ik wil nu, onmiddelijk een passend zadel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

ik wil nu, onmiddelijk een passend zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-02 15:21

ik wordt niet goed van zadels..

mijn eigen zadel ben ik net 2 weken kwijt geweest omdat de boom gebroken was. (wat ik helemaal niet wist en per toeval ontdekt is)
nou heb ik dat ding 2 weken terug, en ik vond hem al niet helemaal perfect zitten, maar omdat ik er zelf nou ook weer niet zooo veel verstand van heb en er een dikke gelpad onder lag, ben ik er mee blijven rijden tot ik van stal zou veranderen.
daar stikt het nl van de deskundige mensen, en die wou ik eens om een oordeel vragen. nou, ging ik er daar zaterdag voor het eerst op zitten.. en ik merkte meteeen dat er iets mis was. zadel ineens naar mijn idee een stuk dichter op de schoft, en bovendien liep graziano met zijn hoofd heel hoog en oren plat in de nek, wat hij alleen doet als er echt iets mis is.

ik terug naar stal, en ik vroeg aan de stalhoudster en een andere paardeneigenaar wat zij ervan vonden. oordeel was dat de kamer veel te smal was, en daarom het zadel op zijn rug drukte. ( dit was het niet precies, weet het niet anders te zeggen)

ik balen.. hoe kan zo'n zadel nou 'ineens' zo fout liggen? hij lag dan wel al niet helemaal perfect, maar zo erg.. zou er tijdens het vervoer iets mis zijn gegaan? kan het me niet voorstellen.

maar goed, eenmaal thuisgekomen belde ik een ruitersportzaak (waar de boom ook gemaakt was). mevrouw aan de lijn dacht dat de kamer niet verbreedt kon worden, omdat hij ook een erg hoge schoft heeft, en het zadel dan lager kwam te liggen en weer op de schoft.

ik was er al niet zo happig op mijn zadel weer god mag weten hoe lang kwijt te zijn , dus voreg ik of ze eventueel nog tweedehands dressuurzadels had liggen. ja, dat hadden ze wel. mijn zadel kon ook ingeruilt worden...

mijn lieve mams over gehaalt langs Hierden te rijden, en die had 2 zadels mee om te passen of het wat was.
gisteravond gepast.. maar allebei drukte ze. we hebben met de stalhouders alle zadels die op stal beschiktbaar waren gepast, en uiteindelijk bleek alleen 1 vreselijk dure KN dressuur te passen.
ja, en om een nieuwe KN aan te schaffen wordt mij toch wat te duur..

begin lichtelijk wanhopig te worden, is het dan niet mogelijk gewoon een lekker zittend, en vooral GOED passend dressuurzadeltje te vinden, wat ook nog betaalbaar is?
mama gaat morgen weer terug, en kijkt of ze er nog meer hebben liggen.
het liefst had ik natuurlijk gewoon gehad dat er iemand langskwam met zadels, maar dat doen ze alleen voor nieuwe.. wel logisch, maar toch balen.

nu heeft graziano trouwens ook nog een drukking op zijn rug van het springzadel van mijn (waarschijnlijke) instructeur, omdat die redelijk goed leek te liggen en ik daar zondag een rondje mee gestapt heb.
maar het lag dus toch niet.
arme grassie.. leuk hoor een paard met zo'n moeilijk ruggetje.

het is een nogal vaag verhaal geworden, ik weet het Schijnheilig ik snap het zelf niet eens helemaal.
hoe kan mijn zadel nou ineens niet meer passen?

hij is trouwens ook wat aan de magere kant, dat zal ook wel invloed hebben gehad op het zakken van het zadel naar zijn schoft.

maar goed, graziano heeft nu dus vakantie, bij gebrek aan zadel en met rugdrukking. die vakantie zal hij vast niet erg vinden..
ikke wel. (ik gun het hem wel natuurlijk, maar ik had liever gewoon door getraind. nu kan ik eindelijk les krijgen.. zonder zadel dan maar he Knipoog )

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 15:48

ik heb gehoord dat een gebroken boom nooit goed gemaakt kan worden. niet zoals hij was, maar of dat klopt Verward

A&N
Berichten: 165
Geregistreerd: 21-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 15:50

wat banketstaaf dat je zadel opeens niet meer past! Huilen
Maar ik denk dat je je ouders gewoon moet over halen om dat dure zadel te kopen, dan heeft je paard geen last van zijn rug en zit jij goed! ik had ook zoon een en ze bevallen heel goed en gaan lang mee!!
nou iig suc6 er mee

groetjes

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 16:54

poedersuiker dat je zadel niet goed ligt, als je paard zo`n moeilijke rug heeft zou ik een zadel aan laten meten en op maat laten maken. Een goed liggend zadel is heel belangrijk, en dan moet het voor jou ook nog lekker zitten.

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 16:54

hoi,

ik heb dus precies het zelfde met mijn wintec zadels.
Die lagen eerst altijd goed en nu zakken ze op de schoft.
Ik ga nu morgen kijken voor een 2dehands kn zadel. hopen dat deze goed ligt Lachen
en morgen komt er ook iemand langs van de ruitersportzaak met vzh zadels.

Ik snap het dus ook niet hoe het kan en zelfs de mensen van de ruitersportwinkels snappen het niet.

Succes met het zoeken naar een ander zadel en ik hoop dat je er 1 kan vinden.

groetjes,
linda

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 22:26

ik wilde ook een ander zadel voor mn paardje maar dat bleek ook best moeilijk te zijn!! ik had er een paar gepast maar steeds te krap bij zn schoft... Koe

maar na een tijdje zoeken heb ik dan vanmiddag toch een goed passend zadel gevonden hoor!!! Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 22:41

Ahh, wat vervelend nou Maaike, hopelijk vindt je een snel een goed passend zadel anders een baantje ofzo zoeken en het sparen voor het KN zadel Knipoog

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 19:39

Hoi Party!!

Als ik jou was zou ik me eens goed laten informeren door een goede zadelmaker. Mijn zadel komt bij Fugers in Soest vandaan, op en top service! Hij heeft nieuwe zadels maar ook veel tweedehands zadels en rijdt door het hele land om mensen van dienst te zijn. Het maakt hem niet uit waar hij naar toe moet rijden en het maakt hem al helemaal niet uit of hij een eind moet rijden terwijl diegene alleen een tweedehands zadel wil kopen. Ook komt ie rustig 3x terug met andere zadels en hij zal je niet zomaar een zadel aan proberen te smeren!

Als je het adres wil moet je me maar ff pben

Veel succes Knipoog

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 22:14

Pff zo heeft mijn paard afgelopen zomer 3 maanden stil gestaan.
Ik heb een zadel laten aanmeten bij mijn paard en vond de kosten nog meevallen.
Het was zeker niet duurder dan een KN oid.
Het verschil mocht er trouwens wel zijn, hij loopt beter dan ooit.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 22:25

cloris schreef:
Pff zo heeft mijn paard afgelopen zomer 3 maanden stil gestaan.
Ik heb een zadel laten aanmeten bij mijn paard en vond de kosten nog meevallen.
Het was zeker niet duurder dan een KN oid.
Het verschil mocht er trouwens wel zijn, hij loopt beter dan ooit.


jij bent verwend met je superzadeltje, ik wil er ook ooit nog eens zoeen.

en idd, hulsebosch is goedkoper dan KN en ik vind ze veel lekkerder zitten en mooier ook.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 22:27

Jaaa ik weet het, het zit echt heerlijk, maar het belangrijkste is dat het bij Piep goed ligt.
Enne ik heb er wel een vakantie voor moeten laten hoor Haha!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-02 13:20

napoleon schreef:
Hoi Party!!

Als ik jou was zou ik me eens goed laten informeren door een goede zadelmaker. Mijn zadel komt bij Fugers in Soest vandaan, op en top service! Hij heeft nieuwe zadels maar ook veel tweedehands zadels en rijdt door het hele land om mensen van dienst te zijn. Het maakt hem niet uit waar hij naar toe moet rijden en het maakt hem al helemaal niet uit of hij een eind moet rijden terwijl diegene alleen een tweedehands zadel wil kopen. Ook komt ie rustig 3x terug met andere zadels en hij zal je niet zomaar een zadel aan proberen te smeren!

Als je het adres wil moet je me maar ff pben

Veel succes Knipoog


ja, ik heb idd fugers gebelt, en nou hebben we een afspraak voor dinsdag Lachen
hij klonk heel aardig, dus ik hoop dat het lukt.

ik heb op het moment een zadel wat ik eventueel kan kopen van een meisje wiens pony verkocht is..
heb er gister ff op gezeten, maar ik vond het niet echt super liggen. de schoft ligt wel vrij, maar net naast de schoft drukt het nog al.(ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar ik vond hem nogal strak liggen, drukkerig)
het is een duur zadel, en ik heb er niet echt een goed gevoel over, dus ik koop dan liever bij Fugers een echt goed liggend zadel.
dan is er meteen iemand bij die er echt verstand van heeft Party!!