Hele vreemde primeur !!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Hele vreemde primeur !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 23:26

Hi,

Vanavond zag ik tot mijn opperste verbazing dat mijn paard voor het eerst (tenminste dat ik weet) in de drinkbak gemest heeft. Ik heb nog van de staleigenaar nog van mijn bijrijdster nog van degene die de stallen schoonmaakt ooit gehoord dat ze dat eerder gedaan heeft.
Ik maak de drinkbak zowiezo regelmatig schoon met een borstel maar ik heb nog nooit ook maar mestrestjes gezien.

Heeft iemand hier zoiets eerder meegemaakt ?


Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:28

Ja dat had domi vroeger ook. Vroeger had ze een stal met een drinkbak achter in de hoek. Domi is een soort 'zindelijk' en doet al haar behoeftes achter in d'r stal. Per ongeluk soms dus ook in de drinkbak. Nu staat ze in een stal met voorin een emmer om te drinken. Nu heb ik dat dus niet meer.

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:29

die van mij doen het ook af en toe.
Ik heb wel eens gehoord dat het met aardstralen te maken heeft, waar je paard zn poepplekje heeft, als dat net bij de waterbak is heb je dus pech, en zul je de waterbak moeten verschuiven.....
of een sensor eraan, als er een paardenkont te dicht bijkomt, dat ie dan water gaat spuiten....

A0000
Berichten: 3021
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:31

whahaha ja die sensor is wel een idee.... mijn paardje deed t ook wel eens... in zn nieuwe stal trouwens nog nooit volgens mij...

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:32

Ja hoor, heb ik wel vaker gezien. M'n pony doet het eens in de zoveel tijd, ik denk 1 keer per jaar ofzo, niet echt dramatisch dus. Om dezelfde reden als Merens geeft, mijn pony trekt zich graag terug als het druk is in de gang (veel kinderen), en ja dan gebeurt er weleens zoiets he? Haha!
Mijn paard mest echt door zijn hele stal heen, en heeft tot nu toe *gelukkig* alleen 1 keer de voerbak weten te vinden Haha!

:+: May the horse be with you :+:

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 23:35

Het vreemde is dat de plek onder haar drinkbak normaal de pisplek is en de andere kant haar mestplek.

Respect is de basis van een grote vriendschap, Yfande 19-juni 1993 - 26 oktober 2009
De paarden van de hoop galoperen, maar de ezels der ervaring lopen langzaam


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:37

Aardstralen?! *proest* *LOL*
Ik geloof meer in: Laat het vallen waar je toevallig staat! En als daar dan een drinkbak onder zit, dan is dat pech...
Zolang het niet structureel wordt zou ik er niet teveel achter zoeken.

Nulla tenaci invia est via

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 07:32

Tja, komt wel vaker voor. Als ze daar staan en laten vallen, is het prijs zeg maar... Helaas had ik dat met een paard regelmatig. Dat is dus de drinkbak uitscheppen met een kopje oid en anders met een plastic zakje om je hand. Schoonmaken en opnieuw vol laten lopen...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:54

Paarden zijn gewoontedieren en die poepen veelal op dezelfde plaatsen. Imker poept ook altijd bij zijn drinkbak in de buurt en soms vergist hij zich een paar centimeter, waardoor hij in de drinkbak poept.
Ze doen het iig niet expres.

Toos paardloos

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:00

Margreet schreef:
Aardstralen?! *proest* *LOL*
Ik geloof meer in: Laat het vallen waar je toevallig staat! En als daar dan een drinkbak onder zit, dan is dat pech...
Zolang het niet structureel wordt zou ik er niet teveel achter zoeken.


nou nee, de meeste paarden hebben echt wel een vast plekje waar ze poepen, en niet toevallig waar ze maar staan (ok sommigen dan :p)

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:05

Als je drinkbak in een hoek hangt, dan kun je er een kettingje voor hangen, zodat ie niet meer met zijn kont erbij kan komen.

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:17

Winnie poept ook waar hij staat Haha! Bij voorkeur bij de staldeur.. Nagelbijten / Gniffelen

yfande

Berichten: 1624
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 12:41

Hi,

Misschien was ik niet helemaal duidelijk, maar haar poeplek is normaal aan de andere kant, nooit eerder vertoond dat ze ten eerste in de drinkbak mest maar ook niet daaronder.

Respect is de basis van een grote vriendschap, Yfande 19-juni 1993 - 26 oktober 2009
De paarden van de hoop galoperen, maar de ezels der ervaring lopen langzaam


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flinty, Flowerhorse7, MiekeFS en 88 bezoekers