het tolten voor sommige IJslanders moeilijker. Ik tolt dus ook wel op het fietspad, maar alleen als het pad zo hard is dat het niet vertrapt kan worden en als er niemand is die er last van kan hebben!
Ik blijf het zo belachelijk vinden dat mensen het normaal vinden om zo maar langs andere paarden met een noodvaart te gaan. Ik zou als ik jou was de betreffende dame met IJsco hier ook gewoon op aanspreken.
en ja, dat Siggi ontheffing heeft gekregen.... Asl hij voor me had gestaan en dat vriendelijk had gevraagd had ik het ook moeilijk gevonden om nee te zeggen Bloos
(grapje hoor, ik snap dat jullie er pisnijdig van worden, hij verstiert op deze manier het buitenrijden behoorlijk voor anderen)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:29

Citaat:
Is het nou zo erg als je met je ijslander op het ruiterpad gaat rijden?


blijkbaar, een aantal jaar geleden hebben we op Terschelling met zo'n geintje een naar ongeluk gehad: hele groep paarden op hol omdat er een Ijsco aan kwam tölten op het fietspad.

Dat tölten (het geluid denk ik) maakt Morrie altijd erg over de emmer, bij ons in de polder staan een stel Ijsco's die alleen aan de fiets lopen Verward en niet bereden worden, ze moetn dan op de weg tölten. Ik snap de mop er niet van, want die beestjes zijn al een jaartje of 10, maar er schijnt een hele theorie achter te zitten.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:31

Kennut........... heb er een mooi litteken aan overgehouden

Ik was met een paard aan het stappen........ had een losse wand.

Peerd stond in de buurt van duindigt, ik ging de pas aangelegde brug over naar het recratiegebied om daar te lopen met hem. Had hoofdstel in, kinketting en zweep bij me omdat hij best nog wel eens te fit was.

op de terugweg rook hij stal, werd wat danserig en drukker.... kom ik bij het pad om de brug weer over te gaan komt er in een draf een meneer van achteren, peerd wordt nog fitter.... staat te piafferen...... meneer ziet, schat in en komt me in volle galop voorbij.... peerd weg......... maar hij moest wel de brug over, niet erlangs de provinciale weg op.... dus ik lig op de grond me vasthoudend aan het touwtje ondertussen het paard naar rechts aan het slaan en meegesleept wordend over de stenen. Toen het paard eenmaal op de brug was heb ik m maar losgelaten........

WAT een ASO zeg...........

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:37

irish_lady schreef:
Helaas Helaas Helaas!!!!
Ze hebben een ontzegging! Ze mogen dus op het voetpad rijden. Dit in verband met de trainingsactiviteiten van Siggy. Hij heeft de gemeente kunnen overtuigen dat je niet kunt tolten op een ruiterpad, maar dat je daar een verhard pad voor nodig hebt. Bij ons wordt iedereen er ook scheitziek van, maar je kunt er niets aan veranderen.


Ze kunnen wel een vergunning hebben, maar dan heb je nog wel rekening te houden met andere weggebruikers.
Ik zou dus zeker een klacht in dienen en als het vaker gebeurt weer gaan klagen.
Wat denken ze wel niet dat de wereld van hun is? Boos!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:42

precies, en dan mag siggi wel een topruiter zijn met heel zijn gedoe erbij, maar hij moet wel, zijn verstand blijven gebruiken, en denken aan de meede ruiters. Hij zal heus heel goed weten, dat de meeste paarden de tolt als een dreigende gang aan horen. zelf ging ik altijd in stap en bij het passeren zei ik dan, na een metertje of 10 ga ik weer tolten hoor, nooit problemen gehad op deze manier
Laatst bijgewerkt door Esmeralda op 29-07-04 09:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:42

Lekker aaaasssssooooo
Ik rij ook op t fietspad(IN STAP) omdat er de weg naar het grindpad(sorrt ruiterpad)geen weg is waar je mag rijde met je paard
Maarja
vind het tog heel aaaaasssssoooooow

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 09:52

Citaat:
irish_lady schreef:
Helaas Helaas Helaas!!!!
Ze hebben een ontzegging


Nu moet ik echt ff kotsten hoor. Boos!

Ontzegging????? laat me ff harder lachen zeg.

Mag ik nu ook op het voetpad mijn stops gaan oefenen omdat het ruiterpad daar te mul voor is.

Nee nu is de maat vol ik ga een brief schrijven naar de gemeente.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:24

Ik heb wel vaker van IJslandereigenaren gehoord hoe verrekte grappig het schijnt te zijn dat andere paarden over de zeik gaan van het geluid van de tolt. Ik geloofde daar nooit zo in, tot ik zelf vaker geconfronteerd werd met IJslanders.
Onze Milena en Leonardo komen totaal niet onder de indruk van andere paarden, al zouden ze tussen ons door galopperen. Maar een toltende IJslander, dan gaan ze finaal uit hun panty.

Tja, zolang er een aantal IJslandereigenaren is die dat leuk vindt.... OF mensen die zich boven alle Ruiteretiquetteregels (bestaan ze uberhaupt nog?????) verheven voelen, zal dit wel blijven bestaan.....

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 10:31

Wie denken ze wel niet dat ze zijn!
IJslander, boerenknol, whatever, je hebt paarden en mensen en fietsers etc. te passeren in stap!!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 10:43

Kijk aan dat tolten wennen de paarden van, dat vind ik opzich niet zo'n ramp.
Ik zet mijn paarden er gewoon met de neus boven op.

Maar dat zulke lui toestemming krijgen om over het voetpad te tolten waar ouderen, kinderen etc etc lopen gaat mij echt te ver.
En al helemaal met zo'n rotsmoes dat ze dan beter kunnen Tolten.
We hebben hier plekken genoeg waar ze kunnen tolten, in het bos hoor je je aante passen.

Susanne1

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:45

Ik heb hetzelfde probleem hier in de regio, maar niet met ijsco's. Ik wordt gek van de asociale westernruiters die voorbij scheuren of vlak voor je neus in de sliding stop gaan, omdraaien en weer wegscheuren.
En dan rijdt er bij ons ook nog een heel vervelend figuur met een tweespan die over het fietspad in volle draf of galop voorbij knalt of in volle vaart over de ruiterpaden ragt. Boos! Diverse paarden hebben al in de bomen gehangen door dit figuur.
Hij heeft het zelfs een keer gepresteerd om in volle draf langs de binnenbak te rijden waar net een beginnersles aan de gang was. Alle paarden alle kanten op dus --> fijn bedankt. Boos! Deze lieve meneer is al diverse keren aangesproken, maar lapt dit lekker allemaal aan zijn laars.
Ik denk dat de ruiteretiquette alleen voor engelse ruiters geld ofzo. Cool
Als je net lekker aan het draven bent, kan je natuurlijk ook altijd even vragen of het goed is als je rustig verder draaft. Doe ik regelmatig. Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:50

Susanne1 schreef:
Ik denk dat de ruiteretiquette alleen voor engelse ruiters geld ofzo. Cool


Ik ben een westernruiter en erger me kapot aan die dressuurtrutjes die met slof en andere kermisversieringen door het bos komen en hun paard niet onder controle hebben cq zelf geen idee hebben waar ze mee bezig zijn....

Zit niet in rijstijl, ras of soort zadel.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:01

Susanne1 schreef:
Ik heb hetzelfde probleem hier in de regio, maar niet met ijsco's. Ik wordt gek van de asociale westernruiters die voorbij scheuren of vlak voor je neus in de sliding stop gaan, omdraaien en weer wegscheuren.
En dan rijdt er bij ons ook nog een heel vervelend figuur met een tweespan die over het fietspad in volle draf of galop voorbij knalt of in volle vaart over de ruiterpaden ragt. Boos! Diverse paarden hebben al in de bomen gehangen door dit figuur.
Hij heeft het zelfs een keer gepresteerd om in volle draf langs de binnenbak te rijden waar net een beginnersles aan de gang was. Alle paarden alle kanten op dus --> fijn bedankt. Boos! Deze lieve meneer is al diverse keren aangesproken, maar lapt dit lekker allemaal aan zijn laars.
Ik denk dat de ruiteretiquette alleen voor engelse ruiters geld ofzo. Cool
Als je net lekker aan het draven bent, kan je natuurlijk ook altijd even vragen of het goed is als je rustig verder draaft. Doe ik regelmatig. Schijnheilig


Ik erger me rot aan engelse ruiters die expres op een volte gaan rijden als ze zien dat jij op de rechte lijn aan het werken bent? Of de engelse ruiters die met twee paarden naast elkaar hun paard met slof op de borst staan te longeren, terwijl zich er een stuk of tien andere ruiters maar omheen moeten wurmen? Ik erger me rot aan engelse ruiters die de regel "elkaar links passeren" nog nooit hebben toegepast. En aan engelse ruiters die voornamelijk naar de grond kijken dus je nooit zien aankomen. Om maar niet te spreken van engelse ruiters die op 10 cm van de achterhand van je paard achter je langs galopperen.

Eigenlijk erger ik me vooral aan mensen die dat onderscheid engels/western maken.

Ik maak onderscheid in ruiters die zich aan fatsoenlijke omgangsvormen houden en de groep die dat niet doet. Of ze nu engels of werstern of op een stokpaard in de bak rijden.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:01

Ik vind dit gewoon asociaal gedrag.
Ik snao dat die gang beter gaat op het voetpad, maar je moet toch rekening houden met andere mensen?
Als je een ander paard of een voetganger tegenkomt, dan ga je gewoon netjes stappen, net als alle andere fatsoenlijke ruiters dat doen.
Daar is geen enkel excuus voor.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:03

Sonja schreef:
:n Ik ben een westernruiter en erger me kapot aan die dressuurtrutjes die met slof en andere kermisversieringen door het bos komen en hun paard niet onder controle hebben cq zelf geen idee hebben waar ze mee bezig zijn....

Zit niet in rijstijl, ras of soort zadel.


OK dan!
Nee, het is zit in de mensen die ermee omgaan Haha!

Maar aan de andere kant, een jong paard moet het ook leren. Al zou ik zelf samen met een ouder, rustiger paard naar buiten gaan om te wennen.

Maar ontopic. Mensen hebben idd het recht niet. Dan moeten ze het op een verlaten landweg ofzo gaan oefenen, of een straat aanleggen bij stal. Het is gewoon gevaarlijk. Als er een kind loopt te spelen en die ziet het paard niet aankomen....daar komen de grootste ongelukken van

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 12:10

Stoom uit je oren dat ze nou helemaal een ontheffing aangevraagd hebben zeg. Dat is echt wel overdreven, ik kan daar in het bos zo tig plaatsen opnoemen waar je prima kan tölten, op het RUITERPAD. lukt je dat niet, dan moet je misschien toch maar eens wat meer gaan trainen. Zo.