Fillmpie: niet alle orca's zijn altijd lief...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Fillmpie: niet alle orca's zijn altijd lief...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 23:46



796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:58

Tamelijk lieve orca dat 'ie z'n batterij vlijmscherpe tanden thuishoud...

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 00:02

Nou, dat zei ik dus ook al! Hij wou gewoon even een punt maken en heeft die man niks erg bezorgt!

Of wat dacht je van een tijd onder water houden?
Je weet natuurlijk ook niet wat er vooraf aan was gegaan...

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 01:00

Carlaa schreef:
Hij wou gewoon even een punt maken en heeft die man niks erg bezorgt!
Maar is dat omdat hij dat niet wilde, of omdat die man hem zo knap van zich af kon houden/geluk heeft gehad?

Ik moest trouwens ineens aan de Titanic denken toen dat vrolijke muziekje begon terwijl die man bijna aan stukken gereten werd. Haha!

Kerstmuts

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 01:08

Ik denk dat hij het niet wilde, omdat ik geen 1 keer zijn bek open heb gezien of een poging tot. Dan nog, die man kan wel proberen om zijn bek dicht te houden, maar dat lukt je nooit.

Vandaar dat ik dat dacht eigenlijk...

Maris_Winner

Berichten: 426
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:55

Hij had hem ook natuurljk dood kunnen bijten Haha!

Bokkende Schimmelrijder # 1 Party!!
Shandy...ik zal je nooit vergeten lieve meid!! 02-05-1976 - 28-01-2005
Winner: L1 + 7

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:20

Ik vind de orca best lief, nog, als ik zo de hele dag in een veel te klein zwembad zou moeten liggen, zou ik ook wel iets uithalen.
In ieder geval houd die man zich ook aardig kalm zeg. Hij blijft gewoon aanwijzingen proberen te geven.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]


HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:45

Ik denk dat die trainer idd 'geluk' heeft gehad. Ik heb wel eens een filmpje gezien waar een orca met een zeehondje aan het 'spelen'is: als een kat met een muis. Dat zeehondje vloog telkens door de lucht en maakte onwrijwillig tientallen salto's voor hij weer weggeslingert werd en met de orca staart uit het water werd gewipt.... Dat kunnen orca's vast ook met mensen doen (brrr).

Die trainer krijgt hem wel weer onder controle: erg impressive! OK dan!

Moet er niet aan denken om zoiets live te zien.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:44

inderdaad knap zoals die trainer hem weer helemaal rustig krijgt. Hij springt tenminste niet meteen het water uit na dit voorval..

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:49

Ik heb dit gisteren gezien op SBS... De trainer wilde er wel uit, maar de orca hield dat tegen.
Ik vind dit nog netjes, als ik die orca was geweest PFFFFF, dan was hij er niet zo vanaf gekomen. De trainer werkte trouwens al 10 jr met deze orca.
Ik vind dat zo'n beest gewoon thuis hoort in de oceaan!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:39

Had het vanochtend gezien op het RTL ontbijtnieuws
Bizar hoor, maar eigenlijk begrijpelijk. Paarden doen ook niet altijd wat wij willen Maar gelukkig was deze orka echt zacht"aardig", hij had hem zo kunnen doden als hij wou.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:00

filmpje doet het niet...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:06

Ik denk dat deze orca nog niet helemaal door het dolle was, hij dook alleen op de man (man heeft waarschijnlijk geleerd dat hij dan onder de orca door moet duiken, omdat ik dat hem de hele tijd zag doen). Het duurde wel even voordat hij op hield. Je ziet trouwens wel dat de man niet snel weg probeert te zwemmen, dat zou de orca waarschijnlijk razend maken.

... And we like all the fluffy animals.


Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:14

Hoe zou je zelf zijn heel de dag in zo'n zwembad luisterend naar een persoon die je kunstjes wil leren Scheve mond , die orca had die man beter doodgebeten , vind het echt ziek , dierentuinen , dolfinariums.... enz. !! Orca's , dolfijnen etc. horen thuis in de oceaan niet in een of ander klein zwembad !!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:36

Spikkel schreef:
Hoe zou je zelf zijn heel de dag in zo'n zwembad luisterend naar een persoon die je kunstjes wil leren Scheve mond , die orca had die man beter doodgebeten , vind het echt ziek , dierentuinen , dolfinariums.... enz. !! Orca's , dolfijnen etc. horen thuis in de oceaan niet in een of ander klein zwembad !!

En hoe denk jij over het paardrijden dan? Schijnheilig
Paarden staan (als ze het redelijk goed hebben) in een hok van 3x3m, worden voor 2 uurtjes er uit gehaald om te doen wat de eigenaar wilt, en als hij niet luistert krijgt hij met de zweep er van langs.
Ik heb het hier dan wel over een doorsnee paard. Laten we het maar niet hebben over manegepaarden of marktpaarden Scheve mond

Die orka's hebben het zo slecht nog niet. Als ze in de natuur zouden rondzwemmen, zou er ook op hun gejaagd worden.

Spikkel, dit was echt geen persoonlijke aanval, het ging om wat je schreef.

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:49

Kusia schreef:
En hoe denk jij over het paardrijden dan? Schijnheilig
Paarden staan (als ze het redelijk goed hebben) in een hok van 3x3m, worden voor 2 uurtjes er uit gehaald om te doen wat de eigenaar wilt, en als hij niet luistert krijgt hij met de zweep er van langs.
Ik heb het hier dan wel over een doorsnee paard. Laten we het maar niet hebben over manegepaarden of marktpaarden Scheve mond

Die orka's hebben het zo slecht nog niet. Als ze in de natuur zouden rondzwemmen, zou er ook op hun gejaagd worden.

Spikkel, dit was echt geen persoonlijke aanval, het ging om wat je schreef.


Ja weet ik . Paarden die heel de dag op stal staan vind ik ook niet kunnen en de manege waar ik rij staan de manegepaarden 24/24 buiten Knipoog. En ja er zijn ook mensen die hun paarden kunstjes leren , allemaal heel leuk en mooi , maar als je daar bij nadenkt vind ik dat echt onzin. Maar ik vind een orca nog iets anders als een paard , weet niet waarom , maar dat dier is zo groot en machtig en heeft gewoon vrijheid nodig , alle dieren trouwens , ook paarden . Maar veel valt er niet aan te doen.

Duhelo

Berichten: 28506
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:53

ben ik de enige waarvan de pc een foutmelding geeft als ik het filmpje probeer te openen?

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 22:54

dutske, ik had het eerst ook.
Je moet het filmpje opslaan, dat heeft bij mij gewerkt.
Je klikt op de link met je rechtermuisknop en drukt op 'Doel opslaan als...'

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 23:35

Hey, dat is vaag! Ik kon hem gewoon via de link bekijken! En zo lang duurt hij helemaal niet om te laden dacht ik!

Nou ja, gelukkig kan iedereen hem zien, jij nu ook Dutske?

fenja

Berichten: 3435
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 07:17

hey jij was er wel snel bij zeg gisteravond in sbs 6 in het nieuws kwart voor elf was het er ook op het is van de week gebeurd

Strooigoed [o]

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 11:53

Ja, dat is mijn wip die daar altijd zo snel mee is! Handig he? Haha!

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:50

ik heb het gezien op het jeugdjournaal. die hadden een intervieuw met een orcatrainer uit nederland.
die vrouw zei dat het niet echt aggressief gedrag was, als de orca echt wou, kon hij hem makkelijk doden.

de trainer kende de orca al 10 jaar. dus vreemden waren het niet vanelkaar.

De vogeltjes doen het......... de bijtjes doen het...... zullen wij het ook doen?!
nee joh gekkie, wij kunnen toch niet vliegen!! Bloos

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 17:43

haha wel grappig filmpje..zou alleen niet op zo'n moment in dat water willen zwemmen denk ik Tong uitsteken

Amigo...You're Always On My Mind....

Hardcore For Life
17 - 12 - 2005 Nightmare!!

Ditta

Berichten: 2567
Geregistreerd: 08-07-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 22:28

hoort het niet bij de show? want die mensen bij de kant (die trainers) blijven namelijk nogal rustig.

Just say yes, just say there is nothing holding you back..

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 23:24

Ditta schreef:
hoort het niet bij de show? want die mensen bij de kant (die trainers) blijven namelijk nogal rustig.


Nee dus. En die trainers konden ook vrij weinig doen denk ik!

:+: May the horse be with you :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers