Wedstrijdoutfit met geel, valt daar aan te komen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Wedstrijdoutfit met geel, valt daar aan te komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:48

Ik snuffelde van het weekend door een ruitersportzaak en toen zag ik een geel wedstrijdblousje hangen. Ik vond het een heel mooi kleurtje, ik zat me alleen af te vragen of je er wel mee mocht starten. Nou wat gezoek op het forum, kwam ik er achter dat je idd ook met geel ipv wit mag starten.

Nu vraag ik me af of je uberhaupt aan bijpassende rijbroek, handschoenen en dekje kan komen. Zo ja, waar en is het betaalbaar?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:37

Het kan, maar het kost je erg veel zoekwerk om alles bijpassend te hebben. Een kennis van mij heeft daar 2 jaar over gedaan.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:58

Of je moet het uit Engeland halen, daar wordt volgens mij best veel in het geel gereden. Derby House - www.derbyhouse.co.uk - verkoopt een aantal modellen rijbroeken en handschoenen in de kleur 'Canary' en op het plaatje ziet dat er aardig geel uit. Een van die broeken is een model van Cavallo en dat merk is ook in NL verkrijgbaar, dus wie weet.

Mijn zusje rijdt trouwens in het blauw met crème en haar dressuurdekje (van Eskadron) is eerder geel dan crème. Aan gele zadeldekjes is hier sowieso wel te komen.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 09:56

Ik zag ook een foto ergens staan met een vrouw die in het geel reed. Zag er super leuk uit!!

Ze had een jasje met gele streepjes in haar kraag en een hoofdstel met geel onderlegt! Een gele bloes, geel zadelvormig dekje, gele rijbroek!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 09:57

gabyfedde schreef:
Het kan, maar het kost je erg veel zoekwerk om alles bijpassend te hebben. Een kennis van mij heeft daar 2 jaar over gedaan.


Ja, dat dacht ik al. Ik denk dat je echt graag moet willen om je outfit compleet te maken. Haha! Wit is altijd dezelfde kleur, maar geel kan nog wel eens een paar tinten schelen.

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:03

Beste Tessebes.

Mr Ed heeft ook van alles in de kleur geel hoor.
Zeker weten handschoenen en rijbroek.
Je meot maar eens een kijkje nemen bij Mr Ed

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 10:05

Noureyev schreef:
Mr Ed heeft ook van alles in de kleur geel hoor.
Zeker weten handschoenen en rijbroek.
Je meot maar eens een kijkje nemen bij Mr Ed


Maar het is wel een bepaalde kleur geel, een beetje vanille achtig denk ik. Niet schreeuwend-geel iig. Ik heb het nog lang niet nodig hoor, maar ik zat het me gewoon af te vragen. Bedankt voor het meedenken.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:06

Hoe 'geel' mag je starten? Want 'canary' klinkt mij wel behoorlijk felgeel in de oren. Mag dat ook, of alleen lichtgeel?

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:11

Karin schreef:
Of je moet het uit Engeland halen, daar wordt volgens mij best veel in het geel gereden. Derby House - www.derbyhouse.co.uk - verkoopt een aantal modellen rijbroeken en handschoenen in de kleur 'Canary' en op het plaatje ziet dat er aardig geel uit. Een van die broeken is een model van Cavallo en dat merk is ook in NL verkrijgbaar, dus wie weet.

Mijn zusje rijdt trouwens in het blauw met crème en haar dressuurdekje (van Eskadron) is eerder geel dan crème. Aan gele zadeldekjes is hier sowieso wel te komen.


Creme wil ik ook nog steeds, het blauwe heb ik al... Waar heeft jouw zusje een creme-kleurige rijbroek/handschoentjes en plastron vandaan? Of zou je dat voor mij willen navragen? Daar zou ik heeeeeeel erg blij mee zijn OK dan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 10:21

Anoeska schreef:
Hoe 'geel' mag je starten? Want 'canary' klinkt mij wel behoorlijk felgeel in de oren. Mag dat ook, of alleen lichtgeel?


Er staat "geel" in het wedstrijdregelement, dus ik denk niet dat ze je wat kunnen maken als je met kanariegeel aankomt. Fluoriserend geel lijkt me ook wel wat. Knipoog

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:28

Bedoel je dit: [EA-TK] Vanille setje full dressuur (foto)
Is erg mooi, ja. Zeker in combinatie met donkerblauw zie je het steeds vaker in de ring. Dus broek, blouse en dekje cream/ vanilla/ geel, hoedje/ cap, jasje, rijlaarzen donkerblauw. Superchique maar ook superduur !

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 10:33

Ja, het was een beetje die kleur van de bandages.

Suel

Berichten: 547
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:42

ja, ik ben eruit, het wordt VANILLE!!!

MAar... waar ga ik dat vandaan halen?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:20

Suel schreef:
Creme wil ik ook nog steeds, het blauwe heb ik al... Waar heeft jouw zusje een creme-kleurige rijbroek/handschoentjes en plastron vandaan? Of zou je dat voor mij willen navragen? Daar zou ik heeeeeeel erg blij mee zijn OK dan!


Het is overigens best geelachtig creme, kan best zin dat het die kleur vanille is die jij bedoelt. Er staan wat foto's in mijn profiel van mijn zusje in dressuuroutfit. Ik spreek haar vandaag of morgen wel, dan vraag ik wel eventjes voor je van welk merk haar rijbroek is. Ik weet iig dat ze hem bij Klumper in Almelo heeft gekocht, maar het is een vrij bekend merk, volgens mij Pikeur. Overigens heeft ze nog steeds geen bijpassende (betaalbare) handschoenen gevonden, die waar ze nu mee rijdt zijn meer wit dan gelig. Haha!

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:38

passen de gele van roeckl er niet bij?
die heb ik nm ook en staat super goed

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:40

Hmm ja, maar die zijn vrij duur. En zo storend is het nou ook weer niet. Ze zijn wel te krijgen, maar ze zijn dus vrij prijzig.

Alja

Berichten: 25588
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:41

ze kosten idd 35 euro maar de kwaliteit is er ook naar, rijd er nu een jaar mee maar ze zien er nog uit als nieuw Haha!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:11

En als je dan alles "geel" bij elkaar hebt vind ik dat je ook alles koper ( beugels,sporen, sluitingen) erbij zou moeten hebben en al het leder in een mooie bruine kleur Schijnheilig

Ik wou het een paar jaar terug ook,maar vanwege alle verschillende tinten die je hebt. Ben ik maar van het idee afgestapt.

Mocht je nog een mooie donkerblauw rijjasje zoeken , ik heb er nog een in de kast Bloos