is dit zwartwerken (zwartverdienen)???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
valesse
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-07-04

is dit zwartwerken (zwartverdienen)???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 13:50

Hoi,

Mijn paard staat momenteel nog op privé-pension waar ik elke maand een bepaald bedrag betaal. Er is echter niets op papier gezet, dus ik vraag me gewoon af of die mensen in het zwart bijverdienen? Er staan nog zo een 15 pensionpaarden. Hij (de man) werkt nog ergens half-time om in orde te zijn met alles. Wat denken jullie daarvan en kunnen die mensen ooit aangegeven worden als zwartwerkers dan, want dan zit ik met een groot probleem.
Groetjes,


eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:55

Dat zal denk ik wel meevallen. Als je zoveel paarden in pension hebt zal je je vergunningen voor elkaar moeten hebben en is het dus iets wat niet onopgemerkt kan blijven. Verder kan je van zwart geld geen hypotheek betalen, dus het lijkt me niet handig om zoveel zwart geld te gaan verdienen.

Waarom zou jij dan met een groot probleem zitten?

valesse
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 14:01

Hypotheek betalen???? Zij wonen gewoon in een chalet, dus in een zone die vol met weekendchalets staan, dus zij zullen zeker geen hypothecaire lening hebben. En wat voor vergunningen zou je dan moeten hebben?
Het probleem zou dan zijn dat ik geen blijf meer zou weten met mijn paard, want ik heb lang moeten zoeken eer ik iets vond en op een manège wil ik hem zeker en vast niet stallen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:15

Volgens mij is dit niet zwartwerken.. Maar zeker weten doe ik het niet.

Ik doe als werk, schoonmaken bij een voetbalvereniging. Dat is één keer in de week. Ik krijg altijd netjes betaald, het verdient lekker
Maar bij mij is ook niks op papier gezet (contract o.i.d.), toch is dit geen zwart werken, omdat mijn loon een vrijwilligersbijdrage is..
Misschien dat het bij jou op stal ook zo is?

edit: ik hoef ook geen belasting te betalen over dit loon.
Laatst bijgewerkt door Nerwen op 28-07-04 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Berichten: 47314
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:15

wat intresseerd het jou of iemand zwart werkt?

en dan nog, mocht er ooit wat gebeuren ben je jouw paard niet kwijt hoor.
denk trouwens dat wel 80% van de mensen die paarden in pension hebben staan dit niet doorgeven bij de belasting..

bijna niemand doet dat, dus wees niet ongerust

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:24

je moet je er niet druk over maken het lijkt me sterk dat ze geen vergunningen hebben .
en hoe meer ophef jij er over maakt hoe meer aandacht mensen aan het bedrijf gaan besteden.
stel ze hebben geen vergunningen of geven het niet op aan de belasting dan hebben ze een groot probleem als ze ooit door iemand angegeven worden.
de boete die je krijgt is heel heel erg hoog dus het is niet alleen om een hypotheek er komt veel meer bij kijken.
en kjik of je wel wat dingen oppapier gezet kan krijgen voorjezelf
het zal allemaal wel goed zitten
en dat hij erbij werkt dat kan ook voor het ziekenfonds zijn dan hoef je je niet particulier te verzekeren scheeld veel geld

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:17

wordt jouw geld voor de stalling overgemaakt via de bank of "handje Contant". In het laatste geval zal het wel zwart zijn.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:23

Nanda schreef:
wordt jouw geld voor de stalling overgemaakt via de bank of "handje Contant". In het laatste geval zal het wel zwart zijn.


Dat maakt niks uit hoor. Het gaat erom of de stalhouder het allemaal netjes registreert en opgeeft aan de belasting.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:26

Ik sta bij een grote stal en betaal ook altijd contant aan het begin van de maand. Dit was bij de vorige stal waar ik stond ook zo, volgens mij is dit niet ongewoon met het betalen van paarden stalling.

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:43

Natuurlijk maakt het in theorie niets uit of je via de bank of contant betaald. Maar ik denk dat de meeste die zwart iets bij willen verdienen het liefst contant geld willen. De bewijslast wordt dan toch een stukje moeilijker.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:44

Ik weet niet of dit zwart werken is, denk ik niet, maar ik zou wel wat op papier laten zetten. Als er wat gebeurt, ben je nergens. (Dus wie betaalt er dan? De pensionhouder of jij? De pensionhouder kan ook ontkennen dat jouw paard bij hem stond/staat)

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:44

Nanda schreef:
Natuurlijk maakt het in theorie niets uit of je via de bank of contant betaald. Maar ik denk dat de meeste die zwart iets bij willen verdienen het liefst contant geld willen. De bewijslast wordt dan toch een stukje moeilijker.


Ja, alleen jammer van die 15 paarden die bij huis staan. Knipoog

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:49

ik snap je punt. Maar stel dat je betrapt wordt door de belastingdienst en je beweerd dat die paarden er nog maar een half jaar staan en je 100 euro per paard krijgt terwijl ze er in de praktijk er al 5 jaar staan en 200 euro per paard per maand krijgt, wordt de bewijslast toch lastig. Je zal ongetwijfeld een boete en een naheffing krijgen, maar ik denk dat je nog steeds voordeel hebt to.v als je alles netjes opgeeft.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:56

Hmmm... ik weet het niet. Als je niet kunt aantonen hoe lang ze er staan en de belastingdienst gaat het schatten, dan schatten ze het in de meeste gevallen hoger dan dat het in werkelijkheid is.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 15:59

Nanda schreef:
Natuurlijk maakt het in theorie niets uit of je via de bank of contant betaald. Maar ik denk dat de meeste die zwart iets bij willen verdienen het liefst contant geld willen. De bewijslast wordt dan toch een stukje moeilijker.


Het maakt in theorie wel uit of je contant of via de bank betaald. Tenminste voor die mensen.. De belastingdienst is niet dom.. als je via de bank elke maand geld binnen krijgt, maar er wordt geen belasting over betaald, trekken ze heus wel aan de bel.. Als het contant wordt betaald, kan je er vanuit gaan dat het zwart is. Dan kan de belastingdienst er als nog wel achter komen, want als iemand van bv een uitkeringsloon rond moet zien te komen en hij kan ondertussen wel vanalles uitgeven, geloof me, dan doen ze ook wel een onderzoekje hoor.. Maar dat heeft voor jou allemaal geen gevolgen. Het kan alleen een keer gebeuren dat de pensionhouder wel een belastingonderzoek krijgt en hij het vervolgens wel legaal moet gaan doen, dan meteen de prijs omhoog schuift omdat hij dan belasting moet gaan betalen..

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:01

Dat gaan ze echt niet allemaal nakijken hoor............ 26 miljoen mensen, 100 miljoen transacties per dag Haha! Haha! Haha! Haha!

Transacties boven de 100.000 euro of dubieus worden aan de belastingdienst doorgegeven.......... de rest niet Haha! Haha! Haha!

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:02

Als je meer dan 6 paarden of boxen heb word je een pensionstal en moet je dus een vergunning hebben. Dat hoorde ik, ik weet niet of het waar is.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:31

Denk dat TS een beetje ruzie heeft met de staleigenaar...

Mist

Berichten: 9477
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:41

lijkt op iemand die bij mij in de buurt zit Haha! alleen moeten mensen daar soms met politie assistentie hun paard terug eisen Scheve mond
zo lang ie mij niet lastig valt...lekker laten gaan.

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:21

Het is, vooral als je handje contantje betaald, niet te bewijzen dat je er iets op verdient.
Als de belastingdienst iets vermoed, dan kijken ze echt wel naar je rekening hoor.

En wat vergunning betreft, dit scheelt per gemeente.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:24

Dat valt allemaal wel reuze mee denk ik Knipoog
Waarom praten jullie niet gewoon met de eigenaar erover? Gemeentes kijken normaal niet zo nauw op dat soort zaken.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:53

zal wel meevallen denk ik...
misschien dat ie wat minder pensionklanten bij de belasting heeft opgegeven dan die werkelijk heeft...maar helemaal zwart zal het niet zijn

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 01:15

Goh, ik ken een stal hier in de buurt die staan geregistreerd als fokkerij, omdat het bestemmingsplan aangaf dat er op die plaats landbouwgebied moest zijn.
Wel raar dat het laatste veulen 3 jaar geleden daar is geboren en ze wel 30 pensionklanten hebben staan.
De bak staat geregisteerd als "stro-opslagschuur" en de rest van de stallen is zonder vergunningen gebouwd...
Grietje daar geeft ook nog lessen waar ze verder niks van aangeeft (heeft ze me zelf verteld), en ze verdienen nog genoeg met mensen die voor 10 euro per uur in hun "stro-opslagschuur" komen rijden.
En volgens meneer de jurist hier in het dorp kun je die mensen gewoon aangeven bij de belastingdienst...

Dit lijkt mij wel redelijk zwart, maargoed, als er verder niks aan de hand is...
Het veranderd natuurlijk als er klanten met ruzie zijn weggegaan, dan moet je stalhouder misschien toch een beetje oppassen...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 01:28

Mist schreef:
lijkt op iemand die bij mij in de buurt zit Haha! alleen moeten mensen daar soms met politie assistentie hun paard terug eisen Scheve mond
zo lang ie mij niet lastig valt...lekker laten gaan.


Nou lekker dan! Hoe krijgt ie dat voor mekaar?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 10:05

@Feetje; Ik denk juist dat ze niet alles zwart kunnen doen, omdat ze ook bij de kvk en de belastingdienst ingeschreven zullen staan als fokkerijbedrijf. Lesjes zullen allicht zwart zijn, maar ik denk dat hij echt wel wat op zal geven voor de geloofwaardigheid.
Ik reed hiervoor ook op een "stoeterij", er mochten alleen maar hengsten en merries staan, maar er werden nooit veulens geboren, vreemd he?!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers