Ontstoken oog. Wat moet ik er aan doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Svdh
Berichten: 571
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Montfoort

Ontstoken oog. Wat moet ik er aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 08:00

Dat heb ik weer. Ga ik bijna op vakantie heeft mijn paard een ontstoken oog (zo ga ik nog makkelijker weg uhum).

Maar weten jullie wat ik hier het beste aan kan doen?? Want hoop wel dat het over is als ik op vakantie ga.


Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:03

gekookt afgekoeld water met Kamille thee. Dat op een doekje doen en het oog mee schoon maken. Je kan ook zelf de dokter bellen en zeggen dat je een onstoken oog hebt. Je krijgt daar dan een zalfje voor en dat zalfje kan je op je paard zijn oog smeren. Niet zeggen dat het voor je paard is maar zeggen dat het voor jezelf is. Gewoon doen!!!

mustangscas

Berichten: 117
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Piershil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:07

Dat wou ik net zeggen Lachen

ellepel

Berichten: 47257
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:08

bij de dierenarts kost caf+ maar iets van vijf euro...
dat is vitamine a oogzalf tegen ontstoken ogen, en je kunt het bij elke dierenarts zo kopen.....

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:11

Bij de dokter kost het je niks omdat je bent verzekerd en het ligt binnen no time klaar bij de apotheek!!!

Svdh
Berichten: 571
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 08:15

helpt dat echt? Ik bedoel zalf bij de dokter vandaan?


Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:16

ja natuurlijk helpt dat. Een onstoken oog bij een mens is precies hetzelfde als bij een paard. En het zalfje bij de dokter is dus goed spul.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:17

Sjonge jonge.. Gat het nou echt om die 5 euro

Ga gewoon even langs je DA en vertel je verhaal. EEn DA heeft de juiste middelen voor dieren een HA niet.

Mijn fjord had het vorig jaar ook, iedereen liep maar te stuntelen met thee etc etc, ik ben gewoon naar de DA gegaan heeft me een paar euro's gekost maar met een paar dagen was het weg.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Svdh
Berichten: 571
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 08:21

Ja heb net de DA al gebeld maar had een meisje die wist er niks van of ze er een zalfje voor hadden maar ze ging het even navragen en dan belt ze me terug. Dan haal ik het meteen even op uit mijn werk en hoop dat het dan snel weg is.

Svdh
Berichten: 571
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 08:27

Ja wordt ik terug gebeld moet ik nog een dag wachten van de DA en als het morgen nog is dan komt hij langs. Maar wil gewoon een zalfje. Dus ga nu ff andere DA bellen.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:33

En misschien een vliegennetje of kap kopen om de vliegen weg te houden, zodat het niet nog verder gaat irriteren.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:36

Ik heb laatst druppels gehad van de DA. Werken prima Haha! Een vliegenkap werkt ook heel goed om het preventief tegen te gaan Knipoog Nu Winnie dagelijks zijn kap opheeft heeft hij geen last meer van zijn ogen Haha!

Ik heb de DA druppels gevraagd en zalf gekregen, hij heeft er nu al weken geen last meer van ( ff afkloppen )

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:41

je moet gewoon dat tubetje van caf halen, een klein blauw tubetje, zes euro dacht ik?Werkt geweldig en je bent er zo van af!!

Svdh
Berichten: 571
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 09:56

Ja heb andere dierenarts gebeld en daar kan ik vanavond een tubetje zalf ophalen. Hij staat vanaf vandaag ook in het land met een vliegenkap.

bluehunter

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:41

ik weet niet of je een boer kent. maar die hebben droogzetter. dit is voor de koeien om de uiers ''droog te zetten'' en dit help ook supper tegen prut/ ontstoken ogen. is aangeraden door mijn da. maar officeel mag het niet, ik mog ook niet zeggen dat hij het gezegd hat Lachen

lore
Berichten: 349
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: Deurne (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:47

Laat toch maar de DA kijken, mijn paardje had dat ook, in het begin ook zalfje meegekregen van de da zo (zonder kijken). Bleek terug te komen en maanblindheid te zijn, heeft daarna heel veel behandelingen nodig gehad. Dus zeker niet prutsen, maar DA laten kijken en beoordelen.

gentlelover

Berichten: 142
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Ergens in Noord Holland ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:10

gekookt water en dan afkoelen en voorzichtig schoon maken helpt dat niet DA laten kijken goed idee Knipoog

silvana is een lieverd!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _xManadisx_, Eve_16, HappyFlow, LiDi, Rubio en 24 bezoekers