Paardensnoepjes voor gezond gebit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Paardensnoepjes voor gezond gebit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 12:03

Ik las in Bit dat er in Nederland paardensnoepjes aangekomen waren die gezond zijn voor tandvlees en tanden!

Welnu, mijn pony heeft niet het allerbeste gebit Haha! (door haar vorige eigenaar) en ik heb ze dus ook besteld.. ( 3 potten Bloos )
Toen ik aan het bellen was zei die man dat ze in Engeland al een groot succes waren!

Ik ben dus benieuwt; Zijn er ook bokkers die ervaringen hebben met deze snoepjes?

PS: Ze zijn nog niet aangekomen, dus ik weet ook nog niet hoe en of het werkt Lachen


Mist

Berichten: 9459
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:25

paarden zijn van oorsprong geen graseters maar planteneters, eigenlijk is de voeding die wij geven te zacht voor het gebit. Je kunt imo beter wilgentakken geven, ze gaan dan echt op de bast kauwen !
Dezelfde snoepjes (andere samenstelling) kun je kopen voor honden en katten....wat ook niet werkt.

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 12:31

Ze snoeit dagelijks de bomen die er ook staan (en struiken) maar ik zie zelf geen verschil!
Werken wilgentakken beter dan?

Mist

Berichten: 9459
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:42

net ff paar foto's gemaakt, beoordeel zelf maar ! ik denk dat op deze manier de tanden harder aan het werk moeten dan bij een snoepje ten grote van 2 suikerklontjes, da's hap-slik-weg Haha!

Het paste niet helemaal in d'r mond Knipoog
Afbeelding

but I feel sorry for the tree Vork
Afbeelding

eventjes schudden Schijnheilig foto gemaakt met gevaar voor eigen leven Haha!
Afbeelding

ellepel

Berichten: 47265
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:11

mijn pony krijgt ook vaak takken van mij, wilgebomen, maar ook andere soorten, verder wel wortels, lijkt me ook wel goed..

Marloez
Berichten: 6528
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 17:44

Tja, maar ja, ik geef gewoon die snoepjes, en ik zal kijken waar ik die wilgentakken kan halen (natuurlijk is er weer geen 1 in de buurt te bekennen Haha! )
Wortels krijgt ze wel zo nu en dan


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _xManadisx_, Angelo_J, GrapeshotBot, IASCrawler, Talishe en 22 bezoekers