Pony gestolen !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ebro

Berichten: 218
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Werchter (België)

Pony gestolen !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 12:35

Ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen dus zet ik het hier maar neer.
Vannacht is de pony van mijn ouders uit zijn weide gestolen, de weide lag achter hun huis. Hij staat in Holsbeek (vlaams brabant, België) Het is een donkerbruine (bijna zwarte ) d- pony ruin. Hij is 2 jaar oud, hij heeft een grote witte bles en veel beharing aan de benen, hij heeft 3 witte sokken.
En luistert naar de naam Prins.
Ik kijk eens uit of ze een foto hebben (ze hebben hem nog maar 3 maand)

Als er iemand hem ziet of een tip heeft waar hij zou kunnen staan, laat het mij dan alstublieft weten, hij wordt erg gemist.

bianca_banny

Berichten: 1696
Geregistreerd: 14-02-04
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:42

Zow erg

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:48

Mijn pony staat kortbij Holsbeek, ik zal er naar uitkijken als ik ga rijden, maar ik vrees dat hij in de buurt wel niet meer te vinden zal zijn Scheve mond

Veel sterkte en succes met zoeken gewenst!

Hebben jullie al aangifte gedaan bij de politie?

Ebro

Berichten: 218
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Werchter (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 12:54

ja we hebben direct aangifte gedaan, ik ga sevens nog eens bij mijn ouders informeren of ze al iets meer weten. Nu heb ik wel de schrik om het lijf want mijn weide bevindt zich in de zelfde straat, dus vanavond paarden van de wei en naar een ander weitje in de buurt met toezicht.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:44

Ik zal ook rondkijken, wij wonen wel iets verder. Als je wilt, wil ik dit berichtje ook doorsturen naar vrienden van mij?

Mithrandir

Berichten: 470
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:49

jeetje wat vreselijk, dat er zulke mensen bestaan!

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:36

stuur een mailtje rond met foto's erin, en alle aftekeningen naar mense die je kent en vraag of zij het doorsture, misschien merkt iemand hem wel op.

Snap ook niet dat er zulke mensen bestaan echt erg

Tiffie

Berichten: 517
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:57

Ja en misschien kan je bij jou pony wel een slotje erop doen. Dat hebben wij ook bij ons op het land hadden mensen het hek open gedaan mensen die zagen ze ze waren best ver gelukkig hebben wij ze wel trug maar wat erg ik hoop voor je dat je ze snel vind! en je kan idd foto's even hiern eer zetten, jullie paarden kunnen overal zijn! en hier zijn veel mensen ze koemn overal wel ergens anders vandaan!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:06

Oh jee zeg... Zo vreselijk dichtbij!
Hbe je al advertenties gemaakt? Als je een foto hebt en een advertentie, zal ik hem voor je ophangen in de manège hier in Herent!
Ik hoop dat je snel wat te weten komt....

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:07

Wat erg zeg, hopelijk vinden jullie hem nog terug!
Lijkt me ook niet echt veilig gevoel als je paarden daar in de buurt staan, hou ze maar goed in de gaten.

Rainbowgirl

Berichten: 519
Geregistreerd: 02-07-04
Woonplaats: Hijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:06

Summertje schreef:
Wat erg zeg, hopelijk vinden jullie hem nog terug!
Lijkt me ook niet echt veilig gevoel als je paarden daar in de buurt staan, hou ze maar goed in de gaten.


Ik denk eigenlijk nie dat er op één plek snel achter elkaar gestolen word
omdat je al weet dat het dan in de gaten gehouden word...
Maar het lijkt mij ook idd geen fijn gevoel als je paardjes daar staan

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:12

he bah daar krijg je toch de kriebels van. ik bedoel wie doet zoiets nou, behoorlijk triest.
succes verder met je zoektoch ik hoop dat jullie hem gauw terug vinden!

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:16

pfff...verschrikkelijk dat zulke dingen gebeuren. Hoe haalt iemand dat in godsnaam in zijn hoofd?

sterkte!

Ebro

Berichten: 218
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Werchter (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 19:08

OK dan! Hallo iedereen bedankt voor jullie steun en goede tips, maar ondertussen is hij al terug ! Ben zo blij. Er moet blijkbaar wel iemand aan de omheining aan het prutsen geweest zijn, dat was wel duidelijk ! dus pony waarschijnlijk in paniek en gaan lopen.... Enkele kilometers verderop op een steenweg heeft de politie hem gevonden 's nachts. Ze hebben daar bij iemand aangebeld die paarden heeft en daar hebben ze hem ondergebracht want niemand wist daar van wie die pony was. Uiteindelijk na lang zoeken is hij dan terecht ! Iedereen weer opgelucht en hopen dat iedereen nu eens van die omheining zou blijven en de dieren gerust laat.
Blij dat het zo goed afgelopen is, we gaan wel wat extra controle op de weide doen.

groetjes

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:09

Dus is hij eigenlijk weggelopen? Niet gestolen..

Ebro

Berichten: 218
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Werchter (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 19:21

Gaan lopen omdat er iemand de omheining heeft opengedaan, het leek er sterk op dat hij gestolen was, maar gelukkig is het anders afgelopen.

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:42

Oef gelukkig! Ik ben blij dat het goed is afgelopen!

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:46

Daarom moet je eigenlijk niet te snel gaan denken dat hij gestolen is, vind ik!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:56

Als er duidelijk met de omheining geprutst is, is het vrij logisch dat je meteen aan diefstal gaat denken en meteen actie onderneemt.

Hoe zijn jullie nu te weten gekomen dat de pony bij die mensen stond? Via de politie?

Super dat hij terecht is trouwens Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:12

gelukkig is die terecht zeg! Ach gut ik zou me geen raad weten als het mijn pony geweest zou zijn

Ebro

Berichten: 218
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Werchter (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 20:28

Ja via de politie zijn we te weten gekomen dat hij het was, mijn vader was aangifte gaan doen in de voormiddag, niemand zei daar iets van de pony die ze gevonden hadden, tegen de avond aan hebben ze dan wel contact met mijn vader opgenomen dat ze er eentje wisten staan en gelukkig was hij het. Ze hebben ook komen vaststellen welke schade er aan de omheining is aangebracht. Het was de pony van mijn ouders en niet mijn paard, maar ik vond het echt vreselijk om mijn ouders zo ongerust te zien. Ik weet niet hoe ik zou reageren als ik morgen aan mijn weide zou komen en merken dat mijn paarden er niet meer zijn en dat de omheining openligt.....

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:37

Dat er enige tijd tussenzat eer ze jullie gemeld hebben dat ze die pony wisten staan is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat het twee verschillende ploegen waren die de aangifte geregistreerd hebben/de pony gevonden hebben.
(Hebben wij ook al meegemaakt met een weggelopen hond bij ons in de straat: het ene team had hem al veel eerder opgepikt en naar het asiel gebracht, het andere team heeft later *toen de verdwijning pas opgemerkt was* nog mee lopen zoeken...)

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 00:55

Mijn hart ging ff hard te keer. ik woon nl ook in Holsbeek en mieke haar wei is vlak naast mijn huis. Gelukkig is het goed afgelopen