En nu........

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

En nu........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 19:35

Daar zit je dan, ik dacht altijd dat ik mijn leven aardig op de rails had, maar van die "waarheid" brokkelen steeds meer stukjes af.

Vorig jaar ben ik afgestudeerd aan een HBO opleiding. Helemaal gelukkig met mijn diploma heb ik me op de banenmarkt gestort en ben gaan solliciteren.
Nu, een jaar later, moet ik concluderen dat het niet helemaal gelopen is zoals ik het in gedachten had. Ik heb me werkelijk helemaal rot gesolliciteerd en ik kan mijn sollicitatiegesprekken werkelijk op 1 hand tellen.
Deze week weer drie afwijzingen erbij, 2 hiervan overigens na gesprekken en bij eentje ben ik afgewezen na het 2de gesprek, maar toch. Ik kan het gewoon even niet meer verkroppen. Het stapelt zich maar op en op en er lijkt geen einde aan te komen. Iedereen houdt een peptalk en ook die kan ik niet meer zien of horen. "Het komt wel goed", ja vast, ooit als ik tegen de pensioengerechtigde leeftijd loop zeker

Mijn prive-leven loopt ook niet zoals het moet. Na de scheiding van mijn ouders ben ik kennelijk toch tussen twee "kampen" in gekomen. Niet dat er ruzie is, maar toch.........ik heb steeds het gevoel dat ik moet kiezen. En dan hebben we nog mijn liefdesleven, daar kan ik ook heel kort over zijn dat is gewoon K*t.
Kortom mijn hele leven is een grote paasei bende. En ik had het zo zorgvuldig uitgestippeld.

Het liefste zou ik vandaag nog naar het buitenland vertrekken en opnieuw beginnen, voor mezelf. Maar ik heb een hond en een (lease)paard, die laat je ook niet zomaar achter. Het startkapitaal heb ik overigens ook niet, dus waar begin je dan?????? Ik heb ook het geld niet om een huisje te huren. Dus ik zit hier voorlopig nog wel even.

Sorry voor het verhaal. Het lucht wel op om het even kwijt te zijn. Mijn vrienden zijn nu allemaal gesetteld en lijken geen tijd meer te hebben voor mijn "gezeur", althans dat denk ik dan. Toch wel lekker dat je het er dan uit kunt gooien op een site als deze.


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:45

Das idd wel een nare situatie zeg....

Wat voor opleiding heb je gedaan dan?

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:16

Klinkt niet echt leuk allemaal nee...

Werk je momenteel helemaal niet ? Als je niet werkt, is het dan geen idee om een tijdelijke baan te zoeken, iets wat je in ieder geval een beetje leuk vindt ? Dan ben je in ieder geval lekker bezig, lekker onder de mensen, voel je je nuttig en heb je nog een extra eurootje ook! Lachen

Ondertussen kun je dan gewoon verder solliciteren; maar vergeet niet dat je vaak ook erin moet rollen hoor. Vaak zijn de ideale banen niet zo maar te krijgen, maar als ze je eenmaal kennen en weten wat je kunt heb je meer kans op zo'n baan.

Je zegt dat je het liefst opnieuw wil beginnen... Je kunt tegenwoordig heel gemakkelijk geld lenen, ook al is dat natuurlijk niet iets waar je om staat te springen. Dan zoek je een goedkope huurwoning en begin je met 2de hands spulletjes; niet perfect natuurlijk en niet zoals je het uitgestippeld had, maar je moet ergens beginnen ! Lachen

Geniet van de dingen die je wel hebt, je paard en je hond en de vrienden die echte vrienden zijn... ik ga niet zeggen dat het vast wel goed komt, dat weet je zelf wel maar daar moet je wel voor proberen positief te denken en je er proberen voor in te zetten. Blijf niet aan je al uitgestippelde plannen denken maar zet dat uit je hoofd en pas je plannen aan op de kansen en mogelijkheden die je nu hebt.

Veel succes !! OK dan!

oops, toch nog een lang bericht geworden zeg.... Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:21

Ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Ik heb vorig jaar juli mijn diploma behaald (2e overigens), en ik heb nu nog steeds geen baan. Ik heb wel wat tijdelijks gedaan, maar een vaste baan die het helemaal is, nee . Solliciteren is geen probleem, maar dan moeten ze je nog wel aannemen. Hopeloos is de banenmarkt op t moment Boos! .
Ik had ook allemaal leuke dingen uitgestippelt, maar zo komt er niks van terecht.
Ik heb al een hoop aanbiedingen gehad om naar t buitenland te gaan, maar ik heb 2 paarden en een hond en dan is t moeilijk om zomaar je biezen te pakken en te vertrekken.

Sterkte met solliciteren en stug volhouden, ooit komt er iets leuks!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 21:00

Bedankt voor jullie opbeurende woorden.
Ik heb nu wel een (bij)baantje. Ik heb mijn werk uit mijn studietijd gewoon aangehouden, maar het is zo frustrerend. Ik zit nu aan de kassa terwijl ik mijn HBO diploma op zak heb. Ik heb de opleiding Personeel en Arbeid gedaan.

Och we blijven dromen en dan komt het vast ooit wel allemaal goed. Je hebt alleen van die momenten dat je het allemaal niet meer zo ziet zitten en het vertrouwen erin even helemaal weg zakt.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:15

Inderdaad, ik weet precies wat je bedoelt Lachen
Kan je er toch niet lekker even tussenuit? Als vrijwilliger oid? Er zijn een hoop projecten waar je als vrijwilliger het eea kan doen tegen kost en inwoning en dat hoeft niet eens lang te zijn (maand oid is nog te redden met je hond/paard)
Succes ermee Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:18

Oh frusterend zeg... ik kan me er iets bij voorstellen hoe je je voelt.
Ik heb helaas geen oplossingen voor je. Het is wel jammer dat je je hart niet lekker kan luchten bij je vriendinnen... maar ik weet zeker dat je hier altijd je verhaal kwijt kan. Er is altijd wel een bokker met een luisterend oor.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 21:19

Laura, bedankt voor het meedenken. Ik ben net terug van een maand Frankrijk. Dus dat heb ik al geprobeerd. Het is me super bevallen en ik zou zo weer terug willen, maar wil ook weer niet te lang uit het sollicitatiecircuit.


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:26

Oh hihi dat was een goeie dan Knipoog
Heb je de internediar-advertenties trouwens al geprobeerd? Daar staan best een hoop advertenties in.
Ik denk dat ik na mijn studie, als ik zo'n bui krijg (en die komt er vast aan - ik ben dit dorp he-le-maal zat) een jaartje ga cruisehippen. Maar ik ben in de gelukkige positie dat ik eerst in Februari een half jaar voor min stage weg kan. Heerlijk even eruit en al dat gezeur vergeten! Lachen

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:34

Tjees Mik, de helft wist ik niet eens...Scheve mond

Vindt het erg k*t voor je, maar kan je ook niet helpen denk ik...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:00

Weet je meid, op termijn komt alles goed, baan komt wel, man komt wel en dan zul je misschien met een beetje heimwee terug kijken naar deze tijd. Dik 1,5 geleden zat ik met een klotejob (Werkte tegen een hongerloon bij een deurwaarderskantoor, kon deze job alleen niet opzeggen omdat ik dan geen recht had op een uitkering, kreeg heel harde reumaaanvallen en om alles compleet te maken was mijn vriend verliefd op een ander en het na 4 jaar afgetrapt). Kortom emotioneel zat ik aan de grond. Daarna had ik toch niks meer te verliezen, dus job opgezegd en baan in het onderwijs gezocht, reuma heeft zich gelukkig heel snel hersteld en ik en vriend zijn er na een tijdje achtergekomen dat we toch wel samenhoorden. Ondertussen zijn we ook sinds 2 juli getrouwd). En weet je, af en toe denk ik aan de moeilijke tijd terug, ben ik trots dat ik me erdoor heb geslaan en weet ik dat je uit die harde tijden het meeste leert). Kop op meid, ook voor jou is een leuke mooie toekomst weggelegd. Geniet gewoon van elke dag en verlang niet te veel ineens, maar laat gewoon alles rustig op je afkomen. Verwacht niks en je zult zien dat je heel veel krijgt. Je kunt me altijd pb-en (sta in het onderwijs dus massa's tijd om te kletsen over om het ven wat)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 08:21

Als ik jou was zou ik gewoon een tijd naar het buitenland gaan. Lekker werken in de states of in een ander wereld deel.......... doe je lekker een half jaar. Hond kan best mee........ paard wat moeilijker.....

Dan kan je weer met een frisse kijk hier verder gaan

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 09:38

Bedankt voor jullie reacties. Ach ergens weet ik ook wel dat het ooit wel goed zal komen en zo slecht heb ik het ook weer niet. Er zijn mensen die het erger hebben dan ik, maar soms heb je van die momenten en dan lijkt er gewoon geen einde te komen aan deze situatie. Je krijgt weer een afwijzing en dan zie je je hele wereld instorten.

Tsja het buitenland blijft toch trekken, wie weet gaat het er ooit nog wel van komen en dan zien jullie mij terug in: "Het roer om" (of hoe heet dat programma) voorlopig blijf ik er gewoon van dromen.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:12

Heb je ook gevraagd waarom je afgewezen bent? Waren dat redenen, waar je aan kunt werken?

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 14:15

Ja, de redenen zijn heel simpel.

1. Ik heb geen (relevante) werkervaring
2. Ik heb te jong.

Tsja en dat zijn twee dingen waar ik verder niet zo heel veel aan kan doen. En daar baal ik wel van, want als het andere dingen waren, dan kon ik daar of aan werken, of werk zoeken in een andere richting. Nu ben ik aan handen en voeten gebonden. Zelfs voor een administratieve functie zoeken ze mensen met ervaring en een relevante opleiding. Vanmorgen ben ik weer langs alle uitzenbureaus geweest en het is overal hetzelfde liedje en sta ik binnen 5 minuten weer buiten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, anji, Butterfly, Celebi, ellen05, GrapeshotBot, hagelslag, hiphorse, IASCrawler, iphyn, Lestria, Nanu, Pieke_Gwen, RoronaZorro, Sanne_zepp, Walkure, xxxmh, ynskek, Zick_Zack en 136 bezoekers