Pas op met zoekmachines zoals bijv Google! (virus)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Pas op met zoekmachines zoals bijv Google! (virus)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 09:36

Bron: NOS
NOS teletekst

San Francisco

Zoekmachines op internet worden belaagd door een virus. Het gaat om een zogeheten worm die ondermeer Google in Groot-Brittanie, Frankrijk en de VS aanvalt. Mensen die zoeksites bezoeken krijgen een foutmelding.

De worm, een nieuwe variant op 'MyDoom', kan zich nestelen in de e-mail en zich vanaf die plek verder verspreiden via het adressenboek.

Dagelijks gebruiken 200 miljoen mensen alleen al Google. De nieuwe worm doemt op het moment dat het Californische bedrijf de verwachting uitsprak dat de naderende beursgang bijna 3 miljard euro op zal leveren.


Pas dus erg goed op de komende tijd met het gebruik van de zoekmachines, update ook regelmatig je virusdefinities om zo de kans op besmetting minimaal te houden.


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:37

Dat geldt dus alleen als je outlook gebruikt.
Eudora installeren en je hebt nergens last van Lachen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 09:41

Helaas geldt het dus niet alleen als je outlook gebruikt. De worm gebruikt een eigen SMTP server om mails te verzenden...

Zoals hier te lezen is: Symantec.com

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:42

Koop een Apple

זכור

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:46

Ben ik blij dat ik OS/2 heb Haha!

Maar wat heeft zoeken via Google met e-mail te maken?

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:51

Is er alleen bemettingsgevaar als je daadwerkelijk Googlet of ook als je de pagina alleen maar opent? Heb 'm namelijk als startpagina staan... Scheve mond

*Gaat dat maar even wijzigen*

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 17:35

Ik ben nog even uit aan het zoeken hoe het precies zit. De een zegt dat je van een google bezoekje al besmet kan raken, de ander zegt dat google alleen mailadressen uit de zoekresultaten haalt oid. Snap het niet helemaal meer...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:38

Wat ik begrepen heb is dat je niet voor google op hoeft te passen, maar dat google zelf heel veel last gehad heeft van het virus.

Edit: wat de boodschap niet minder maakt: er waart weer eens een zwaar besmettelijk virus rond.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:52

Kan het zijn dat ze bedoelen dat het besmettingsgevaar zo hoog is omdat het virus ook e-mail addressen uit zoekresultaten kan halen, zodat het naar veel meer mensen geforward wordt. Verward

Ik hoop het maar, want wat moet ik zonder google. Tong uitsteken

Kerstmuts

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:53

The new Mydoom.N worm has caused critical problems in some search engines such as Google, Altavista, Lycos and Yahoo!. Some users have gotten error pages due to the searching that this worm carries out through these engines.



Mydoom.N checks out every e-mail address stolen from affected computers in Lycos, Altavista, Yahoo and Google. These engines, flooded by the several requests, stop working properly. In addition, this fact is causing the increase of the Internet traffic, that, it can also affect the entire Internet.

Bron: http://www.pandasoftware.com/virus_info/

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:59

Ik krij wel dagelijks 5 emails in mijn ongewenste mail met virussen... . Goede virusscanner en bestanden die verdacht lijken niet openen , meer kan je niet doen . De mensen die zich met virussen maken bezig houden zijn echt gestoord... .

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:37

Het is precies zoals Dioxide zegt, je loopt het virus niet op door Google te bezoeken. Het virus krijg je via email. Eenmaal besmet stuurt het virus zoekopdrachten naar Google, waardoor Google overbelast kan raken en dus niet meer kan zoeken op "normale" zoekopdrachten.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:41

Ik vind google sowiezo slecht de laatste tijd wbt zoekresultaten, geeft eerst een heleboel commerciele troep en laten we het over die bokt-sex-topics maar niet meer hebben *LOL*

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:43

haha laura..

Maar ontopic; ik kom maar voor de veligheid maar niet op google!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:18

Anya schreef:
Eudora installeren en je hebt nergens last van Lachen
of zorg gewoon dat je een goede virusscanner hebt (standaard pc-uitrusting lijkt mij).

Amor Vincit Omnia

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:13

MoonChloe schreef:
Maar ontopic; ik kom maar voor de veligheid maar niet op google!


En door dit soort foutieve berichtgeving in de media worden mensen bang gemaakt voor niks. Zoals gezegd, je krijgt het virus via email, niet via Google.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:41

Syph, is het paniek-dag bij jou ofzo??

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:45

SuperPepeijn schreef:
of zorg gewoon dat je een goede virusscanner hebt (standaard pc-uitrusting lijkt mij).

Dat sowieso....
Én Eudora installeren Schijnheilig


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dayna, Hootje, jadeken, Kimmie235, larapurdy, Lisselot, lizy29, Maaikevdk, Mallow, maringe, Saskiaa_, TessaxQuincy, TinkerTreas, xPearl en 72 bezoekers