Ik stop d'r mee

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Ik stop d'r mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-02 22:00

Hay allemaal,

Ik heb voormezelf besloten om te stoppen met de paarden. Nadat ik wegens m'n rugklachten Ontario verkocht heb, en toen mijn huidige Haflingermerrie Fauve gekocht heb, en nu weer zo'n last van m'n rug heb, heb ik toch maar besloten om te stoppen. We passen ook helemaal niet bijelkaar. Ik vindt het heel erg jammer, maar het is om m'n eigen bestwil, en om het paardje zelf, want daar wordt nu weinig mee gedaan, en dat vindt ik triest voor het beestje. Mijn zusje heeft mijn oude pony, dus daar kan ik als ik wil zo op stappen. (dus helemaal zonder zit ik nooit) Nu ben ik dus noodzakelijk om Fauve te verkopen Huilen maar ik wil echt een heel goed tehuis voor haar zoeken. Wie weet er iemand die haar wat lijkt? Voor meer info kan je altijd PB-en.

Greetz, Danielle Scheve mond


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 22:35

he balen zeg dat je rug toch weer opspeelt Huilen .

Je kan beter nu de knop doorhakken dan dat je straks echt niet meer kan zonder pijn in je rug dat zou je ook niet willen. Wat zegt de dokter er eigenlijk van ??

Wel sneu voor fauve maar Ontario is ook geod terecht gekomen dus dit moet ook lukken *LOL* . Misschien is na verloop van tijd mennen niet iets voor je ?? Dankan je toch lekker met paardje bezig zijn en je rug heeft ook meer rust .

Succes met het zoeken voor een fijn tehuis voor Fauve ene je gaat tochniet weg van bokt he Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 23:23

Ontario is hartstikke goed terecht gekomen *LOL* als je voor Fauve net zo'n tehuis vindt als voor Flap...Haha!
Tegen mij hebben ze altijd gezegd dat paardrijden goed voor je rug was Verward Ik heb een periode last van mijn nek gehad en daar is paardrijden echt gunstig voor geweest Haha! Als je Fauve niet kwijt kan breng je haar maar hoor, hou ik haar wel voor je in vorm Party!! Haal je haar daarna gewoon weer op om te mennen en kun je meteen Flappie twee keer komen bewonderen Tong uitsteken

Wel blijven bokken hoor!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 23:31

Mhh idd geen slecht idee om met Fauve te gaan mennen ?? Dan hoeft hij ook niet weg *LOL* .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 23:35

Lijkt mij ook een goed plan! Dan kan ze blijven, je was er toch zo blij mee?! Iedereen heeft weleens een dipje met zijn paard hoor *LOL* En als je rug dan weer goed gaat kun je er altijd nog eens opstappen!


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 23:41

Yep dus hierbij Danielle NIET STOPPEN MET DE PAARDENSPORT ??

Anders worden we boos Boos! .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 07:59

Danielle heel veel sterkte!
En mail eens met Sanderijn die ook 'helemaal vanuit het niets' is gaan mennen met haar welsh-a pony.
Lijkt me echt wel wat voor Fauve, je kunt dan ook dressuren bijv. of maraton of nou ja... ik ben een leek kun je beter haar vragen.

Aan de andere kant, er is meer dan paarden op deze wereld en als je jouw leven met iets anders kan vullen dat je nét zo gelukkig kan maken, waarom niet?
Gewoon eerst eens alle mogelijkheden bekijken en dan kiezen.
Heel veel sterkte!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 11:32

Je kunt ook een bijrijder gaan zoeken. Dan kun je zelf af en toe rijden, heb je nog een dier te verzorgen enzo, en je pony heeft ook haar lol.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 15:42

Hay allemaal

TNX voor de reakties Knipoog
Mennen vind ik altijd wel leuk om naar te kijken, maar lijkt me nix om zelf te doen.
Een bijrijder zoeken heeft geen zin hier, want iedereen die goed rijdt heeft een eigen paard/pony.
Zonder zit ik toch niet, want ik kan altijd op Palona stappen, en kennissen die Friezen hebben, hebben een 2,5 jarige merrie, een 2 jarige en twee jaarlingen, dus de aankomende jaren wordt er telkens weer wat aangereden waar geen bijrijders voor zijn... Lachen

Greetz, Danielle

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 16:28

Ontario,

Triest dat je je paard moet verkopen wegens rugklachten. Ik wil je toch even attenderen op iets wat je mischien nog niet kent.
De paarden die je tot nu toe gehad hebt waren waarschijnlijk allemaal laterale paarden en dat zijn niet bepaald paarden die lekker zitten (de één wat meer dan de ander).
Nu heb je ook paarden met aparte gangen, zoals o.a. telgangers (IJslanders), ook zijn er grotere rassen die makkelijke gangen hebben die zeer makkelijke bewegingen hebben, zoals de Tenessee Walking Horses. Deze paarden kunnen in draf een snelheid van 40 km per uur halen, terwijl je rustig doorzit zonder te schudden. Iemand hier op Bokt heeft ze en is vast bereid je eens een ritje te laten maken.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 17:02

Ja,dat vind ik ook een goed idee Sugarmiss.
Gewoon een paardje zoeken die net ff iets anders rijdt!!!!!
Als je nou eenmaal geen zwak voor mennen heb,zou ik het ook niet doen hoor,zo ineens!
Veel succes met je keuze!


p.s Wat is Fauve precies voor een paardje?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 17:05

Clautje, zie boven.. 'haflinger merrie Fauve' Knipoog

Verder lijkt me dat idee van Sugarmiss ook heel goed.
Het is natuurlijk niet fijn dat je rugkl;achten hebt en je doet er niets aan.. maar misschien heb je minder last op een gangen paardje.
Veel succes met je beslissing iig!!!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 17:11

Nathalie schreef:
Clautje, zie boven.. 'haflinger merrie Fauve' Knipoog


ik bedoelde leeftijd/stokmaat etc. Knipoog

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 17:48

Ik weet hoe het is, ik heb dus ook veel rugpijn door een vergroeiing in mijn rug. Soms trekt het door naar de onderkant van mij rug en dan kan ik dus niet rijden.

De dokter heeft aangeraden alleen paard te rijden als ik goed met de bewegingen mee kan gaan, en dus geen klappen in mijn rug krijg.

Nou lukt dit natuurlijk niet altijd, paarden zijn dieren, ze kunnen dus onverwachte dingen doen.

Het advies van sugarmiss is natuurlijk een idee, maar niet iedereen houd van dat soort paarden. (zoals ik)

Ik zou de mogelijkheden even nagaan, en dan kijken wat jou het beste lijkt.

succes.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-02 19:03

Ik heb altijd al een zwak gehad voor gangenpaarden. Het liefst ook nog barok. Maar ik heb besloten om eerst maar eens een tijdje paardloos te blijven, omdat ik volgend jaar in 't examen jaar zit, en dan moet ik echt wel goed gaan leren (nu ook) want nu gaat alles bij mij maar een beetje zo-zo, en als ik zo door blijf gaan, ga ik niet over.
Uhm, als ik op Fijkje rij, dat is een superbrave Friese merrie, heb ik bijna geen last van m'n rug. Maar helaas rij ik hier maar een paar keer per jaar op...
Ijslander lijkt me ook supergaaf, alleen ik vindt ze best aardig aan de prijs, en dan moet je er ook nog eentje kunnen vinden zonder zomereczeem.

Clautje, je kunt me beter ff PB-en over Fauve, anders gaan we zo offtopic, en lijkt me iets handiger.

Greetz, Danielle

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 19:52

Volgens mij kan je haar idd beter verkopen...

Ik wil je niet voor het hoofd stoten ofzo,
maar ik heb het idee dat je er niet 100% voor gaat en dan is het dier beter af bij iemand anders en kan jij je met andere dingen bezighouden.

veel succes ermee.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 20:54

Als mij dat zou overkomen zou ik zeker het ijslandse ras proberen.
Ik ben er al aardig mee bekent en ik vind het de heerlijkste paarden om te rijden, lekkere vlakke gangen.

Mocht je besluiten voor een ijsco zoek er dan een zonder NSIJP papieren die zijn een stuk goedkoper(de zogenaamde grijslander).
Ijslanders die van nature al tolten(de zogenaamde natuurtolters) zijn echt super en ze zijn er gerust zonder eczeem te vinden hoor.


sterkte verder.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 23:18

Een ijslander natuurlijk, toch even een aanvulling op cowgirl. IJslanders zonder papieren zijn natuurlijk net zo leuk als die met. Houd alleen wel in je achterhoofd dat je met een ijslander zonder papieren niet kunt deelnemen aan gangenwedstrijden voor ijslanders en het verenigingsleven vanuit het stamboek. Niet voor iedereen even belangrijk maar wel iets om te overwegen.

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 18:48

hee ontario, geef de moed niet zo snel op!!
er zijn genoeg rassen die wat vlakker in de beweging zijn, waarop je dus minder/geen last krijgt van je rug.
een lusitano bv, die zitten een stoel.
en die paso fino's ed, daar zit je ook stil op.
succes iig!!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-02 22:49

Zo ben ik ook al meer dan 20 jaar een echte rugpatient.
Ik heb hiervoor zo'n 8 jaar geleden de springsport vaarwel moeten zeggen, het SGW rijden moest ik dus ook opgeven.
Maar het vrijetijds rijden en de dressuur kon en mocht ik blijven beoefenen mits ik naar mijn lichaam luisterde.
Ik sta nog steeds onder behandeling bij een Chiroprakter en dit werkt wonderwel, door het kantelen van het bekken, wat je dus met paardrijden doet, blijft mijn onderrug soepel.
Ik heb vorig jaar een jaar niet gereden omdat ik mijn oude paard had laten inslapen, ik heb nog nooit zo'n pijn gehad aan mijn rug.
tot ik Piropo kocht, ik ben gewoon weer volop gaan rijden en ik heb nog steeds wel van die dagen maar die heb ik zonder paardrijden ook, dus die keuze is snel gemaakt.
Ik zou het toch niet zo snel opgeven hoor, blijf positief, het paardrijden is toch zoooo heerlijk.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:01

Misschien ook iets om eens te overwegen:

Van: www.equireva.nl

Cursus Rugvriendelijk rijden voor paard & ruiter
Wanneer: 11-12 mei 2002; 17-18 augustus 2002
Deze cursus is in principe geschikt en nuttig voor iedereen die
verstandig
met zijn/paard probeert om te gaan, maar is in het bijzonder geschikt
voor
de ruiter (en het paard) met rugproblemen.
Om rugvriendelijk te kunnen rijden, dient men eerst kennis te nemen van
de
anatomie. In grote lijnen wordt u tijdens de cursus uitgelegd hoe het
lichaam van paard en ruiter in elkaar zit en hoe het functioneert.
Door iemands lichaamsbewustzijn (m.b.t. spanningen, blokkades,
voorkeurshoudingen en -bewegingen) te vergroten, kunnen blessures
worden
voorkomen en de kans op rugpijn verminderd. Dit doen we door middel van
ontspanningsoefeningen gebasserd op verschillende leerscholen en door
conditie- en spierversterkende oefeningen om de coordinatie en balans te
verbeteren. Daarnaast gaan we aan de houding werken, en in het bijzonder
de
zithouding te paard.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-02 12:17

Het nieuwste grote paardenras met comfortable toltachtige beweging is de Singlefooter, vrij prijzig, maar misschien wel het overwegen waard.

Kijk op www. singlefooter.nl geloof ik of www. singlefoot.nl..?? Zoiets in ieder geval! Haha!

Een IJslander is ook erg leuk hoor! Verder sluit ik me aan bij de rest: Fauve verkopen, jaartje wachten tot na je studie en dan gewoon weer voor een leuk paard gaan, waar je geen pijn in je rug op krijgt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 32 bezoekers