wat een dag vanalles mis ....paard op de weg..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

wat een dag vanalles mis ....paard op de weg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 23:10

hallo,

Het was me een dag vandaag...
Kom met pintojuh op stal aan..bij n verzorghafjes...
Belt mathijs dat hij zo komt ...ok hij was er al snel en zo te merken beetje cago...
Hij was gebeld rond etenstijd dat de omheining kapot was en dat er paarden door de draad waren....
thesi heeft dus een wond bovenaan net achterhaar voorbeen...precies het beweegpunt van der been....balen dus want ze loopt moeilijk en 15 aug is het hiet keuring en kan ze niet mee

Later ging mathijs fietsen met arriffa...ging helemaal goed niks aan de hand er was niks eng enzo OK dan! ze doet eht goed joh!!zo vaak is ze nog niet op straat geweest maar het gaat wonderbaarlijk goed...
Nou mathijs had arriffa op stal gezet en ik ging haar even snoepjes geven...hoor ik ineen GVDMMEEEE... Verward
Ik kijken zie ik 2 paarden voorbij scheuren en krijg ik er 1 in mn hand geduwd.... Verward
Tamilena en aylin waren de weg opgerent!!! het touwtje was niet dcht!!
temilena is een 10 jarige haf zonder veulen en aylin is het veulen van alvera maar die had ik dus vast Bloos!
Snel al vera op stal gezet en met het touw erachter aan...
mathijs en de mensen die er wonen erachter aan ook...
Komt ze ineens aangerent staat dat vroutje: ZE RENNEN ME TUIN IN HOU ZE TEGEN!!!
Ik erachter aan en in een hoek gedreven samen, en toen kon mathijs ze gelukkig pakken met het touw wat ik meegenomen had... OK dan!

Flink op der mieter gegeven...(stom was niet paard zn schuld want touw was neit dicht maar ze schoot de wei uit wat niet mocht moest er amar 1 hebben)

Nou terug op stal gezet...en later alles weer rustig en de rest van de paarden binnen gehaald...
Gingen we de wond van thesi dr wond afspoelen....
Het is echt dik joh...echt zielig voor het beestje en is al zon drammertje dus nog lekker vervelend doen en weer een halstertouw kapot getrokken , dit keer maar 1 Haha!
Betadine erop en ook lekker op stal...

Nou het was een drama dag , het was echt stressen paarden op de weg...
Ik stond naderhand nog even te trillen joh echt schrikken..
Maarre eind goed, al goed OK dan!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:10

Je hebt van die dagen...

Je moet maar bedenken dat je nu zoveel op 1 dag hebt gehad, dat je de komende tijd geen pech meer zal hebben.

Hopen dat Thesi d'r been snel geneest!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 21:54

ja het is te jhopen dat er neit te veel meer gebeurd...
En idd hoop ik dat het wondje snel goed geneest misschien kan ze nog mee dan...
de eigenaar baalde er flink van..

pinotjuh

Berichten: 165
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:45

Ja het was weer een geweldige dag inderdaad en Mathijs was er inderdaad wel cago over ja kan ik me ook wel voorstellen hahah
Nu maar hopen dat de wond snel geneest en ze toch mee kan met de keuring
xxjaninne

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 23:47

ja idd....
dan gaan ze hopelijk toch allemaal mee Haha!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:10

De shetlanders bij mijn pony ontsnappen ook heel vaak...
En dan rennen ze altijd richting de weg, en dan gan ze toch inens naar links de schuur in... doodeng, ik sta dan ook te trillen op mijn benen

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 11:56

ja idd je schrikt je dood....
en het paard van mn vriendin is ook al op ee auto gerend met een buitenrit en die hebben we dus verloren , en telkens als er een weg schiet(bijna nooit gelukkig) dan zie ik dat weer voor me en ben ik heel bang....
maar gelukkig is alles weer goed!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:15

dat is wel schrikken,
maar ik las dat je daarna het paard op zn mieter gaf,en dat vind ik niet kunnen,
een paard weet als die eenmaal gevangen is niet meer wat hij fout heb gedaan..dus om hem daarna nog straf te geven vind ik niet echt kloppen..

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 18:17

Saskia9 schreef:
dat is wel schrikken,
maar ik las dat je daarna het paard op zn mieter gaf,en dat vind ik niet kunnen,
een paard weet als die eenmaal gevangen is niet meer wat hij fout heb gedaan..dus om hem daarna nog straf te geven vind ik niet echt kloppen..


Ik was echter niet degene die haar strafte het is mijn verzorgpony niet mijn eigen paardje anders was dat niet gebeurd....
Maar ik heb niks tegen de eigenaar in te brengen het zijn tenslotte zijn paarden...
Als het mijn paard was geweest was het heel anders gegaan...en had ik haar zeker niet zo gestraft...want ik was het er niet mee eens dat hij het deed...
Sluit me aan bij jouw stelling