er wordt bij ons stro hooi en bix gejat

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

er wordt bij ons stro hooi en bix gejat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 09:45

het is nou al een aantal maanden aan de gang maar deze twee laasten weken is het erg hard gegaan bij mij 3 balen stro weg bij iemand anders 2 en bij nog een andere ook 2. bij mij is ook 2 balen hooi van de hooizoder afgehaald. we vinden dit allemaal heel erg vreemd maar we kunnen het niet voorstellen dat het iemand van hier is (de meesten niet)

het is alleen zo irri dat je niks kan bewijzen. net zoals bix dat staat in een apart hok van iemand daar stond 1 zak helmaal vol en 1 zak open uit die open zak is binnen 2 dagen tijd 6 kg uit verdwenen. maar als het iemand van buitenaf is die kan dan beter die hele zak mee nemen dan 6 kg. want hij of zij kan ook balen stro en hooi mee nemen.

maar het gekken van alles is dat ze geen spullen jatten zoals dekens zadels of wat dan ook

heel erg vreemd allemaal
heeft 1 van jullie dat ook wel eens gehad en wat hebben jullie er tegen gedaan?????

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen


Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 11:18

Maar dat is juist het stomme, van de mensen van wie je het niet verwacht............... Misselijk

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 11:45

Nou het lijkt er wel degelijk op of het iemand van je stal is. Wat je kan doen om het te kunnen bewijzen is videocamera's ophangen....


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 11:55

Pava schreef:
Nou het lijkt er wel degelijk op of het iemand van je stal is. Wat je kan doen om het te kunnen bewijzen is videocamera's ophangen....


En wat als ze die nou ook nog jatten?

Toos paardloos

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 12:02

In het kader van "vernietiging bewijsmateriaal"? Haha!
Ehh, verborgen camera's ophangen? Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 14:50

Tsja klinkt misschien gek, maar het kan wel degelijk iemand van stal zijn. Enigste oplossing is een slot op de ruimte waar hooi en stro opgeslagen ligt. Bij de stalbaas om een pak vragen die het bijhoudt. Moet je kijken hoe snel het over is.
Werkte bij ons op stal perfect. Wij hadden hetzelfde probleem.
En qua biks, misschien denkt diegene dat af en toe een schep niet opvalt.
Hou eens bij of het op een bepaalde dag gebeurt dat stro jatten.
Staan er pony's in de buurt?
Vreemd verhaal, maar het komt vaker voor, en vaak zijn het de mensen van wie je het het minst verwacht.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 18:40

Op mijn vorige stal gebeurde dat ook en meestal is het wel degelijk iemand van stal! Er verdwijnt in de meeste gevallen ook alleen een dagelijkse hoeveelheid *LOL*
Camera's ophangen is een hele dure grap en als het een beetje donker is in de stal is het beeld vaak erg slecht. Die dingen worden in een stal ook erg snel stoffig...Daar is bij ons namelijk ook naar gekeken toen!
mensen die altijd eerder of later veoren dan de rest zijn natuurlijk snel verdacht maar beschuldig niemand te snel! Ik weet niet of er iemand over de verkoop van de balen gaat? Als dat namelijk via de eigenaar gebeurt kan die een tijdje bijhouden wie er minder stro/hooi gebruikt. Heeft bij ons toen goed geholpen...Haha!

En natuurlijk kun je je spullen achter slot en grendel zetten, dan ben jij er zeker weten vanaf Party!!

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 19:45

Bij ons op stal gebeurd het op kleinere schaal. Rijzwepen en longeerzwepen ' verdwijnen" . Vandaag had ik wat brood bovenop mijn poetsemmer gelegd en was gaan rijden. Meestal ' verstop' ik het wel een beetje, maar vandaag had ik daar niet aan gedacht (zie ook mijn topic bij VvdD). Toen ik terugkwam van mn ritje was dus mooi wel mijn brood weg! Dit is natuurlijk kleinschalig.
Ik denk dat het in jullie geval best wel iemand van jullie eigen stal kan zijn. Die weet waar alles ligt en denkt dat het vast niet opvalt, zo af en toe een baal of schep biks. En ja, dat gaat eentijd goed en dan wordt er meer en meer weggenomen totdat het echt opvalt.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 00:24

Je kunt een voerton kopen met slot...

Jouw balen stro ongemerkt kenmerken (met een edding ff wat streepjes op de touwtjes zetten, lijkt me sterkt dat ze meteen de touwtjes er af halen, als ze 2 balen jatten!)
dit kun je ook met een zak voer doen, ergens een klein stipje, en natuurlijk tegen niemand zeggen dat je dat doet!

Verder, vragen of je stalbaas bijhoud: wie wat en waar koopt, en wat ze voeren! (kun je nagaan wie er minder koopt en meer voert!)

tja,... ook zou je bij het voer een brief op kunnen hangen, dat je het niet op prijs steld dat iemand jouw brokken voert. Want misschien maakt de dader er geen groot probleem van!

succes

Ik heb gelukkig niet die problemen, sta alleen bij die boer, en die zorgt voor het hooi en stro!
Haha! Lachen

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 13:44

bij ons op de manege was het heel erg.
bij mij is er zoveel gestolen. Van zakken voer, emmers slobber tot peesbeschermers, zadeldekjes, zwepen en halsters. Het rare is dat je het nooit meer terug vind.!!
Ik ben er nu weg en waar ik nu sta worden alle paarden uit 1 bak gevoerd, dus geen problemen met stelen enzo!!
Ik weet nit wat jeer tegen kan doen!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-02 18:54

kijk bij is er geen boer die is 2 jaar geleden overleden en nou heeft zijn nicht het geerft en die komt 1 x in de twee weken langs het probleem is voorgelegd bij haar we zouden er vandaag over vergaderen maarja ze was ziek.

en een camera op hangen is een hele duren grap omdat ons stro hooi niet is opgeslagen bij elkaar maar verdeeld over 5 ruimtens (iedereen heeft het ergens anders liggen omdat we ruimte zat hebben en dat niet gebruikt wordt)
en het bix ligt bij iemand in een schuur die heeft er nu een slot opzitten (maar daar hebben we de dader waarschijnlijk van kan nog niks zeggen met zekkerheid maar die gene verlulde zich.

maar het is zo irritant dat je niks kan bewijzen

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 19:54

Erg lastig probleem waar meer mensen last van hebben (gehad); er zijn vrij veel mensen om weggegaan bij die stallen in Alphen waar je dus zelf voor stro, hooi en voer moet zorgen.
Ik denk dat toch de beste oplossing is om de stalhouder te vragen voor stro, hooi en krachtvoer te zorgen, en dit te verrekenen in het stalgeld. Dan ben je er voor een deel vanaf; helaas zijn er daarna weer mensen die zich niet aan de afgesproken hoeveelheid stro enzo kunnen houden....

Ik sta nu voor het eerst (al bijna een jaar) op een stal waar ik echt nog nooit gezeik heb gehad over hoeveelheden stro, hooi of voer. Ik heb het dan ook enorm naar m'n zin en hoop daar nooit meer weg te gaan *LOL* Je weet welke stal dat is, en ik wil je best op de hoogte houden wanneer er weer een box vrijkomt....

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-02 10:00

he sonja dat is heel erg aardig van je Party!! maar weetje ik heb het hier ook zo naar me zin leuke meiden erg gezellig het is alleen het jatten waar ik zo van baal. ik verdien het ook niet met stellen moet ook hard voor werken voor mijn pony. maarja die gene die dit doet die snap dat zekker niet Boos!

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen

painthorselover

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 19:05


hoi hoi
wat lastig voor jullie dat er zoveel gejat word bij jullie op stal. Huilen
bij ons op stal word er dus niets gejat echt wel beter.
we hebben allemaal 3 kasten een voor zadel, 1 voor poetsspullen en 1 voor voer etc. misschien is het bij jullie makkelijk om een ton te nemen met een slot eraan al word er voer gejat. maar je kan natuurlijk ook gewoon je voer in je kast zetten en al ben je niet in de buurt gewoon je kast dicht en op slot doen!!
dat zou een heleboel schelen denk ik!!
en ik hoop dat het dan plezieriger voor jullie word bij jullie op stal.
Bij ons kent iedereen elkaar en we denken dus niet dat er niemand jat we zijn zo hecht en het is echt gezellig! *LOL*

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-02 11:36

ja bij ons ik het ook heel erg gezellig maar toch er wordt nog steeds gejat wel al minder er is tegen iedereen gezegt dat alles geteld is en alles bij gehouden wordt. (het is heel dom maarja het moet gewoon stoppen

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker