Jimmy naar Texel, moeilijk afscheid

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Jimmy naar Texel, moeilijk afscheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 14:31

Jimmy is zaterdag naar Texel gegaan. Ivm zomereczeem had ik besloten dat hij niet langer in het bos kan blijven en moest hij naar de kust. De laatste dagen dat hij hier was waren zo moeilijk. Ik durfde nauwelijks nog naar stal toe want steeds als ik hem zag begon ik te huilen. Alles wat je doet doe je voor de laatste keer. Ik wou dat ik het hem gewoon kon uitleggen wat er aan de hand is en waarom hij verhuist. Hij staat nu op zo'n ander plekje als wat hij gewent is. De dag van de verhuizing kwam veels te snel.
Zaterdagochtend om 5:15 u haalde we Jimmy uit het land. Hij werd nageroepen door Hero en hij moest wel direkt het vreemd hebben gevonden omdat hij nog nooit alleen op de trailer heeft gestaan. De reis ging prima. Om 7:15 waren we bij de boot. Jimmy vond het vreemd op de boot maar niet echt eng. Het is ook zo'n brave pony! Bij de manege aangekomen werden de pony's net gevoerd. Jimmy in de bak gezet. Hij heeft de hele dag gehinnikd. Er waren ook zo veel vreemde paarden en mensen te zien. Jimmy staat op manege Kikkert. Deze verhuren paarden en pony's aan toeristen. Hij kreeg ook meteen een hele horde pennymeisjes om zich heen. Het is dan ook een hele mooie shetlander.
Het voelde wel direkt goed om hem daar achter te laten. Ik weet zeker dat hij het goed krijgt. Omdat ik hem niet verkocht heb, blijf ik op de hoogte van alle wel en wee. Nog even een knuffeltje en een paar keer op de foto. Nog een knuffeltje. Wat zeg je nou op zo'n moment? We moesten snel weg want ik liep vol. De verdere dag ik over mijn toeren en mijn man verdrietig.
Het is leeg op stal. Er is maar een klein, stil ponnietje minder op stal maar toch voelt het leeg. Hero staat eenzaam alleen in zijn kudde. Hij heeft geen intresse in de merries waar die normaal wel intresse in heeft. Elke keer als het hek opengaat doet hij een poging uit te breken en naar stal te rennen. Hij snapt er niets van. Hoe vertel je zo iets? Ik hoop snel een nieuw maatje voor hem te vinden maar heb wel voorgenomen alleen voor de perfecte tweespanpony te gaan. Gisteren naar een pony wezen kijken. Leeftijd prima, geslacht prima, ervaring perfect, papieren mooi. Leek exact op Hero...maar dan in het klein. Hij was gewoon te klein voor het span. Jimmy was ook enkele centimeters kleiner en ik hoop nu toch iets te vinden in dezelfde maat. Hero is met zijn 1 meter 10 niet de gemakkelijkste maat shetlander. Voor naast Jimmy hadden we minder problemen gehad.
Ik ben nu wel blij dat Jimmy op een goed plekje staat. Ik hou jullie op de hoogte.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet


Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:35

Maar hij komt na de zomer ook niet meer terug.

Je moet niet dronken dat ik denken ben!!!!!!!!!!!!!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:38

Wat super van je dat je hem een plekje gunt waar hij minder last heeft van zn eczeem!! Dapper besluit hoor, kan me voorstellen dat dat niet zonder tranen gaat...
Komt hij in het najaar weer bij jullie terug? Of begrijp ik verkeerd dat hij alleen in de zomer daar verblijft?

Faber quisque fortunae suae

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:20

heb je fotos van hem
want dan weet ik wie het is want ik ga namelijk zaterdag op vakantie naar texel en ga uiteraard ook rijden en dat ga ik doen op manege kikkert!!!

<3

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:24

Ik heb al fotos van jimmy gezien in je profiel!!
ik vind het heel erg voor je dat je hem weg moest doen!!

<3

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:28

Naar welke manege op texel is hij ?

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:29

Naar De Kikkert. Dat is de middelste van de 3 naast elkaar. Ik kwam daar vroeger als we op vakantie waren op Texel altijd bij de Kikkert rijden.

Faber quisque fortunae suae

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:20

Alet schreef:
Naar De Kikkert. Dat is de middelste van de 3 naast elkaar. Ik kwam daar vroeger als we op vakantie waren op Texel altijd bij de Kikkert rijden.

manege zoetelief is er niet meer !!!

<3

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:01

Nee idd manege zoetelief is daar niet meer. De kikkert dus . Persoonlijk vind ik dat een hele slechte manege . Ik was er dit jaar en heb me echt zitten verbazen hoe ze voor hun dieren zorgen en berijden. Maar dat was van mij een moment opname en ik weet dus niet of het zo het hele jaar door was. Wel veel verhalen gehoord van mensen op texel, waardoor ik ook naar het elzenhof ben gegaan.

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:30

mickydo schreef:
Nee idd manege zoetelief is daar niet meer. De kikkert dus . Persoonlijk vind ik dat een hele slechte manege . Ik was er dit jaar en heb me echt zitten verbazen hoe ze voor hun dieren zorgen en berijden. Maar dat was van mij een moment opname en ik weet dus niet of het zo het hele jaar door was. Wel veel verhalen gehoord van mensen op texel, waardoor ik ook naar het elzenhof ben gegaan.

hoezo verzorgen ze hun paarden slecht dan nog nooit wat van gemerkt!!

<3

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:40

Als je wat wilt weten over mijn ervaring met manege de kikkert dan moet je maar even een pb sturen . Ik ga het hiet niet uitgebreid op bokt zetten . Is niet zo netjes tegenover de manege

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 21:09

Ik heb bij manege Kikkert gewerkt. De paarden krijgen altijd prima te eten en alle medische zorg wat nodig is. De hoefsmit komt geregeld en ze worden regelmatig ontwormt. De pony's gaan op tijd met pensioen. De liefde van deze mensen voor hun paarden is heel bijzonder.
Jimmy komt in principe niet terug in het najaar alleen wanneer de eczeem daar ook niet verbeterd dan haal ik hem terug en gaat hij alsnog op stal en deken. Ik hen geen plek voor 3 pony's en om toch wedstrijden te kunnen gaan rijden zal ik een nieuwe tweespanpony moeten vinden.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:44

goed vn je gedaan hoor!
Vind het erg knap!!

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:20

Mijn IJslander heeft ook erge last van eczeem, in het najaar verbetert dit automatisch, omdat het soort vliegje wat de eczeem veroorzaakt ook weer weg is... Dan herstelt haar huid in het najaar en winter en in het voorjaar zo rond april begint de ellende weer...
Sikiley heeft hiervoor een Boettdeken, die werkt prima; alleen haar voorpluk moet eraan geloven, verder is ze nagenoeg jeukvrij.
Misschien een idee voor Jimmy?

Faber quisque fortunae suae

pimmetje7

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:27

wat doet het je pijn he als je afstand moet nemen van je pony.... ik weet er zelf ook alles van.... VEEL sterkte ermee!!!

Napie

Berichten: 9073
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 13:22

Ik heb echt wel mijn best gedaan om oplossingen te zoeken voor mijn pony, het is niet zo dat ik zomaar deze stap heb gezet. Een deken vind ik gewoon geen goed idee. Ik wil mijn paarden zoveel mogelijk op een natuurlijke manier houden en dat betekend geen dekens, ijzers en zoveel mogelijk buiten (en dat is niet omdat ik er geld op bespaar ofzo) Ik vind dat je een paard niet van allerlei ongemakken moet voorzien omdat je er een uur of twee mee bezig bent per dag. Hem weer terug halen in het najaar zou een optie zijn maar dan kan ik de hele zomer geen wedstrijden rijden.

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:29

Ik heb jaren geleden ook eens een paard daar gehuurd (toen die tijd vond ik dat er wel goed voor de beesten gezorgd werd)
Het is een goede beslissing, hoe moeilijk het nu ook voor je is. Het is voor je pony ook niks en als hij nu jeuk vrij is, dan is dat toch het beste!

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie