Tolerantie de boventoon laten voeren.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Tolerantie de boventoon laten voeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 10:45

Ik zat gisteren de Libelle te lezen nr.8 pag. 6 titel een goed voornemen. Heel leuk stukje over een werkende moeder. Ze sloot het artikel af met de woorden;

Als we nou bij het maken van de goede voornemens niet alleen maar denken aan minder eten en wat vaker een borreltje laten staan, maar tolerantie de boventoon laten voeren, dan wordt 2002 echt een geweldig jaar!

Kan ik mij helemaal in vinden, en jullie?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 10:58

Dat ligt eraan wat je exact onder tolerant verstaat. Ik las laatst een stukje in de Cosmo over assertiviteit en daar werd de stelling 'als iedereen nou aardiger was' onderuitgehaald met het argument 'als iedereen aardiger wordt loop je jezelf voorbij en wordt de wereld er niet beter van want er kan makkelijker misbruik van je gemaakt worden' of iets in die geest.

Want als je jezelf altijd tolerant opstelt, dan kan er best over je heen gelopen worden hoor! Ik vind dat je best mag proberen om zo tolerant mogelijk te zijn, maar dan wel je eigen grenzen in acht houdend, want er zijn en blijven mensen die daar flink misbruik van kunnen maken en dan wordt jij er ook niet gelukkiger van!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 11:02

Ja,

maarehhh, hoe verloopt het met Anne-Wil?
Ik loop altijd even achter want ze komen bij mijn oma vandaan,
ik heb gister gelezen dat Manon bij Anne-Wil heeft uitgejankt...ze ziet het niet meer zo zitten en gaat aan haarzelf voorbij,
wie vult aan?

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 11:04

Ja klopt Sjuimpje, ik denk dat Manon teveel getolereerd heeft, en dat kan natuurlijk ook Haha!

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 12:07

Tsja, de gulden middenweg dan maar?
Wel wat toleranter worden maar niet zoveel dat je er zelf aan onderdoor gaat.
En daarbij vind ik dat er nog wat verschil zitten tussen tolerant zijn en over je heen laten lopen. Gewoon wat aardiger voor elkaar zijn, wat meer begrip voor situaties waarin anderen zich bevinden. Maar ook gewoon voor jezelf opkomen, laat een ander ook maar wat begrip voor jou hebben. Het is geven en nemen in deze wereld, en wat je geeft zul je terug ontvangen.

Sprakeloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, AhrefsBot, Amanda_T, Amazonbot, Corelli, Eapy, JorineV, Sewri, YandexBot en 189 bezoekers