Hoe maken jullie je pony schoon voor de wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nikki_
Berichten: 1470
Geregistreerd: 01-02-04

Hoe maken jullie je pony schoon voor de wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 15:07

Hoe maken jullie je pony schoon voor de wedstrijd?
tips altijd welkom!!
Nou groetjes,
nikki


simongek

Berichten: 5337
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:16

Ik heb dan een paard maar dat maakt niet uit toch Haha!
Ik was zijn benen en staart met fructis shampoo (ruikt zo lekker )

Omdat hij erg veel staat te schrapen heeft hij nog wel eens gele vlekken en dan gebruik ik zilvershampo.

Zomers was ik hem helemaal met speciale shampoo omdat gewone shampoo gaat jeuken.

Na het wassen vlecht ik zijn staart en zijn benen bandageer ik zodat ze s nachts niet weer vies worden.


jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:19

ik was de voetjes met badedas en ook de staart was ik met shampoo.
daarna spuit ik anti-klit over zijn hele vacht en staart en dan begin ik met invlechten. hierna poets ik hem helemaal. meestal doe ik dit dus de dag vantevoren, omdat we meestal vroeg moeten gaan. ''s morgens poets ik hem dan nogmaals. maak zijn voetjes wit met een harde borstel en een schuurtsteen, als ze weer vies zijn geworde. vlechtjes die eruit zijn, maakt ik uiteraard weer opnieuw, maar deze zitten meestal nog wel. en dan kam ik de staart nog uit. et voila klaar voor vertrek.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:35

Borsteltje, beetje antiklit in de staart.
Babydoekjes over de hele vacht en baby olie op t hoofd.

En ik vlecht tussendoor een keer in.( alleen de manen)
Ik vet ook altijd de hoeven in.

frunnik
Berichten: 1810
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:37

Gewoon goed poetsen Haha! Vlechties erin,
Een wit voetje wassen en klaar is Safier Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:47

Je hebt nodig:

Water
Shampoo
Handdoeken
Ellebogensmeer
Antiklit
Borstel
Haarborstel
Staartzak
Showshine
Toiletteerschaar
Sheerapparaat
Talkpoeder of witte stoepkrijt.
Zwarter hoeflak

Paard wassen, staart en manen meenemen. Gezicht van paard afdrogen met handdoek. Aansluitend antikklit in de manen spuiten. Paard laten drogen.
Opgedroogde staart van hand uitpluizen, manen uitborstelen, nog meer antiklit erin. Derde oor knippen/scheren, eventueel baard trimmen, plukjes uit de oren knippen of scheren. Uitgeplozen staart in een grote vlecht doen. Staartzak er omheen. Manen invlechten.
Witte aftekeningen witter maken met krijt of talkpoeder, hoeven zwart lakken (meestal net voor het showonderdeel)
Even voor het onderdeel, staartzak uit de staart halen, vlecht eruit en staart nogmaals borstelen. Manen uit de vlecht halen en ook borstelen.

Wat een werk he? Maar ik ga dan ook niet vaker dan eens per jaar op wedstrijd Haha!

Je suis Charlie.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:48

En dan zul je zien dat je nog n 7 krijgt voor de verzorging :S ( ik krijg gelukkig helemaal geen cijfer meer voor dat )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 15:54

Gelukkig worden er bij de Halter (westernonderdeel) geen punten vergeven voor de verzorging. Het kan hooguit een plaats schelen Haha!

Je suis Charlie.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:51

Haha!

Ik heb een schimmel, dus de mijne gaat 's ochtends (hoe vroeg ik ook moet, ze kan namelijk geen zomerdekentje om Schijnheilig ) in de Biotex. Goed wassen en vooral even in de staart laten zitten.
HEEL goed uitspoelen, daarna was ik de staart nog een keer (meestal 3 keer Haha! ). Flink wat equishine in de staart en op de beentjes. Overtollig haar wegknippen (3e oor, vetlokken etc.), vlechten... en klaar is klara! Knipoog

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:02

Toen ik nog op een stal stond met warm water, waste ik de paarden helemaal met paardenshampoo voor de wedstrijd.
Nu was ik alleen de voeten en de staart.
Staart uitpluizen en vlechten, bandage om de staart heen, vet op de hoeven, manen invlechten, paard goed borstelen, beetje babyolie op de neus, overtollig haar wegknippen. Vlak voor de wedstrijd bandage om de staart vandaan, vlecht eruit halen en goed uitpluizen.

tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:43

Ik scheer 1x in de 2 weken alles netjes bij, dus beentjes, oortjes etc.
Als ik vroeg op concour moet doe ik een dag van te voren alles en anders op de dag zelf.

ik spuit haar helemaal af, beentjes en staart was ik met gewone shampoo.
Daarna vet ik de hoefjes in, en vlecht ik haar manen en voorpluk in.
In de staart doe ik een speciaal spulletje waardoor die wat voller lijkt.
Voordat ik op ga zadelen haal ik nog een zachte borstel over haar heen.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:01

Stofzuiger erover, manen in hengstenvlecht, hoeven gelakt en klaar is Ninke!! Haha! Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:10

Ik heb een schimmel, dus de dag vantevoren (of ik als ik laat in de middag moet, op de dag zelf) wordt ie helemaal gewassen met shampoo. Behalve als het te koud is, dan alleen de vieze plekken en z'n benen en staart. Ik was hem gewoon met eigenmerk shampoo van het Kruidvat. Staart met zilvershampoo en dan even de hoefven invetten.

Goed poetsen natuurlijk en invlechten. En dan vind het meestal wel goed, krijg ook geen cijfer meer voor de verzorging, maar als ik vind toch dat je er wel enigzins verzorgt uit moet zien.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:29

Ik was mijn schimmel de ochtend van de wedstrijd met gewoon water, shampoo gebruik ik alleen in de staart.
Meestal laat ik hem dan zelf droogstappen in de molen.
Als hij droog is poets ik hem nog eens na, ga invlechten, borstel de staart uit en knip alle plukjes weg.
De hoeven vet ik in en klaar is Cees ehhhh Cinzano Tong uitsteken

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 16:36

okay mijn planning:

Mirk onder de douche, helemaal wassen met shampoo, anti klit in de staart, deken op en laten opdrogen.
Ondertussen, kalkoen gaten schoonmaken, baard knippen, oren uitknippen, plek vh hoofdstel weg knippen.
manen + voorpluk vlechten
staart uitpluizen en klaar voor vertrek

Voor de proef de ogen + neusje nog insmeren met babyolie, maar dit vergeet ik vaak Haha!

:){

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:31

Ik was Hof meestal de dag van te voren, dan doe ik zn staart en benen altijd. En als zn manen vies zijn, doe ik die ook. Verder pluis ik zn staart altijd uit, en daar komt wat antiklit in. Dan krijgt meneer een dekentje op, propgaten schoon, en dan gaat ie op stal Lachen

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 18:55

Ik was zijn benen: die zijn van oorsprong wit, en na het wassen ook weer Lachen
En ik doe zijn staart wassen, helemaal haar voor haar uitpluizen, vlecht erin. Op je wedstrijd vlecht eruit, weer uitpluizen (met borstelen trek je er veel haren uit) en je pony heeft een onwijs mooie, brede, golvende staart!
Ik was met groene zeep.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:44

eerst lekker goed poetsen en dan scrobben maar

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:59

ik was kylean {in de zomer alleen} de dag van te voren gwoon met paardenshampoo over zun hele lijf dan doe ik staart spray erin dan vlecht ik hem en daarna de staart er 2 grote vlechten erin de volgende dag dan alles bij knippen de volgende dag kijken of de knotjes nog goed zitten dan deken eraf poetsen en spiritus {het klinkt raar maar het helpt wel } er overheen en uitwrijven {best logisch} dan deken er weer op baby olie op zijn neusje en dan als we hem in de trailer doen hoefjes invetten en staart eruit halen {Dan krult het} en in de trailer staart boven in vlechten en klaar is hij *LOL*

Formidable (v. Apache) ZZ zwaar + 2

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:54

als we naar een keuring moeten(doen we het zelfde naar een wedstrijd hoor)

1 week van tevoren bekappen we de hoeven.
1 dag van tevoren pony's iedergeval manen,voetjes,staart en als ze erg vies zijn helemaal goed afdrogen bandages achter staart invlechten.
en dan zetten we haar in eenstal(bij ons staan ze dag en nacht buiten)en als we weg gaan nemen we water,zeep en 1 borstel mee


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers