Zonnebrand creme

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Zonnebrand creme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 09:38

Een tijdje terug heb ik eens ergens gelezen dat je eigenlijk geen zonnebrand creme voor mensen mag gebruiken voor je paard... Het schijnt dat de haren dan verdwijnen en niet terugkomen.... Verward
Hebben jullie daar ooit van gehoord, want nu met die zonnige dagen moet ik toch echt een aantal van mijn paarden goed insmeren omdat ze anders echt heel erg verbranden.... Momenteel smeer ik gewoon met factor 30 van delial.... Ik heb speciale creme gezien op internet voor paarden, maar die is verschrikkelijk duur en de beschermingsfactor is veel lager, en die moet toch zo hoog mogelijk zijn voor de overo's en ET (cremello)...

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


vanja

Berichten: 597
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: bij de zee... en bos, in noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 09:55

hhmmm nooit van gehoord dat de haren verdwijnen, ik gebruik nivea baby zonnebrand met factor 35 en watervast en ik merk niets van dat de haren weggaan.
de zonnebrand die speciaal voor paarden zou zijn is volgens mij dezelfde als die voor mensen alleen veel duurder en ik kan me ook niet voorstellen dat er een fabriek is die zijn productielijn gaat inrichten voor wat paarden zonnebrand
het lijkt mij ook dat de huid van een paard niet zoveel verschild met die van een mens

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 10:59

Wij hebben jaren geleden voor ons paard (grote witte bles) ook gewone zonnebrandcreme (de hoogst mogelijke factor, waterbestendig) gebruikt.

I haven't lost my mind, it's backed up on disk somewhere.

Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:29

Geen last van, ik heb op dit moment een merkloze olie, factor 20, watervast! Ze hebben beide geen last van rode neuzen meer!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:36

Dat van die haren heb ik ook nog nooit gehoord...en idd gewoon zonnebrand voor mensen...
Wat ook goed helpt is een lapje van badstof (of bijvoorbeeld washandje) aan het halster naaien, dat beschermt dan de neus tegen verbranden!

Kijk wel uit met de stoffen die in de zonnebrandolie zitten....niet iedere pony kan tegen die stoffen (net als met uiercreme die moet je zonder geurstoffen(parfum) nemen!)

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:40

Ikzelf neem altijd producten voor babay's voor mijn paarden, omdat daar vaak minder schadelijke stoffen inzitten. Die van mij hebben dus zonnecream van Nveau of in het zonnetje van zwitsal. Op die manier geen verbrande neus en lippen meer en al zijn harekes staan er nog op (na 22 jaar en heel wat smeren)

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:43

onze pony hebben er ook heel erg last van daarom smeren we ze s'morgens in met uierzalf en sávond weer en dat helpt super goed hoef je niet telkens zonnebrandolie kopen.en dit is veel goed koper en je doet er langer mee

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:47

Ehm maar uierzalf brand toch enorm in de volle zon?!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:48

Ik heb zwitsal factor 30..
Nooit van gehoord dat de haren verdwijnen..
En anders was Bijou dr neusje nu al kaal Vork

♥ Bijou is verkocht!.. L+9 & M1+5
[TK] exclusieve RABOBANK deken

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:14

Ik smeer zonnebrand op zijn roze snuit. Daar zat toch al geen haar.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:21

Ik smeer ook van die goedkope zonnebrand creme bij mijn paardje op zijn neus. Doe ik al jaren, ze heeft namnelijk een roze vlek op der neus, ie zowiezo al heel gevoelig is. Dus die smeer ik elke morgen lekker in. Maar geloof niet dat het kwaad kan. En ze heeft nog steeds haar op haar neusje Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, Charaz en 37 bezoekers