Vraagje over tien jarige en de pil!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Een tienjarig aan de pil of niet???

Poll eindigt op

Voor de veiligheid...ik zou het doen
9 (7%)
Veiligheid of niet...ze is veel te jong voor de pil
105 (92%)

Totaal aantal stemmen: 114


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Vraagje over tien jarige en de pil!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 22:03

Okee, hier gaan we dan met het vraagje...
Mijn dochter is net tien jaartjes geworden in april. Twee dagen na haar verjaardag werd ze ongesteld. Nu is mijn dochter best wel heel wijs en is niet echt een meisje die achter jongens aanrent. Helaas heb je er sommige van haar leeftijd die dit dus wel doen.
Ik zit dus met een lastige vraag en ik zal ook proberen uit te leggen waar mijn gevoelens liggen met deze vraag.
Nu is het bijna augustus en mijn dochter heeft dus ieder maand ongesteld netjes op tijd. Omdat er hier en overal op de wereld nare dingen gebeuren met jonge meisje ben ik vaak bang dat dit kan gebeuren met mijn kleine meisje. Ikzelf ben niet echt voor de pil op zo'n jonge leeftijd, maar...en God Forbid...wat als er iets zou gebeuren??? Zou dan de pil niet veiliger zijn??? Alsjeblief zie me niet verkeerd, maar het zijn toch vragen die door je hoofd gaan als moeder zijnde. Niemand is meer te vertrouwen en er gebeuren veel te veel nare dingen...

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!


Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:05

Mijn god... aan de ene kant, als je haar aan de pil doet... Dan lijkt sex voor haar wel makkelijker en 't zal haar denk ik wel een raar gevoel geven. Maar aan de andere kant, als je daar langs 1 tankstation rijdt en je ziet wat er hangt... Tjee... Ik zou het eens met een arts overleggen!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:07

Het lijkt me beter om het inderdaad met een arts te overleggen...
Want ik weet niet of het goed is om er op die leeftijd al aan te beginnen, er worden wel hormonen haar lijf ingejaagd dan...

Heb je het er al wel met je dochter over gehad dan?
Laatst bijgewerkt door Bettine op 27-07-04 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 22:07

Tja, het is zo moeilijk...zeer zeker omdat ze zo jong is. Ik denk niet dat ze er zo over zou nadenken hoor dat eenmaal aan de pil het makkelijker is om sex te hebben. Ze is jong en ze is helemaal niet geintereseert in sex. Maar het blijft inderdaad moeilijk!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:09

ik vind het een bizar argument om daarom een meisje van 10 jaar de pil te laten slikken. nare dingen kunnen gebeuren zonder of met de pil.

Amor Vincit Omnia

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:09

Ik zou het inderdaad met je huisarts overleggen
10 jaar is echt heel jong . DIt moet een heel dubbel gevoel voor je zijn. Heel vervelend .. Succes

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:10

Sorry hoor, tien jaar dan heb je het nog over een klein kind (o.k. wel in een lichaam wat al wat volwasseren gaat worden). En wat voor veiligheid dan, maak je je kind niet een beetje vroeg wijs dan als je haar nu al aan de pil doet, lijkt me toch enigzins een vrijbrief voor haar???
En dan de lichamelijk aspecten, lijkt mij helemaal niet gezond hoor zo jong al aan de hormonen, ze kan nog lang genoeg de pil slikken....

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 22:11

Okee...dit was gewoon een vraagje dus alsjeblief geen kattigheid!!!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:13

SuperPepeijn schreef:
ik vind het een bizar argument om daarom een meisje van 10 jaar de pil te laten slikken. nare dingen kunnen gebeuren zonder of met de pil.

Om eerlijk te zijn ben ik daar wel mee eens.
En voor de sex zou ik gewoon goede voorlichting geven, zodat ze zelf ermee komt dat ze de pil wil en een condoom, want zonder condoom schuilt net zoveel, of meer gevaar in als wat er toevallig op straat kan gebeuren.
Ik zou dus gaan voor goede voorlichting, zo'n jong lijfje vol met hormonen stoppen lijkt me niks, als het medisch niet nodig is.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:13

toen het meisje voor het eerst ging buiten spelen toen deed je toch ook geen kogelvrij vest aan?

Amor Vincit Omnia

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:14

10 jaar is ook heel vroeg om ongesteld te worden!!
Ik vind het een lastig punt, ik vind het veel te jong!! Ik vind mezelf zelfs te jong (15 jaar), maar ik snap wel dat je gevoelens zo liggen...
Wat vind ze er zelf van?

Nog even hier, nog even blijven
Zo is het goed - Acda & De Munnik

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 22:15

Oh echt pepijn...wat als er iets gebeurt en ze is zwanger op een tienjarige leeftijd??? Dus helemaal geen bizare argument!! Ik weet niet of jij een ouder bent, maar daar ga je toch wel eventjes over nadenken. Want er kan vanalles gebeuren!!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:15

Oef.....ik zou haar nog niet aan de pil doen hoor. Mocht er daadwerkelijk iets gebeuren (iets naars) kun je altijd denken aan de Morning-after pil i.p.v. haar nu al hormonen te geven.
Voor hetzelfde geld gebeurd er niets en slikt ze al die tijd hormonen voor de beren die jij ziet.
Begrijp je wel hoor, ben zelf nl. ook moeder van een dochter en zoon, maar ik zou het niet doen.

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:15

10 jaar mag dan wel heel erg jong zijn, maar hoor soms al verhalen van 11, 12, 13 jarige meisjes die het al gedaan hebben....

Ik zou willen dat mijn moeder op een gegeven moment naar me toe was gekomen, van kom we gana naar de dokter vor de pil, nu moest ik er zelf over beginnen, en als dochter over zo een onderwerp tegen over je moeder beginnen is niet echt makkelijk. Dit geld voor heel veel kinderen. Dat ze er niet over DURVEN te beginnen.

Ik zou zeggen of nu doen... of nog even wachten.. sja het is moeilijk...

Zowiezo is dit wel een leeftijd om je kind sexuele voorlichting te geven. Veel ouders doen dit ook niet, laten dat over aan de school en dergelijken. Ik ben zelf van mening dat ouders rond de 10, 11 jaar moeten beginnen met voorlichten, hun eigen meningen en standpunten kenbaar maken. HEt bespreken van sex is op het moment een taboe, dat voor mijng evoel doorbroken moet worden, hoeveel ouders praten tegenwoordig nou over sex met hun kinderen?

Ok, 10 jaar is misshcien nog een beetje jong, maar heel veel jaren zou ik niet meer wachten. Kinderen worden in deze moderne wereld vroeg "oud"...

Ik zou zeggen, overleg even met de huisarts zoals de meeste al zeggen. Maar vooral, neem die stap over voorlichting, 10 is echt de leeftijd dat kinderen hiermee bezig raken/zijn ...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 22:16

Waar slaat dat nou op Pepijn???

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:17

Ze kan ook onder een auto komen, mag ze dan niet meer buiten komen.
Hoe erg dingen ook kunnen zijn, uitsluiten kun je ze niet.
geef haar mee dat ze thuis alles kan vertellen, dan is een morginafterpil een betere oplossing als ze verkracht zou worden (al zou ik niet uit gaan van zo'n doom senario, dan heb je geen leven meer)

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:18

DiamondCheckers schreef:
Waar slaat dat nou op Pepijn???


don't pay any attention!

....ongeloof...daardoor sprakeloos....

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:18

SuperPepeijn schreef:
ik vind het een bizar argument om daarom een meisje van 10 jaar de pil te laten slikken. nare dingen kunnen gebeuren zonder of met de pil.


Maar als er iets gebeurt, houdt ze er dan in ieder geval geen zwangerschap aan over.
Laatst bijgewerkt door Cathelijne op 27-07-04 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:18

ik was steeds heel erg ongesteld en toen hebben we ook aan de dokter gevraagd voor een pil maar er is ons toen verteld dat het t groeien tegen houd...k ben wel 4 jaartjes ouder maar toch, jou dochter moet dan nog meer groeien denk k(weet ook niet of dat hele groei-verhaal waar is maar lijkt mij dat een dokter dat toch wel weet?)...anders moet je misschien even overleggen met een dokter ofzo?

toumie Ach gut

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:19

DiamondCheckers schreef:
Oh echt pepijn...wat als er iets gebeurt en ze is zwanger op een tienjarige leeftijd???


Ja dus?? SPs argument is dat er zoveel dingen kunnen gebeuren naast zwanger worden, wil je je kinderen beschermen tegen de volledige boze buitenwereld? Ik ga volledig met SP en Kawa mee.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:19

Ga eerst eens met je dochter praten DC. Misschien is ze nog wel helemaal niet met dit soort zaken bezig in haar hoofdje. Je moet ook een beetje vertrouwen in je dochter hebben.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:22

Citaat:
Ga eerst eens met je dochter praten DC. Misschien is ze nog wel helemaal niet met dit soort zaken bezig in haar hoofdje. Je moet ook een beetje vertrouwen in je dochter hebben.

Laatst bijgewerkt door Maaike_ op 27-07-04 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Nog even hier, nog even blijven
Zo is het goed - Acda & De Munnik

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:22

In ieder geval met je dochter praten ja... voorlichting geven...
Bij 10 jaar gaat hun lichaam ontwikkelen, zeker als je bedenkt dat ze al (regelmatig) ongesteld is. Ze gaan hun lichaam ontdekken, zoenen, sex op tv, het ontgaat ze echt niet.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:22

Dat is 't volgens mij ook niet, maar wat er buiten rond loopt, samen met haar...

Lindsjah
Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:23

Kom op zeg.. 10 jaar!!!
Ik vind dat je wel heel erg overbezorgd bent hoor, zo kun je wel zat redenen bedenken om je kind iets aan te smeren.
Geef d'r goede voorlichting, zet haar of zelfverdeding ofzo..
Maar de pil,


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 146 bezoekers