Divoza

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Divoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 19:24

Ik heb dringend transsportbeschermers nodig. Maar wil niet zo heel veel geld uit geven omdat ze eigenlijk toch bijna nooit nodig heb. Je zou dan zeggen leen ze dan bij iemand op stal. Maar dat is nu ook zo'n gedoe omdat ik mijn pony 100 km verderop ga neer zetten. En om dan nog een keer heen en weer te rijden om ze terug te brengen is ook zo'n gedoe.

Ik had nu dus transsportbeschermers gezien bij divozo voor 25 euro.

Nylon transportbeschermers (bst.nr.: 60800)
Sterke transportbeschermers met fijne bontvoering. Voorzien van kroonrandbescherming. Makkelijke klittenbandsluiting om snel aan te brengen. Per set = 4 stuks.
? 24.95

Afbeelding

Weet iemand ze deze ook in pony maat hebben en of het een beetje kwaliteit is? Of weet nog iemand waar ze goedkope transpoetbeschermers hebben.

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:33

Ik heb geen ervaring met de beschermers, maar je zou ook bandages met stevige onderlappen voor op de trailer omdoen. Als je ze toch niet zo heel veel gebruikt.. is dat misschien een goedkopere oplossing..?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:41

Zulke beschermers heb ik ook, zijn prima dingen hoor! Ik heb maatje full voor mijn E-pony.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 20:00

maat full voor een e-pony? Dan vallen die dingen ook klein.
Weet je misschien in welke maten deze verkrijgbaar zijn. Want dat stond er niet bij. Heb namelijk een fjordje van 1.32. Met kleine beentjes. Had pony peesbeschermers gekocht van protec nr 1 en die waren al een beetje aan de grote kant.
Ja zat zelf ook te denken aan onderlappen en bandages. Bandages heb ik nog wel liggen. Van die werk, stal en transsport dingen. Wat voor onderleglappen kan ik dan het beste kopen. Heb het liefst toch transsportbeschermers. Ben een beetje lui.

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:46

Ik zou gewoon bandages gebruiken als ik jou was. of heb je die niet? Als je die toch hebt is dat net zo makkelijk en het scheelt geld.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:48

bandages hebben een betere bescherming als transport beschermers, je kan zelf onderlappen maken, gewoon uit een oude wollen deken knippen

Fantabulouss

Berichten: 3355
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:52

die van mij komen nog uit de oertijd..maar ze werken wel..!!..maar weet dus niet waar je ze nu goedkoop zou kunnen halen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:30

Ik heb ook zulk soort transportbeschermers. Als je ze niet vaak gebruikt, voldoen ze prima .

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 21:32

Uhm tja ik heb een wollen deken. Maar die gebruik ik ook echt als deken. Anders gewoon van die dikke onderleglappen kopen? Bandangeren kan ik wel. Maar heb het nog nooit gedaan met onderleg lappen. Werkt dit een beetje het zelfde? Het lijkt mij nogal vrij lastig.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:33

Ik vind transportbeschermers veel handiger als bandages met onderlappen omdoen eigenlijk... Bovendien is dan de kootholte niet beschermd en als jouw paard dat nodig heeft...

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:36

Ik heb wel eens begrepen dat je beter géén transportbeschermers kan gebruiken dan die goedkope slappe dingen die afzakken (klinkt wel heel erg uit de hoogte Cool , maar het helpt vast als ik zeg dat ik ook die slappe had en na dit advies nooit meer transportbeschermers heb gebruikt). Die slappe dingen kunnen namelijk makkelijk afzakken, loslaten en dat veroorzaakt vaak meer ongelukken en stress bij het paard dan gewoon zonder die dingen op pad te gaan.

Ik zou dus zeggen, ga die dingen lekker voelen bij de Divoza en bekijk of de kwaliteit (stevigheid en plak van het klittenband) goed is.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:47

Ik kan ze wel voor je regelen, denk ik, bij ons op het dorp is een winkeltje(lees, op de ponyclub) daar heb ik ze ook zien liggen Lachen weet neit of het een pony was geloof het wel

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:50

bij bandages zijn de kootholtes ook gewoon beschermd hoor Knipoog je legt de lap om het been (vlak onder de knie tot aan de kroonrand) en je wikkelt de bandage er stevig, maar niet te strak omheen. je gaat gewoon helemaal door tot naar de kroonrand, let wel op dat je niet te strak om het gewricht bandageert. voor de zekerheid kun je ook nog springschoenen omdoen

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 22:07

hahahahahahaha Ik heb eigenlijk best medelijden met mijn pony. Hij is pas 3 en is altijd vervoert in veewagens. Toen ik hem kocht zonder bescherming om gezet in een 1 1/2 paards trailer die gehuurd was. Zaten alleen paniekhaken in. Horen we een kabaal achterin. Wij gestopt. Mijn vriendin (zat voorin ik achterin) de auto uit gerend ik er achteraan. Doet ze het deurtje open. Ze gilt ooooooooo oliebol en gooit het deurtje weer dicht. Ik helemaal geschrokken dat deurtje open gedaan. En toen had ik het echt niet meer. Ik kwam niet meer bij van het lachen. Had meneer de paniek haken los getrokken en had zich om gedraaid. Stond dus met zijn hoofd richting laadklep. Zijn dus niet altijd handig paniek haken. Of ik neem voortaan een 1 paards of een 2paards met tussenschot. Kan hij zich niet meer zo gemakkelijk om draaien. Maar vind het toch wel een prettig idee een beetje bescherming om. Denk dat ik maar naar divoza ga. Eerst kijken naar die transportbeschermers en dan anders onderleg lappen kopen.
Hebben jullie nog tips voor onderleg lappen?

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:10

gewone vilten zijn goed zat... of uit een oude wollen deken (picknickdeken) stukken knippen

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 22:29

Heb echt de bagger verstand van die dingen. Gewoon van die goedkope dingen dus?

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 22:30

Hahahaha dan mag ik wel twee uur van te voren beginnen met bandageren.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:33

jup, gewoon goedkope... is er niet iemand op stal die meer ervaring met bandageren heeft en je kan helpen??

marije1987

Berichten: 4489
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:13

Wij hebben deze ook als eens gekcoht een paar jaar geleden en ze zijn perfect als je ze maar weinig gebruikt. Maar ze scheuren wel snel als je paard erop gaat staan en ik vind het geen super kwaliteit(maar dat kan ook bijna niet voor die prijs). Ik heb nu BR's, die waren 75 gulden en die zijn echt super. Zeer stevig en goede kwaliteit. Maar zoals ik al zei, als je de beschermers maar weinig gebruikt en je gebruikt ze goed, dan zijn ze perfect. Lachen

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 23:13

Ja dat zal ik eens vragen. Ik kan wal bandageren maar dan zonder onderleg lappen. Nooit gedaan met. oo en mijn pony heeft nog nooit van die dingen om gehad. Hij heeft van de week voor het eerst peesbeschermers om gehad. Kreeg toen een soort spaanse pas. Hahahahaha Ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
Doen jullie eigenlijk ook nog een deken op in de trailer?

Seventje

Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: ergens in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:17

Ik heb ze ook en ik weet niet beter dat die transsportbeschermers een maat zijn. Ik had er om gevraagd bij Divoza in welke maat ze ze hadden en ze antwoorden dat het maar een maat is. Ze zitten goed bij mijn paard. Ze is 1.55 hoog maar dat zegt niet veel over de dikte van benen.

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:21

Bij www.piafferuitersport.nl hebben ze S en K transportbeschermers voor 24.95 Afbeelding

ik heb net zoiets en zijn prima en ik denk wel steviger dan die van divoza.

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 10:12

Ja die had ik ook gezien. Als ik ze laat opsturen dan duurt het te lang. Heb e zondag nodig. En ik heb geen idee waar die winkel szit.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:19

Toch (goede) transportbeschermers lenen en die per post terugsturen lijkt me het goedkoopst? Knipoog

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:53

Ik zou gewoon dikke fleecebandages gebruiken..
Maarja, als je ze perse wil zou ik dan ook die van piafferuitersport doen..