Ouderen van tegenwoordig ..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Ouderen van tegenwoordig ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 07:43

Naar aanleiding van het topic van diamondcheckers : [AM] Jongeren van tegenwoordig!!

Ik irriteer me meer aan de ouderen van tegenwoordig,ze zijn behoorlijk asociaal. En zonder goede remmen op mijn scooter, had ik er al aardig wat op de motorkap (van de scooter Knipoog ) gehad.

Zo reed ik vorige week van mijn paard terug naar huis,van links kwamen twee oudere fietsers aan,op dat fietspad staat een groot bord,dat ze GEEN voorrang hebben, ik kwam van rechts reed op een voorrangsweg en wilde het fietspad waar zij uitkwamen, inslaan. Geef dus netjes richting aan,neem gas terug en op het moment dat ik af wil slaan,rijden die fietsers dus gewoon door.Bijna onder mijn scooter,stelletje gekken.Ik hoorde ze nog naroepen of ik me wel helemaal lekker voelde en " die jeugd van tegenwoordig ook !! "
Ik had sterk de neiging om ze eens ordinair op dat bord te wijzen en eens ordinair tekeer gegaan..Gelukkig ben ik opgevoed met enig respect voor ouderen Rolleyes

Ook zo vaak op kruispunten, kom je van rechts en een ouder iemand van links,dus ik heb voorrang..Fietsen ze gewoon door Nu heb ik echt wel respect voor ouderen,maar dit soort dingen zijn zo vreselijk irritant..

Gisteren ook, ik reed op een fietspad (ja daar moet ik rijden met de scooter Knipoog ) en er komen 2 oudere fietsers tegemoet. Ze wilden afslaan,maar moesten mij voor laten gaan,omdat ik gewoon rechtdoor ging. Er was bijna geen ruimte meer,maar toch moeten ze het proberen he...Jezus,ik op mijn remmen en zij ook..Begint die man zo hard met zijn hand te zwaaien dat ik langzamer moet rijden ( ik reed nog geen 30 Rolleyes ) dat ie haast van zijn fiets afviel.

Zo,even mijn irritatie eruit Knipoog


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 07:52

Die irritatie kan ik goed begrijpen.
Bij ons in de buurt zijn ze vreselijk.
Hele nare mensen. Ze denken dat omdat ze oud zijn ze maar standaard respect krijgen van alles en iedereen. NOT respect moet je verdienen.
En dat doen hun niet!
Ze rijden met die rotkarretjes van ze door het winkelcentrum alsof ze op het circuit van Monaco zitten. Ze rijden gewoon over je voeten heen, knallen alles ondersteboven (incl. kids). Maar je mag er niets van zeggen want dan zijn ze zielig en oud en verdienen ze respect.

Ik heb een tijdje geleden KNALLENDE ruzie gehad met twee oude wijfen.
Ik kom met de auto de parkeergarage uit bij het winkelcentrum. Ik rijd dus op de weg. Er loopt geen zebrapad niks overheen, dus oversteken kan zolang er geen auto aankomt.
Dus ik rijd daar, komen er twee van die tangen de weg opzetten, uit het niets. Allebij in zo'n karretje.
Ik zie ze dus pas op het allerlaatste moment aankomen karren, al kakelend. Dus ik kan nog net remmen. Ik geef een ram op mijn toeter. Stapt een van die taarten met haar dikke hol van dat karretje af en geeft een schop tegen mijn auto.
Dus ik word kwaad en stap uit. Dus ik vraag waar ze in godsnaam mee bezig denkt te zijn. Nou je wil niet weten wat ik over me heen gekregen heb.
Ik heb beide dames dus netjes verteld dat als ik ze nog een keer deze actie zie uithalen voor mijn auto dat ik inplaats van rem, gas bij geef. Ik zal ze ook persoonlijk als een pakketje afleveren bij de politie (bureau zit er nog geen 2 meter vanaf).
De inmiddels aangekomen agent gaf me wel gelijk, want de dames hadden immers geen recht hier over te steken. Oke ik mag ze niet doodrijden maar er wat van zeggen mocht wel Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:08

Ohw ja ook zo leuk, de ouderen met de scootmobil! Echt het lijkt een invasie te worden. Loop je op je gemakje in de stas, gezellig te kletsen hoor je ineens achter je " hallo, pardon, ja hallo, pardon, pardon, pardon!!!!" dus ik kijk achterom.. opa in de scootmobil die er langs wil, dus ik stap opzij, maar schijnbaar niet snel genoeg "vroemm", opa reed bijna over mij tenen! Of in de winkel, dat ze met dat ding het hele gangpad versperren, of je ook zowat omver rijden..pfffff
Of laatst ook, ik stond te wachten bij een kruising op mijn fietsje, van link komt opa en oma in een 45 km autotje, ze reden op een voorrangsweg, maar waren nog niet zo heel dichtbij, dus ik dacht "ach ik wacht wel even hoeven ze niet te remmen" Maar nee hoor, opa slaat doodleuk zonder richting aan te geven mijn weg in, met een brede grijns op zijn gezicht....stond ik dus de hele tijd voor jan l*l te wachten...grrrrrrrr

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:15

Tuurlijk maken ouderen evengoed fouten als jongeren en kunnen ze trouwens ook behoorlijk irritant zijn. Jou ergernissen gaan hier vooral om het verkeer en ik denk idd dat heel wat mensen (oud of jong, maakt nie uit) eens goed zouden mogen heropgevoed worden.

Meins inziens ligt het probleem niet bij jong of oud, maar eerder bij een tekort aan respect en begrip voor de medemens. Ik denk dat de maatschappij (en hiermee wil ik zeker niet het geheel gaan betrekken op 1 persoon) een stuk individualistischer en hiermee ook een stuk egoistischer is geworden. En dit leidt tot ergernissen tussen de verschillende generaties.

Verder maakte ik bij de jeugd van tegenwoordig de opmerking dat ik af en toe stond te kijken van de onbeschoftheid van de jongeren van tegenwoordig. Anderzijds kan ik mij evengoed ergeren aan de veel oudere collega's die altijd maar zeuren dat vroeger alles beter was enz. Op deze manier verliezen ze (misschien wel terecht) een stuk respect van de leerlingen.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:17

Tuurlijk werkt het twee kanten op
Ik heb wel gemerkt dat het ook verschilt per gebied in Nederland. In Assen had ik nooit moeite met ouderen, hier ook niet, maar in Rotterdam zat er eentje te duwen met haar rollator bij de kassa van de AH.... het liefst maaide ze iedereen aan de kant met dat ding. Ze zat onwijs te mopperen dat ze vóór moest (zou niet wéten waarom?) en ze kreeg het uiteindelijk nog voor elkaar ook. Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:24

Ik heb ook zo'n hekel aan van die ouderen die gewoon vinden dat ze het recht hebben om voor te dringen in een winkel. Ook vind ik het vervelend als ze jongeren niet als gelijkwaardige gesprekspartner zien, zo van; "Ik ben oud, dus ik weet alles. Jij bent jong, dus jij weet niks.".
Ook vind ik dat sommige ouderen echt niet meer in het verkeer thuishoren, maar ja, dat kun je van sommige jongeren ook zeggen. Knipoog

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:27

Ouderen kunnen echt heel erg zijn idd! Ik ben laatst zelfs aangevallen door een bejaard echtpaar, omdat ik een klein stukje met mijn fiets over de stoep STEPTE (dus ik fietste niet eens). Die man ging voor me staan, greep me bij mn arm en begon me uit te schelden of ik wel helemaal lekker was! Compleet idioot, ik deed niets verkeerd en wilde gewoon mijn fiets wegzetten! Heb me nogal hardhandig losgerukt (tsja... word echt gevaarlijk als mensen me zomaar gaan vastpakken, is een overblijfsel van vroeger) en toen had ik het helemaal gedaan! Ze hebben me nog minutenlang uit lopen schelden, te idioot voor woorden!
Verder ben ik ook van mening dat ouderen niet meer met auto's deel mogen nemen aan het verkeer (naja... dat is wat lomp gezegd, ik bedoel eigenlijk dat er gewoon eens in de 2 jaar een examen moet zijn om hun rijstijl te controleren), je ziet zo vaak levensgevaarlijke situaties ontstaan door ouderen die te langzaam rijden, vergeten richting aan te geven, zomaar stoppen (en vooral heel onverwachts).. zo kan ik nog wel even doorgaan... Er zowel door de jeugd als door de ouderen rekening gehouden worden met elkaar! Zo werkt t iig niet!

Der Ellmauer Dancing Queen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:53

Hehe, ben ik toch niet de enige die er zo over denkt.

Voorbeelden te over, maar die van gister was ook knap: ik rijd gewoon over de voorrangsweg, daar stond een auto in een inham bij het stratenplan van het dorp. Die mensen hadden dus blijkbaar hun bestemming gevonden want wat doen ze: draaien zonder in hun spiegel te kijken gewoon de weg op!!!
Ik moest dus vol op de rem, die man schrok zich te pletter, want mijn bullbar zat gevaarlijk dicht bij zijn portier in de buurt. Wat doet hij, hij blijft gewoon staan, en ik kon niet meer voor- of achterwaarts…. Na een minuut op adem te zijn gekomen (en een flinke file achter mij veroorzakend) is hij toch maar in zijn achteruit gegaan, zodat ik en de file door konden rijden.

En dan heb ik het nog niet eens over de petjesmensen op zondagochtend….. aaaaarrrrrgggggghhhh!!!!

Toos paardloos

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:23

en de ouderen van tegenwoordig hebben de taak om de jongeren van tegenwoordig op te voeden Haha! dat wordt helemaal niets dus Cool

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:33

Ik had laatst een ervaring met een wat oudere man op de snelweg. Sommige mensen zijn echt levengevaarlijk ze rijden zo zacht op de snelweg dat het gwoon een gevaar wordt! Jij rijd dan met 100/120 en hun met 80 als je achterop komt rijden kan je het niet snel genoeg inschatten en plots staat die auto dan voor je die 80 rijdt...

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:48

Nog zo'n fenomeen; hangOUDEREN! Bij mijn ouders in het dorp had je altijd zo'n stel oude kerels die op een bankje bij de rotonde zaten. En maar roepen naar de meiden die langsfietsen Vond hun een stuk erger dan de hangjongeren een stukje verderop...
En in de bus sta ik op voor ouderen, laatst gooide 1 al zn bagage op mijn plek neer en bleef zelf staan, nou dat doe ik dus ook nooit meer hoor!
En ze steken ook altijd zo de weg over, zonder uit te kijken; ik ben oud, dus iedereen houdt er maar rekening mee (winkelcentrum aan de ene kant van de weg, bejaardehuis aan de andere kant en te beroerd om naar de zebra te lopen...)
En ja die scootmobiels! Ze nemen overal voorrang!!!

Haha zo dat is eruit Haha!
Natuurlijk scheer ik ze wel behoorlijk over 1 kam, maar ik snap je frustraties helemaal!

Faber quisque fortunae suae

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:14

Ik werk zelf in de weekenden in een winkel. En bejaarden zijn echt heel erg...Ik werk in een slagerij en het duurt zo lang voordat ik het goede lapje vlees naar boven heb kunnen toveren. Het is echt alleen maar NEE; DIE NIET, DIE OOk NIET, DIE OOK NIET. En dan komt het afrekenen..Eerst wordt het bonnetje even nageteld, vervolgens moet ik uitleggen wat er op dit bonnetje staat. Vervolgens gezeur over het bonnetje, en dan pas betalen....GRR....maar er zijn ook lieve bejaarden. Waar ik met alle plezier de deur voor open doe wanneer ze met hun rollator naar buiten willen.
In de winter hebben we wel eens gedacht aan wat water voor de deur. Lijkt me leuk een leuke rollatorschaatspartij.. Bloos

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:21

Ja, ouderen zijn ook best wel aso...Waar ik me best wel aan erger is ouderen die zich met alles bemoeien en alles moeten weten. Zo hebben we hier een oudere vrouw van in haar 70s. Ze loopt constant heen en weer om te zien wat anderen doen. Heeft ook overal iets op te zeggen en moet altijd gelijk hebben.
Dus ja, niet alleen jongeren van tegenwoordig kunnen irritant zijn, maar ook de ouderen!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:27

Haha van die ouderen met een spiegel aan de andere kant van het raam aan het kozijn vast Clown

Faber quisque fortunae suae

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:29

Helemaal mee eens! En dan die scootmobielen op de weg, echt levensgevaarlijk is dat!
En ouderen bij de trein.... Ik heb al een aantal keren gezien dat bejaarden gewoon naar binnen gingen, zonder dat eerst andere mensen zijn uitgestapt. En zoiets heb ik nog nooit jongere mensen zien doen. Zelfs een keer een vrouw van een jaar of 75 die een conducteur aan het uitfoeteren was, omdat hij iets zei van haar koffer die het hele gangpad blokkeerde....

Maar over mijn oma (81) geen fout woord, dat is echt een leuke bejaarde! Die rijdt altijd te hard in haar veel te grote mercedes, en zorgt er voor dat meneer de agent eerst haar boodschappen naar binnen tilt, voordat zij voor hem gaat blazen! Ook is ze nog erg jong van geest, en niet zo ouderwets en zeurderig.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:30

is ook zo hoor, asociaal gedrag is van elke leeftijd, daarom vind ik het ook zo'n ontzettend domme zin: "de jeugd van tegenwoordig...". alsof leeftijd of het jaartal er toe doet... Verward

Amor Vincit Omnia

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:39

Pepeijn, wat is jouw probleem...??? Ik kan niets schrijven of ik krijg allerlei crue opmerkingen naar mijn hoofd geslingert. Als je een probleem hebt met mij zou ik dat heel graag weten!!! Vind het niet echt leuk om constant te horen hoe mijn berichten dom zijn.

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Hessy
Berichten: 89
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:44

Heb je een snor of een bromscooter? ivm dat rijden op het fietspad?

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:45

Carola...leuk om zo'n oma te hebben!!! Haha!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:46

Pfft, ja ik weet er wel wat over.. Fiets ik op fietspad, (best smal, er kunnen maar 2 personen naast elkaar en zeker geen 3) komt er een oudere echtpaar aan. Ze zien mij heel erg duidelijk maar ze gaan niet achter elkaar rijden om mij te laten passeren. Moest ik nou op de berm gaan fietsen.. U)*&*(%&^$$..

Hessy
Berichten: 89
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:48

MoonChloe, misschien hadden ze hun gehoorapparaatjes niet in. HiHI

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:49

Hessy schreef:
MoonChloe, misschien hadden ze hun gehoorapparaatjes niet in. HiHI

Hoe bedoel je, ik heb mijn gehoorapparaten ook nooit in hoor! *rotdingen*

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 15:50

Hessy schreef:
Heb je een snor of een bromscooter? ivm dat rijden op het fietspad?


Euh,gewoon een scooter..Zo een die eigenlijk 45 mag..Hier is het zo,dat je de ene helft gewoon op de weg moet rijden en dan op de andere helft staat ineens een bordje dat brommers op het fietspad verder moeten gaan..( ook zoiets )

Ben toch ' blij ' dat ik niet alleen sta met mij 'irritatiepunt'. Had eerder verwacht dat ik half bokt over me heen zou krijgen Knipoog

Overigens wel ontzettend komisch om jullie 'verhalen' te lezen Haha! Scootmobielen zijn inderdaad levensgevaarlijk,of toen ik nog regelmatig per trein ging,kwam ik inderdaad weleens suicidiale oudjes tegen...Snel voorkruipen om in de trein te komen,maar omdat je ze niet ziet,zou je ze zo tussen de trein lopen Scheve mond

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:51

Mist schreef:
en de ouderen van tegenwoordig hebben de taak om de jongeren van tegenwoordig op te voeden Haha! dat wordt helemaal niets dus Cool


idd dat wordt oook helemaal nix Lachen


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:55

Ik zat laatst in de bus, en stapte er een oude vrouw met krukken in, en aangezien de bus vol was wil ik opstaan, zegt ze: ja zeg ik kan nog wel staan hoor! jullie jongeren denken ook dat wij oude mensen niets meer kunnen... En toen liep ze verder, ging ze bijna onderuit en ging toen wel zitten toen iemand anders opstond... Pfff ik doe nog eens een keer aardig:(

Dag lieve mama...