Nakomelingen van de hengst Pele?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Holiday123

Berichten: 45
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Nakomelingen van de hengst Pele?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 11:25

Heej!

De vader van mij pony Kambell is Pele en zijn opa is Abgar. Zijn er bokkers die ook een nakomeling van Pele en/of Abgar hebben? Halfbroertjes en halfzusjes van Kambell Haha! En neven en nichtjes!

Zijn moeder is trouwens Viviane, en haar vader is Pantheon. Lachen

Ik weet niet hoe ik hier een foto bij kan zetten Verward , maar dat zal ik later nog wel even proberen!

Liefs, Nienke

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:43

Ik heb ooit eens een ruin gereden van pele.. Best wel leuk paard, had wat kuren, maar dat kwam puur door de opvoeding.. Verder was het een ontzettend lief paard..

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:55

Ken een ruin met vader Pele, is een flinke lastpak, maar wel chique.

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:46

Vroeger hadden wij op stal een merrie van Pele. Dat was een heel lang paard, niet lelijk om te zien, wel heel stijf. Haar karakter was wat minder, geen vertrouwen in de mensen, erg neurotisch.

bobomelo

Berichten: 1712
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Zevenhuizen (Gr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:34

overgroot opa van mijn paard is Pele, en zij is ontzettend lief en aan hankelijk en betrouwbaar, Verder ken ik pele niet behalve dat ik weet dat het een springpaard was.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 18:48

Abgar is de vader van Pele, welke hengst is vader van de moeder van jouw paard?

Pele x Le Val Blanc xx = Chopin, goedgekeurd in Duitsland (Gestüt Tannenhof), loopt (geloof ik) GP dressuur.
Mijn merrie [naam verwijderd] is een kleindochter van Elanda, volle zuster van Chopin.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:55

d
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MorLor

Berichten: 55
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:18

Ik heb zelf twee Pele's gereden. Een merrie (pele x gelders) en een ruin (pele X ?) Wat ik me ervan kan herinneren (is al weer aantal jaar geleden) zijn ze redelijk kijkerig en binnenvetters. Maar ik heb er wel heel fijn mee gereden verder. OK dan! Je moet ze gewoon in hun waarde laten en niet teveel aandacht schenken aan alles waar zij zich druk om maken.
Met die merrie heb ik Z2 gestart en mn record aantal punten gehaald : 225 punten.. Haha! Ik was uiteindelijk ZZ-licht startgerechtigd, maar had het op dat moment te druk om haar volop te trainen ,dus hebben we er een veulentje mee laten fokken..
Die ruin die ik gereden heb was niet van mij. Hij had lichte tour gelopen voordat ik hem ging rijden. Ik heb junioren met hem gereden en zat uiteindelijk in het team(2000). Voor zover ik weet loopt hij nu in het buitenland..
Maar allebei de paarden waren super!! Betrouwbaar, vriendelijk, tikkeltje éénkennig en een behoorlijk eigen willetje!!
In ieder geval heel veel plezier met je pony!!!

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:58

youngster schreef:
Ik heb ooit eens een ruin gereden van pele.. Best wel leuk paard, had wat kuren, maar dat kwam puur door de opvoeding.. Verder was het een ontzettend lief paard..


ken d'r ook wel zo'n een van pele

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:06

Er zijn maar heel weinig paarden die niet voor de kar kunnen, de enige die we niet voor de kar kregen was een Pele.
Hij is verkocht en is nu Z dressuur en Z springen.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 07:45

Ik heb nog een Abgar kleindochter gehad. Haar vader was Transvaal een halfbroer dus van Pele. Ontzettend lief paard en thuis mocht er een bom ontploffen ze ging geen poot verkeerd zetten maar op vreemd terrein was ze heel kijkerig. Verder was het soms een vaatje buskruit waarvan je niet wist wanneer het zou ontploffen bij het rijden. Veel plezier gehad van dit paard maar haar soms evenveel vervloekt. Haha!

snowylover
Berichten: 1880
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 21:29

Ik heb zelf een afstammeling van Pele. Een lief beestje. Is wel altijd heel kijkerig, maar niet gemeen. Ik dressuur met haar, ,maak buitenritten en ga nu ook springen.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 22:41

Wat herkenbaar Haha! Mijn merrie is een Hugo x Pele. Ze is ook vrij kijkerig. En wanneer je iets van d'r vraagt wat ze moeilijk vindt of je overvalt haar met een hulp, dan is ze van slag. Ze lijkt dan gekrenkt, maar ik denk ook wel eens dat ze dan wat angstig is. Want ze wil voor me werken en op een concours doet ze altijd erg haar best (menig lintje gewonnen, ook al heeft ze niet de meest fantastische gangen).

Op stal is het echt het allerliefste, knuffeligste en betrouwbaarste paard wat ik ken. Ze houdt continu rekening met waar jij staat en is echt super braaf! Kortom, een sensitief en betrouwbaar paard OK dan!


Veel plezier met je pony en laat hem in zijn waarde!